/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Dansk til boern
Fra : sirenita
Vist : 604 gange
75 point
Dato : 26-03-08 23:28

Hej.
Jeg har tidligere indlagt et spoergsmaal i fjernundervisning, men det blev annulleret, dog ikke af mig, saa her kommer det igen.
Jeg har brug for materiale til undervisning i dansk til boern , der er foedt her i Spanien, men hvor en af foraeldrene er dansk.Og hvor det der med at tale dansk er gaaet galt. Danskniveauet er meget forskelligt,fra naesten ingenting til godt talende og boernene er alle mellem 6 og 13 aar. Der onskes ikke at foelge danske skole trin i den forstand, ganske enkelt bare at laere dansk, at kunne tale korrekt og forstaa det. Det skriftlige maa komme senere. Har surfet rundt paa nettet, men kan ikke hitte noget som saadan. Er ikke interesseret i Danes Worldwide.
De kan alle laese og skrive med den alder og ideen er at lave hjemmelektier og derefter moedes en gang om ugen. Jeg leder efter cd,er , boeger, spil, hvilket somhelst materiale etc.
Gratis-sider eller koebemateriale.
Hvem kan hjaelpe??? Jeg byder de 75 point jeg har, gav gerne mere..
Paa forhaand tak.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-08 23:38

Du kan bl.a kikke her

www.duda.dk klik på det danske flag

grammatik

http://fjern.egl.ku.dk/quiz/index.php?directory_id=72

et lille staveprogram

http://www.selsbaek.dk/spellwizard/

Kandu sletter spørgsmål der ikke er blevet besvaret/annulleret efter tre mdr.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 26-03-08 23:54
Kommentar
Fra : johnni

Dato : 27-03-08 00:08
Kommentar
Fra : johnni

Dato : 27-03-08 00:12

du kunne jo os skrive noget og lade børnene høre det med den her ..bare et forslag.

http://www.emu.dk/gsk/adgang/index.html

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 27-03-08 08:19

jeg ville jo nok købe noget pixeline spil eller magnus og myggen eller lign. som man selv bruger til sine Danske børn.
Derudover selv lave noget materiale hvis du bestræber det danske sprog selv - min (ex)svoger er amerikaner og flyttede til Danmark sammen med min søster da han var 16 år og kun kunne engelsk. Min mor lavede selv undervisningsmateriale hvor hun tegnede f.eks et hus og skrev det og hjalp ham den vej hvorefter at han kunne tale det flydende efter 2 år.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 27-03-08 08:49

Jeg fandt lige det her - Sprogtigeren-lær dansk - for børn fra 5-12 år
http://www.hjemve.dk/product.asp?product=8296&sub=0&page=1

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 75 point
Dato : 27-03-08 13:26

Prøv lige at se her, håber det er noget du kan bruge
Citat
Multidansk er et websted for tosprogede børn i børnehave og indskoling. Mange skal i gang med det danske sprog for første gang. De skal have det sjovt og lære dansk samtidig.
De fleste børn synes, computeren er et spændende værktøj. Det er sjovt og motiverende at bruge den allerede i børnehaven.

Derfor har vi samlet og udviklet en lang række netbaserede opgaver, lege og spil, som børnene kan gå i gang med.

Citat
Lytte og tale
Film
Lege og spil
Læse
Rime og synge

se mere her http://www.multidansk.horsens.dk/

Kommentar
Fra : sirenita

Dato : 27-03-08 18:22

mange tusind tak..............
kigger paa det hele i weekenden.
hasta luego......

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-03-08 19:23

Ikke en let opgave, når niveauerne og aldrene er så forskellig.
Jeg ville helt klart dele dem op.

Jeg har selv undervist børn i Luxembourg i dansk. De kunne praktisk talt intet, da jeg "fik" dem og endte med at fuldende skolen i den danske afdeling på Europa-skolen.

Tænkt først over det med at dele dem op.

Jeg svarer dig desuden privat.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-03-08 19:39

Og så er det jo selvfølgeligt helt klart, at der KUN tales dansk af den danske forælder til barnet, ik?

Du vil aldrig kunne klare at lære børnene dansk, hvis det ikke bliver bakket op derhjemme.

Går alle børnene i spansk skole?

f

Godkendelse af svar
Fra : sirenita

Dato : 01-04-08 16:08

Tak for svaret HelleBirgitte.

Det var mange gode links..
takker og bukker til alle....
Svaret jeg derfor har accepteret et det link, hvor vi kan arbejde op fra bund...

adios a todos y gracias

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-04-08 16:43

Selv tak