/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Su
Fra : Broderpivert
Vist : 618 gange
50 point
Dato : 27-03-08 16:05

Vi sad og snakkede om, at nu hvor man faar Su d. 31 marts og villle droppe ud, hvad tid kan man saa det i April uden man skal betale suen tilbage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-08 16:06

Det må vel komme an på, hvornår dit uddannelsessted oplyser det til SU????

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 27-03-08 16:08

Hmm jamen havde hort noget om at hvis man fik suen saa skulle man kun gaa i skole en dag altsaa det vil sige paa mandag og saa kunne man droppe ud. Men jeg synes bare ikke det kan passe at det kun er 1 dag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 16:17

Da det er MIG der betaler din SU, syntes jeg det er en MEGET dårlig ide - og JEG kræver pengene tilbage....

Så betal eller pas din skole

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 27-03-08 16:28

Det er skolen der skal erklære dig studieaktiv/inaktiv, derfor er det dem du skal tale med... Desuden har jeg aldrig hørt, at man kan snyde systemet på den måde du beskriver...

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-08 16:28

SU stopper den dag, hvor du stopper

Citat
Du stopper eller skifter

Hvis du afbryder din uddannelse, eller skifter uddannelsessted, skal du give besked til SU-medarbejderen på dit tidligere uddannelsessted. De giver derefter Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte besked om, at du ikke længere skal have SU.
Hvis du får udbetalt SU, efter at du har afbrudt din uddannelse, skal du betale SU tilbage - se Du har SU-gæld i menuen.

Hvis du skifter uddannelsessted, skal du søge om SU igen via det nye uddannelsessted.

Hvis du skifter uddannelsessted, men bliver på samme uddannelsesretning, skal du i første omgang henvende dig til dit nye uddannelsessted.

Citat
SU'en stopper fra udgangen af den måned, ændringen er sket. Hvis ændringen sker fra den 1. i en måned, standses udbetalingen fra denne dato. Når vi at udbetale SU efter, du ikke længere har ret til SU, skal du betale SU tilbage.

http://www.su.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 27-03-08 16:51

Tak for svaret ans.