/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Min støvsuger støder
Fra : NadiaMuz87
Vist : 5522 gange
50 point
Dato : 27-03-08 14:36

HEjsa..

Måske Du kan hjælpe mig?
Så skriv hurtigst muligst:)

Min kæreste og jeg er ved at renovere vores nye lejlighed..
Jeg har derfor taget det gamle tæppe af i stuen da vi skal ha nyt på..
Det er så stort at jeg ikke kan bære det, så det ligger på midten af gulvet..
Dernæst skulle jeg støvsuge da alt skummet som normalt sidder fast på tæppet er knas tørt og er smuldret af.. MEn da jeg gik igang med at støvsuge fik jeg stød. Ikke bare at røret men også af selve slangen..

Hvordan løser jeg mit problem?
Kan gummihansker og gummistøvler evt. være en løsning??

Hilsen Nadia.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-08 14:49

Det er muligt at der er overgang i støvsugeren.
Men det kan også være statisk elektrisk stød du har fået.

Er slangen af metal.
Ændrer det sig hvis du vender stikprppen en ½ omgang.

Du bør ikke røre ved varmeapparat eller vandrør samtidig med at du støvsuger.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-03-08 14:59

Det kan være statisk elektrisitet - når du lige har arbejdet med gulvtæppet, så kan der være samlet sig statisk elektricitet i dit tøj eller i støvsugeren.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-03-08 15:08

Jeg tror også på det er statisk elektricitet.Jeg kommer selv meget tit "i stødet"
Det gør jeg bla. når jeg kæler med mine katte..De er meget elektriske...mine vandhaner giver sød,stikkontakterne gør også,endda så meget at der kan komme en lille blå flamme.Jeg bliver lige forskrækket hver gang.Mit køleskab og støvsuger støder også.Der er nogle der siger det kan have noget med fodtøjet at gøre,eller det tøj man har på.Så af med tøjet,og på med røjserne
Jeg følger spændt denne tråd
Selv tror jeg ldt på det kan have noget at gøre med det fodtøj/tøj man har på..(kunststoffer)Man kan måske læse om det på nettet et sted...

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 60 point
Dato : 27-03-08 15:20

Her er noget om indeklima og statiskelrktricitet
http://www.indeklimaportalen.dk/Indeklima/Statisk_elektricitet.aspx

Godkendelse af svar
Fra : NadiaMuz87

Dato : 27-03-08 15:27

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 15:28

Du skal bare øge luftfugtigheden.
Tag en forstøver og fugt luften og de du søvsuger op lidt. Så slipper du for statisk elektrisitet.
Men du må ikke fylde støvsuger med vand - for så bliver der rigtig overgang...

vh Ben

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-03-08 15:29

God side du dér fandt

Kommentar
Fra : dior

Dato : 27-03-08 15:31

(Det var til Valde)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 27-03-08 16:55

Selv tak!