/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærms tv?
Fra : jonasmadsen
Vist : 1116 gange
40 point
Dato : 26-03-08 22:10

Hej jeg er en af de mange der er faret vildt i fladskærm junglen. Har været i nogen buttikker her i løbet af ugen, har kigget på en masse fladskærme. Men er næsten blevet enig med mig selv om hvad det skal være! Men er stadig itvivl, Jeg har taget 2 som jeg mener der er bedste for mig!

1: Samsung - Le40F86BDX -
2: Sony - KDL40W3000 -

Begge tver er Lcd skærme og er 40" (tommer).
Samsunget kørere med 100 Hz men det gør sonyet ikke! ved ikke om det problem er så stort.

Fladskærmen skal bruges til Almindeligt tv analog, lydanlæg playstation 3 og selvf Dvd/Bly-ray.

Begge fladskærme koster omkring 15000 kr.

Håber der er nogen der har erfaring med skærmene så kan kan få mest muligt ud af det.

Jeg Takker mange gange på forhånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 22:28

Tag ned/op i en forretning der har dem og se dem i aktion....

Teknikken kan du jo læse dig til....

Men det er DIG der skal kigge på den flere år fremover - så det er DIT syn der bestemmer....

Vi ser ikke alle billeder på samme måde - nogle kan lide dem "kolde" andre "varme"

Så reelt er du den ENESTE der kender svaret....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-03-08 22:40

Ja de koster nu ikke 15000kr den her koster nærmere 10000kr:
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=189&Sort=&Parent=40&Soegeord=%22Le40F86BDX%22&chkSoegSaetning=on
Og den her 12465kr:
http://www.dvdpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=189&Sort=&Parent=40&Soegeord=%22KDL40W3000%22&chkSoegSaetning=on

Sony har jo tvtuner som dækker alle forhold, og er da en fordel at man ikke skal havde en løs tuner ved siden af.

Panasonic TH 42PX80E er blant de billigste og mest populære nu (42"):
http://www.dvdpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=434249

Kommentar
Fra : jonasmadsen

Dato : 26-03-08 22:57

Mente også 15000 i fysiske butikker, expert fona o.s.v

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-03-08 23:05

1: Samsung - Le40F86BDX
Samsung kører 100 Hz så viser den 50 billeder i sekundet og så undgår man iriterende flimmer
altså et skarp billede.

Hvis den anden kører 50 Hz altså 25 billeder i pr. sekund så vil det blive lidt sløret.

Troede Du havde købt TV

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118876??

MVH Smokei

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 26-03-08 23:23

Ups det var ikke et spørgsmål

Citat
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118876??

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118876

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 40 point
Dato : 27-03-08 08:27

Vi har et samsung LE46F86BDX/XEE (nordisk model) inkl. WMN5090AE vægbeslag (motorbeslag) - og er MEGET tilfredse med billedet. Vi har blueray afspilller, ps3, dvd og kører analog signal. F86 får rigtig gode anmeldelser for at SORT er SORT når man ser TV som et af de første LCD tv'er- og det lever det også fuldt op til. Billedet står rigtig flot også analogt. Lyden i højtalerne er også god til alm. brug, som vi ikke synes det var på M86. Billedmæssigt er der bestemt ikke noget at klage over!! Det er helt kanon og jeg vil anbefale det til alle.
TTV er lidt langsomt synes vi ifht. vores gamle billedrørstv (32"sony wega triniton) og fjernbetjeningen ser "billig" ud ifht. prisen på tv'et.
Køber du en nordisk model (XEE) yder samsung prestige service og 2 års pixel garanti (=ingen pixel fejl) prestige service er at de kommer ud og rep. onsite og hvis dette ikke er muligt tager de tv'et med og lev. tilbage uden omkostninger.
Det er muligt at få den danske model til samme pris som parallel import - prisen kan forhandles - vi sparede 6500 kr. på tv+beslag ifht. den pris butikken havde.

Godkendelse af svar
Fra : jonasmadsen

Dato : 27-03-08 16:26

Mange gange tak for svaret maler-fidusen.