/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Fliser på trægulv
Fra : svenliss
Vist : 1735 gange
100 point
Dato : 27-03-08 17:55

Vi skal have renoveret køkken, og vil gerne have fliser på gulvet.
Det bliver for omfattende støbe betondæk, da der er kælder under.
Fliserne skal altså ligge på basis af trægulvet, og vel med en ? mm. ? plade,
til at rette af og stabilisere.
Hvad lægger man dem i - og andet? Håber på et par gode tip.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-08 18:46

Det duer ikke, men du kan købe novilon, som ligner fliser til forveksling.

Hvis du absolut vil bruge klinker, må du gå den lange vej og opbryde dit gulv, du kan så i byggemarkeder købe profileret metalplade, som er beregnet til formål at støbe på, og at lade blive siddende efter støbning, den er selvbærende i et vist spænd, og kræver derfor ringe understøtning, men forhør dig i byggemarkedet isåfald.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-08 19:26

Sidder at tænker at i måske kunne lægge rivonet med i men om det er en i længden holdbar løsning eller det vil slå revner Jeg husker da at jeg lavede et ildsted med skiffer direkte på plankegulv det kunne godt holde i årevis og det blev lagt i fliselim.

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-03-08 19:33

Du er nød til at lytte til Stilkene. Bare underlaget rokker en brøkdel af en mm Så er det snart færdig.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-03-08 22:44

Vi fik lagt klinker på vores gulvplader på badeværelset for 7 år siden.

De ligger stadigvæk fint. Engen revner og løse fuger endnu

Jeg har selv lagt nogle inde foran brændeovnen, ligeledes på gulvplader, men her
revner de.

Så du skal nok have en fagmand til at se på det.

mvh

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 27-03-08 22:58

Jeg ville ikke anbefale et trægulv som underlag!

Tror heller ikke du for nogen fagmand til at anbefale det!

mvh
Peder

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 28-03-08 07:51

Tak for svaret stilkene.
Tak for et ærligt råd - nu har jeg argumenter til den interne diskussion!!
Novilon, kan det bøbes i fliseformat/størrelse?
Mvh. svenliss

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-03-08 09:26

Nogle kalder det VINYL, - kært barn mange navne.
Men undersøg et par forretninger og prisen kan også være lidt forskellig, forhør dig om monteringslim o.s.v.
Jeg søgte lige på Novilon fliser på Google og fandt dette: http://www.taeppeland.dk/gulve/vinyl.html

Lykke med, og du får et gulv som er behageligere at gå på og ikke så koldt som klinker. Hvis du vil ofre gulvvarme findes der også systemer som ikke fylder ret meget.