/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
rensning bærbar skærm ?
Fra : ingelein
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 27-03-08 15:48

Hej
Hvordan renser man den bærbare skærm - med hvad?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-03-08 16:02

Jeg venter også spændt på et svar. Jeg har også problemer og har ikke haft tid til at spørge en specialist endnu.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-08 16:04

Nogle sværer til denne dims http://www.am-denmark.dk/sort/engelsk/cleaning/85146/85146.html jeg bruger selv bare en hård opvredet klud med postevand

(dette er til alm fladskærme til stationære pc'ere)

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 27-03-08 16:05

jeg bruger en fugtig microfiberklud, den fine af slagsen, dvs en "glasklud" De forhandles her: http://biosol.dk/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-08 16:08

En fugtig klud og tør efter med en fnugfri tør klud

mvh klaudi

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-03-08 16:24

Du bruger: "STANGER"
Rensemiddel til monitor og billedskærm...
(brugsanvisning står på flasken på 4 sprog).

Made in Germany, det må du kende, Svend

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-08 16:40

Hej Svendgiversen
Nej da, jeg kender ikke STANGER.
For nogle år siden kiggede jeg i mit rengørings-kemikalieskab og besluttede mig til at jeg ikke vil købe alle de der fancy rengøringsmidler til det ene og det andet - mindre kan sagtens gøre det. Og så læser jeg grundigt på deklarationerne på alle de nye ting der kommer frem med kreative navne. De fleste indeholder jo bare f. eks. alm. citronsyre, wienerkalk og den slags, som man kan købe meget billigere kilovis.
Der kan gå sport i at køre med ganske få kendte og forholdsvis naturlige "kemikalier" i sit skab.
Jeg har: brun sæbe, citronsyre, natron og sulfo samt wienerkalk.og sprit. Det klarer det meste.
For eksempel pudser jeg aldrig vinduer i andet en klart vand og en sjat sprit.
Jeg håber at rigtig mange læser dette.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-03-08 16:43

Min skærme, både bærbar og stationære bliver rengjort med et hårdt opvredet vaskeskind, det fungerer godt, husk slukket afkølet skærm

Man kan købe mange typer skærmrens bl.a. her

http://ph-computer.dk//product_info.php?cPath=80&products_id=338&osCsid=5f54848697c404109dd8398ea87b81cd

Nu skinner og afslører mange ting

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-08 16:49

Hej
Efter at jeg havde skrevet til Svendgiversen vil jeg annullere mit spørgsmål, for jeg fandt selv ud af at bruge "BRILLERENS", som jeg har fået gratis med mine nye briller.
Desværre er der intet navn - andet end Optikerens - på flasken, men der står FRAME WORK 8660 Skanderborg på flasken.
Det er en lille spray-flaske, men jeg turde ikke spraye på skærmen, så jeg sprayede på en blød klud - og har nu en skærm som ny.
Mange hilsner Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 27-03-08 16:52

Der var desværre ingen svar som klarede problemet så godt som min egen løsning.
Men alligevel tak for interessen
Ingelein