/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Klage over køreskole
Fra : Clarissa
Vist : 1350 gange
10 point
Dato : 27-03-08 10:33

Kære alle,

Jeg er startet på at tage kørekort den 1. oktober 2007. Der er så gået cirka 5 mdr. og jeg er stadig ”i gang”. Jeg har (langt om længe) været til teoriprøven i januar og bestået.

Jeg skriver ”i gang” da det der tit går ca. to uger mellem mine køretimer. Min kørelære er umulig at få fat på, og det tager mig i gennemsnit en uge om at få en tid til den næste køretime hos hende. De sidste to uger har hun nærmest ignoreret mine beskeder, opringninger m.m., og da jeg endelig kom igennem til hende var det da jeg ringede fra min arbejdstelefon.

Jeg vil derfor spørge om der er andre, der har haft samme/lignende problem, og hvordan de har løst det. Jeg vil ikke true eller skændes med hende da jeg jo stadig skal køre sammen med heksen efterfølgende. Jeg har dog overvejet at blive overflyttet til en anden køreskole – er det muligt?

På forhånd tak for hjælpen!
Clarissa

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 10 point
Dato : 27-03-08 11:58

Du kanlæse her hvor du har mulighed for at klage, men det fordrer også at hun er medlem af kørelærerforeningen:
http://www.dku-frederikssund.dk/page0/page0.html

Godkendelse af svar
Fra : Clarissa

Dato : 27-03-08 12:03

Hej Stilkene,

Tak for svaret/hjælpen!

Hun er medlem, men jeg er bange for, at hvis jeg starter med en klage nu, vil det gøre tingene endnu værre. Jeg vil dog kontakte dem under alle omstændigheder og spørge, hvad mine muligheder er.

Mvh.
Clarissa

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-03-08 12:05

Det ser endda ud til at det er uanset om de er medlem eller ej.
Vær glad for du er gået igennem teorien, men det er da godtnok et langt forløb du gennemgår. Men jeg tror det er dumt at presse for meget på da de så bare kan tilmelde dig inden du erparat til at køre med med den sagkyndige, og det koster jo også hvis du dumper.
Men prøv da at klage over det lange forløb, det kan jo heller ikke gavne, andet end at du bliver en mere stabil bilist i sidste ende måske.
Lykke til.

Kommentar
Fra : Clarissa

Dato : 27-03-08 12:37

Ville give dig ret i det med en stabil billist, men det gør jeg jo alligevel ikke når der går to uger mellem mine køretimer. Jeg får jo ikke rutine m.m. på den måde

Men takker takker

Kommentar
Fra : silentgirl

Dato : 05-06-09 12:53

du har krav på at få en anden kørelærer, jeg kunne ikke sammen med min og han aflyste hele tiden. så jeg fik en anden og 3 mdr efter havde jge mit kørekort.

Kommentar
Fra : rapsej

Dato : 12-06-09 11:27

Hej Alle.

I skal aldrig bruge kingos køreskole.... Det er de værste snyde typer..