/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kortlæser igen
Fra : snusi
Vist : 401 gange
200 point
Dato : 26-03-08 17:26

den 5/3 spurgte jeg hvordan jeg fik en kortlæser til at virke og efter lang tid lykkedes det også.

Da jeg kom på arbejde efter påskeferien var der et eller andet program på den computer jeg installerede kortlæseren blevet opdateret og nu har jeg igen problemer

Kortlæseren er installeret men når jeg går ind i stifinder, står der at jeg skal sætte disk i?? Det har jeg også prøvet men nu sker der igen ikke noget. Indimellem ville jeg gerne være "computer nørd"

Håber jeg igen kan få hjælp af kloge mennesker

snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 17:45

Kortlæseren tilfører blot en "stak" drevbogstaver - de virker først når noget kommer i....

Men det kan være du er i konflikt med bogstaver/andet usb

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-03-08 19:24

Ja der er også kommet et "stak" drevbogstaver men når jeg klikker på dem, står der at jeg skal sætte disk i??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 19:43

ja og det er et hulommelseskort du skal putte i den pågældende "sprække"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 19:44

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 19:45

Skal vi ikke kalde det et HUKOMMELSESKORT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 19:46

PS...

Det er derfor det hedder en KORTlæser

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 19:47

Åhh de satans fingre

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-03-08 19:51

Yes yes det ved jeg så godt Men når jeg putter hukommelseskortet i den sprække sker der ikke en dyt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 19:52

er du sikker på det er den rigtige sprække du putter kortet i, For hvis ikke det er det så sker der nemlig intet

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 26-03-08 19:54

Hvis det overhovedet vil virke så gå ind i

Start - Højreklik Denne Computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering - Fjern alle dine enheder under USB controllere. Genstart og de vil automatisk blive installeret igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 21:32

Da den fortæller dig du skal sætte en "disk" i - tyder det på den IKKE kan læse kortet der hvor du sætter det i....

Så enten er det forkert "hul" eller forkert "kort" eller den er DEFEKT...

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 26-03-08 21:41

Kortet kan kun være i den sprække, de andre sprækker passer ikke i størrelsen
refi jeg vil lige prøve det du skriver. Jeg vender tilbage når dette er afprøvet

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 28-03-08 16:11

Tak for svaret Fijala.

Tusind tak for hjælpen, så lykkedes det og rigtig god weekend til jer alle

snusi