/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mailproblem
Fra : 20Kroner
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 26-03-08 08:32

Når jeg åbner min mailbox (Outlook Expres) Tager det meget lang tid, før den modtagne mail dukker frem. Når mailen endelig dukker frem meddeles der fejl. Når jeg så prøver igen kommer mailen som regel frem, og jeg modtager så som regel mindst 2. stk af samme mail.
Fejlmeddelelsen siger bl.a.: Port 110. Sikkerhed(SSL):Nej Fejl: 0X800CCCOF
Det tager desuden meget lang tid at sende selv en meget lille tekstmail.
Kan nogen mon hjælpe?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 09:03

Hvem er udbyder ?

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 26-03-08 09:11

til refi: Det er TDC -som jeg har meget dårlige erfaringer med at få support fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 09:15

Er de OGSÅ mailudbyder ?
Eller er det din NETudbyder....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 09:17

Tele2/get2net er MEGET sløv i øjeblikket.....

De er ved at skifte til webmail og flytter alt over på en ny mailserver...

Kunne det være årsag ?

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 26-03-08 09:36

Nej..det er TDC, der er mailudbyder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-08 09:45

Jeg har samme problem med TDC´s mailserver.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-03-08 09:52

Må jeg være så fræk,at være med på en "lytter".Min Outlook Express opfører sig noget lignende.
Jeg får dog ingen fejlmeldinger.Men når jeg sender,selv en lille tekst-mail,smutter den over i udbakke og ligger der een 2 - 3 min,inden den sendes.Det gjorde den ikke før i tiden.
Har set indstillinger igennem. De synes at være ok.

Mosebaek. (Og undskyld).

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 26-03-08 10:09

Til mosebaek: Det er da kun rart at du blander dig....og Ja, ved afsendelse af mail smutter min også over i udbakken og ligger og venter flere minutter inden den kommer afsted.

Til teil: Ja, så er jeg joåbenbart ikke den eneste med det problem..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-03-08 10:17

Tak 20kroner!

Glemte lige at indskyde,jeg også har TDC som leverandør.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 26-03-08 10:54

prøv at gå ind i funktioner og konti og egenskaber for jeres mail konto og ind i servere tror jeg og sæt et hak i at min server kræver godkendelse eller noget lign det.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-08 11:29

Når du bruger Outlook Express og har TDC som udbyder, så er det oplagt at anbefale Netsupport, et lille program som løser internet og mail problemer for dig: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=6430 at en mail ligger og hygger sig i Udbakke nogle sekunder inden den bliver sendt, skyldes sandsynligvis jeres antivirus som lige skal godkende den før den bliver sendt

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 26-03-08 12:37

Tak o.v.n -Det ser ud til,at dit forslag løste problemet - andre med samme problem burde prøve..

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 26-03-08 12:38

Tak for svaret o.v.n..

Det ser ud til, at mit problem er løst...rigtig dejligt...
vh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 12:41

Selv tak, Netsupport løste også mit mail problem, bagefter så jeg efter hvad det var som jeg havde glemt, jeg havde ikke markering i Min server kræver godkendelse, det skulle der være og Netsupport rettede det