/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
daghuse og væresteder
Fra : fjordglimt
Vist : 703 gange
31 point
Dato : 25-02-03 16:55

hej. jeg vil gerne høre om der er andre der har prøvet at gå i Daghuset i jeres kommune eller noget der hedder værestedet, jeg kan fortælle at vi har et i Nibe Kommune det er allertiders, da jeg selv har været psysisks syg og har haft en depression vi går sammen med forskellige mennesker nogle fejler meget andre lidt, men det er dejligt at gå der hvor man kan lave en masse hvis man har lyst , hvis ikke lader man bare være. Det ville være interesant at høre om andre har prøvet at gå et sådan sted og om det har været positiv eller negativ for jer.

Accepteret svar
Fra : kurtfj

Modtaget 41 point
Dato : 25-02-03 17:09

Hej Fjorglimt

Jeg har prøvet det lokale værested i Slagelse. Det er absolut et sted, der er godt nok for hjemløse og folk der ikke har stor berøringsflade med samfundet.Man kan købe sig et billigt måltid mad og se om der er nogle man
kan snakke med.

Jeg må nok beklage at selv om jeg har været igennem en del ligesom dig, er
det ikke lige det sted jeg kunne tænke mig at gå hen, derfor ikke sagt at det værested du har i Nibe ikke er godt nok, det kan sagtens være meget anderledes og bedre end det vi har.

Jeg ville meget hellere have en samtalegruppe for mennesker, der har været igennem noget lignende og her mener jeg faktisk at den praktiserende læge, psykriater, psykolog eller sygehuset allerede fra starten, når man var klar over diagnosen kunne henvise til eksisterende samtalegrupper.

Mvh. Kurt Johansen

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 25-02-03 17:45

hej Kurt
Jeg vil lige sige at vi ikke har hjemløse nede ved os, jeg kan også fortælle at vi har nogle som er blevet udskrevet psykriatisk afdelinger som er blevet liciteret ned til daghuset, det går jo igennem lægen og så bliver det taget op til møde i kommunen, jeg kan fortælle at ved os er det sådan at mandag fra kl.9 til kl.15 er for daghuset og så mandag fra kl. 15 til kl.20 er for værestedet, tirsdag for daghuset fra kl.9 til kl. 15 og onsdag for daghuset fra kl. 9 til kl.15 og torsdag er for værestedet fra kl.13 til kl. 16 og fredag er både daghuset og værestedet fra kl.9 til kl. 15 og så har vi 1 gang om måneden åbent lørdag fra kl.9 til kl. 15 og det er kun for værestedet og det vil sige at det er kun dem fra kommunen, når det er daghuset har vi 4 eller 5 kommuner som er med i det, men så har vi heller ikke de problemer med hjemløse ved os som i vist har kan jeg forstå, men det er der selvfølgelig nok i Ålborg .

Ved os har vi det sådan at vi har en kontaktperson som kommer hjem i hjemmet og taler med os, som hedder hjemmebesøg , for mit vedkommende har jeg samtaler nede i daghuset også og det er en god hjælp for at komme igennem sine kriser foruden at man måske også får medecin, i daghuset går man med ligestillede og det gør at man har andre at tale med og man forstår også bedre hvordan andre har det og at det ikke kun er en selv der er noget i vejen med.
Hej

Godkendelse af svar
Fra : fjordglimt

Dato : 26-02-03 05:45

Tak for svaret kurtfj.