/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bauknecht vaskemaskine problem
Fra : saxokim
Vist : 804 gange
20 point
Dato : 26-03-08 12:31

Jeg har en Bauknecht vaskemaskine fra 2005. Den vil ikke tømme vandet fra før den skal centrifugere, og derfor kommer den aldrig igang med at centrifugerer. Jeg har renset filter i den. DEr sker det at den står i timevis og det lyder som om der kører en pumpe eller lign. imens. Men den kommer ikke af med vandet og så er vi nød til at tømme vandet af igennem filteret.
Nogle ideer?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-03-08 12:36

det lyder som om der sidder noget fast i pumpen. prøv at tage slangen, der går fra tromlen til pumpen , fra og se om der sidder noger fast. du kan prøve med en finger om pumpen kan køre rundt. ellers må du blæse alle slanger igennem for at se om der er fri passage. men jeg er næsten helt sikker på, at der sidder noget i pumpen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-03-08 13:07

Helt klart noget i pumpen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 26-03-08 13:14

Ja - eller måske bare et knæk på en slange eventuelt kileremmen,for slap eller hoppet af.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-03-08 13:26

Der sidder ikke nogen kilerem til pumpen, men det er helt sikkert noget møg, en hårnål,tandstik el.lign. der sidder og blokerer afløbet eller måske pumpen. Tjek som sagt at pumpen kan løbe rundt med en finger. I dit byggemarked kan du købe en spuledims med en gummibold på den kan du stikke ind i pumpe afløbet og sætte vandtryk på fra en slang. Bolden puster sig op og blokerer for vandtilbageløb og så spuler den fremad og vandet skulle gerne kommeud i kloakken, med møg. det er samme slags som man bruger til 40 eller 50 mm afløbsrør.