/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Diverse konto, på Årsregnskab.
Fra : vedikkealt
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 27-03-08 17:40

Vores kolonihave forening, har lige udsendt regnskab, det samlede regnskab, er på små 100.000 kr., og deraf står 33.000 kr., som diverse.

Findes der nogle regler for, hvor stort, diverse procenten må være, ud af det samlede regnskab.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : kanvie

Dato : 27-03-08 18:09

Ikke jeg ved af, men det lyder som et meget stor beløb i forhold til 100.000. Bed om en meget uførlig forklaring (og gerne dokumentation) når der afholdes generalforsamling. Sørg for at de svar du får føres til referat!

Med venlig hilsen

kanvie

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-03-08 18:38

33% som "Diverse" er klart i "overkanten". Over 1% som diverse vil jeg sige er for meget.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-03-08 20:03

Der findes regler for virksomheders regnskaber, men de gælder vist ikke ikke-erhvervsdrivende foreninger.

Jeg er næsten sikker på at foreningens vedtægter siger at regnskabet skal godkendes. Så stil spørgsmål. Jeg synes også at 33.000 er for meget at lade være uspecificeret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-08 20:29

Nu kan sådan en forening jo have en voldsom bunke småudgifter af forskellig art som ikke med rimelighed kan grupperes på en måde som bliver mere oplysende.

det ville selvfølgelig have pyntet at kalde kontoen noget andet end diverse. Men det bliver det ikke mere oplysende af. Men spørg dog om hvad det dækker over .

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-08 22:04

Citat
har lige udsendt regnskab, det samlede regnskab,

I må jo på et eller andet tidspunkt skal afholde en generalforsamling !!
Der stiller man naturligvis spørgsmål til regnskabet og de skal på forlangende fremlægge kviteringer og et revideret regnskab. Det SKAL fremlægges på forlangende !!!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-03-08 22:19

Citat
Det SKAL fremlægges på forlangende !!!!!

Hvis de ikke vil gøre det kan i gi dem et mistillidsvotum og forlange en ekstraoridinær generalforsamling hvor alt skal på bordet.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 27-03-08 22:32

Små slag - der er sikkert en fornuftig forklaring. Bare spørg (nu eller før en evt. kommende generalforsamling). Forlang ikke en dybt professionel regnskabsaflæggelse i en kolinihaveforening.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-04-08 05:00

Tak for svaret piaskov.

Du skrev, på et eller andet tidspunkt skal afholde en generalforsamling !!

Og det har du da ganske ret i.

Og der var også indkaldt til Generalforsamling 29.3. d.å., men da de ville smide et fuldgyldigt medlem ud, som de påstår, IKKE er medlem i Kolonihaveselskabet, Brixlund, selv om han aldrig er blevet opsagt, så var der jo kun EN ting at gøre.

Forhindre Generalforsamlingen, i at blive gennemført.

Og det gjorde vi så

Og så må vi jo tage det med regnskabet, en anden gang

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-04-08 07:37

vedikkealt skrev
Citat
Og det gjorde vi så

Hvis det er din opfattelse af demokratisk kontrol ja så har I vist større problemer, og du har næppe fortjent at få ordentlig information om diverse-posten.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-04-08 09:34

henrikkrebs

Nu er det jo nemt for dig, at sidde på behørig afstand, og mene, hvad jeg har fortjent, eller ikke fortjent.

Men har man først været i klørene på Kolonihaveforbundet Danmark, og deres repræsentant her i Nordjylland, i mere end 3 år, så har vi lært, at demokratiske rettigheder og pligter, ikke eksisterer.

Og derefter handler vi.

Men her, som mange andre steder, og gange, så er det dem, der laver balladen, og os der får skylden, for at være ballademagerne.

Men den skyld bære vi gerne.

Hilsen vedikkealt

PS. Du er mere end velkommen, til at være til stede, næste gang, der bliver forsøgt, at afholde Generalfrosamling, jeg skal nok have Bisidder erklæringen klar.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-04-08 18:27

Hej med jer.
Takker for point og håber det går for jer.
Ja jeg ved af bitter erfaring hvordan en bestyrelse kan manipulere med medlemmerne så jeg håber i får styr på tingene. Held og lykke fremover