/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan man sende en anonym mail ?
Fra : import1995
Vist : 6215 gange
100 point
Dato : 27-03-08 08:09

Jeg vil gerne kunne sende en anonym mail, som modtager ikke kan se hvor kommer fra, ej heller finde ud af det, ikke fordi jeg vil sende trusler slet ikke men jeg har et behov for at kunne gøre det, findes der på nettet et sted hvor man kan dette ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 08:11

Du vil altid kunne spores.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-08 08:12

Ikke mig bekendt Det ville jo så være alletiders til pædofile og andre suspekte personer

Kommentar
Fra : peque

Dato : 27-03-08 08:13

Tja - Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre.
MEN der vil altid kunne spores tilbage til hvor det er - da det er IPadresserne der styrer dette.

MM du vil hacke dig ind på andre's maskiner ligesom spammere gør, så vil det altid kunne spores tilbage til din maskine!

Men hvorfor må vedkommende ikke se hvem du er?
Hvis du endelig skal gøre noget specielt - skal du oprette en hotmail konto i et fiktivt navn og bruge denne til at sende fra. Men jeg er faktisk ikke sikker på andet end det er ulovligt at afsende mails der ikke kan spores tilbage!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 08:15

Man kan under egenskaber for mail altid se afsender.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 27-03-08 08:15

du vil altid kunne spores via ip.adr. og opretter mail en mailadr. uden de korrekte oplysninger er det også et brud på retningslinierne... så det er svært, hvis man vil følge loven.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 27-03-08 08:17

også hvis man opretter en hotmail !!!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 08:18

Man kan også se hvilken server den kommer fra, desuden tillader et mailprogram ikke, at sende mail uden en godkendt afsender.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 08:19

Også med hotmail.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 08:21

Citat
også hvis man opretter en hotmail !!!

Det er ligegyldigt om du opretter en hotmail eller koldmail - IPen kan du ikke løbe fra....

At så Fru Hansen inde ved siden af ikke lige umiddelbart kan se afsenderen ændrer ikke på at ANDRE kan.....

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-08 08:27

Hotmailen kan som sagt altid spores - men det skal nu via MS og mange andre steder, inden man kan få oplyst hvem den kommer fra.
Du vil som modtager afg mailen blive oplyst omkring mailserver osv - MEN hvis du saidder på en internetcafe - hvem kan så spore dig ???

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 08:29

Det kan iternetcafèen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-03-08 08:29

Den eneste sikker måde, at sende anonymt er med postdanmark som brev.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 27-03-08 08:30

tak for de mange indlæg, jeg finder lige ud af hvem der skal have point !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-08 08:38

Du kan oprette en hotmail adr. oplyse forkerte navne mm, så vil kun politiet kunne finde dig via din IP, og da der ikke er tale om trusler, vil de ikke gøre noget ved en henvendelse fra modtageren

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-03-08 08:49

send dog et anonymt brev med Post Danmark

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 27-03-08 09:12

Tak for svaret peque.