/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Befording for 2 job
Fra : pk2dk99
Vist : 1161 gange
100 point
Dato : 26-03-08 13:35

Hej med jer
Jeg har et sporgsmål Ang af befordning fradrag

Jeg har 2 job. En job som er fuldtid på A kort og har deltid job på B kort.

Mit A jobs kørsel er ca 34 km ialt hverdag
Mit B jobs kørsel er ca 16 km ialt hver weekend.

Hvor mange kilometer skal jeg regnud hver uge?????
venligst svar mig hurtig tak
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-08 13:39

Så vidt jeg kan se på denne side

http://www.tax.dk/pjecer/befordringsfradrag.htm

skal du have over 24 km til job for at kunne trække det fra, derfor ingen fradrag for job B

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 26-03-08 13:43

Uanset hvad job du kører til. Gælder det at de første 24 km pr. dag ikke kan trækkes fra. Det du har under 24 km pr. dag (frem og tilbage) er på egen regning - desværre. Men i dag er det borgeren selv der bestemmer hvad vej han /hun vil køre. Før bestemte SKAT det. Så det er den gyldne regel. Og selvfølgelig har du delte vagter på en enkelt dag er det samme fremgangsmåde. Du skriver weekend og det forstår jeg ikke lige.!!
Om det er et A-job eller B-job er ligegyldigt. Alt bliver i dag noteret.

Birdie56

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-03-08 14:18

Du kan kun få fradrag for B hvis det var SAMME DAG som A.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 26-03-08 14:21

Jeg arbejder kun på weekend med B kort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-08 14:23

Citat
Mit A jobs kørsel er ca 34 km ialt hverdag
Mit B jobs kørsel er ca 16 km ialt hver weekend.

Du kan stadig kun få fradrag for de kørte km, kørt på hverdagene, da du skal have kørt over 24 km for at kunne trække det fra.

Den med at kører omveje, for at få kørt mere end de 16 km til dit week-endjob, vil jeg ikke råde dig til

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 26-03-08 14:24

Det er revnende liggyldigt om du bliver beskattet med A (hovedkort) eller B (bikort).
Hvis jeg har forstået det rigtigt så er det således.
Mandag til fredag kører du hver dag 34 km og kan derfor fratrække 10 km hver dag.
I wwekend kører du 16 km og kan defor ikke fratrrække noget

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-03-08 14:26

Nemlig myg

Citat
skal du have over 24 km til job for at kunne trække det fra, derfor ingen fradrag for job B

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-03-08 15:28
Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 27-03-08 10:24

Tak for svaret myg.