/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Erdogan ringede til mordoffers
Fra : Klumme
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 26-03-08 07:29

Den tyrkiske premierminister Erdogan ringede i weekenden til den tyrkiske familie på Amager, hvis søn blev dræbt med kølleslag, for at kondolere.

Ligeledes har hans minister for ligestilling ringet til Özlem Cekic, (folketingsmedlem for SF), for at lykønske hende med valget.

Jeg finder det lidt besynderligt, at Tyrkiets leder ringer til en tyrkisk familie i Danmark for at kondolere. Det er morderligt pænt af ham, men i mine øjne er det næsten lidt for pænt. Er der en dybere mening med dette? For mig ser det ud som om, at Erdogan forsøger at fastholde en udvandret families loyalitet mod Tyrkiet. Han kan få nok at se til, hvis han bare for at være flink personligt vil ringe samtlige udvandrede tyrkiske familier op, som har været udsat for en tragedie.

Ligeledes finder jeg det mere end besynderligt, at hans minister for ligestilling...et tyrkisk parlementsmedlem, ringer til et dansk parlementsmedlem - Özlem Cekic - for at ønske tillykke med hendes valg til folketinget. Hvad er agendaen i dette. Jeg har en foruroligende følelse af, at man forsøger at lægge et brohoved ind i den lovgivende forsamling i DK.

Jeg har lidt svært ved at sætte konkrete ord på disse handlinger, men på mig virker de suspekte. Selvfølgelig vil denne tråd medføre indlæg fra "rundkreds og thefolket", som på stedet erklærer mig paranoid, og eller mener at jeg kunne lære meget af denne form for medmenneskelighed. Fred være med dem. Er der andre der har samme ubehagelige fornemmelse som jeg har?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 07:32

PS

Erdogan mente forresten, at vi burde opkalde en gade efter offeret

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-03-08 08:55

Har ikke fuldt helt med.

Men lidt har jeg.

Det er en tragisk det der er sket. Og de pårørende har min dybeste medfølse. Men når det så er sagt synes jeg det er helt ude i hampen med indsamling og den fokus der er på det. fordi det er danskere der denne gang er sigtede mod en person med med anden etnisk bagrund.

Hvad med alle de danskerer der har stået model til vold,voldtægt m.m de skal dog stadig leve med frygten.

Hvis familien ikke er danske statsborgere kunne Tyrkiet jo hjælpe dem med en lejlighed nede i Tyrkiet nu hvor Danmark er så slemt.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-03-08 09:09

jeg er helt enig. rejs hjem hvis i er utilfredse. men den danske scocialhjælp trækker sikkert mere end et liv i tyrkiet.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-03-08 09:49

Da jeg for to år siden blev slået til plump fisk af indvandre (imens jeg var på job), var der ingen der ringede til mig.

Som dansker er man overladt til sig selv, hvis man har været udsat for grov vold.

Ved samme lejlighed vil jeg da benytte mig af og udtrykke mig klart og tydeligt, over for visse danskere.

Vorherre bevares hvor er i dobbelt moralske.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-08 10:06

Jeg forstår godt din tankegang,Klumme.Det er en lidt spøjs handling af en premierminister,at ringe rundt til landsmænd i andre lande.Hvor de tilmed nok er statsborgere i vedkommende land.
Gad vist om Fogh på samme måde,har styr på danskere i USA,Australien osv.osv.
For danskernes vedkommende i udlandet, er antallet nok endda nemmere at overskue.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-03-08 10:34

hvis han bor i Danmark, hvorfor skal han så begraves i Tyrkiet??? Og hvorfor fanden skal jeg bidrage til den rejse, når de i forvejen sikkert får hele lortet betalt af den danske stat??? Og hvad havde disse såkaldte "ildsjæle" gjort hvis det var en dansk dreng der var død??.. His der skal samles ind til 1, så skal der samles ind til alle...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 10:52

Modviljen mod de fremmede er jeg klar over, men det var mere det med disse telefonopkald, som undrer mig, og vil høre om andre har det på samme måde.

Tilde LOOL Din hidsigprop. Hvem der skal samles ind til, er jo helt op til indsamlerne. Og det står dig jo frit for ikke at spytte i kassen. Hvad de ville gøre, hvis det var en dansk dreng som var blevet slået ihjel... det ved jeg ikke, men der skulle i hvert tilfælde ikke samles så meget ind for at få ham til en begravelse Men ellers har du da ret. Og hvad mener du så om selve spørgsmålet??

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 26-03-08 11:14

Til Trimare. Du skriver "rejs hjem hvis i er utilfredse". Altså: "hvis I er utilfredse med at jeres barn bliver slået ihjel, kan I bare rejse hjem". Fed indstilling. (Bliver vist nødt til at understrege at det er ment sarkastisk).

Til Klumme: Jeg tror ikke du skal lægge noget særligt i de telefonopkald. Jeg mindes hvor interesserede danske medier og politikere var da en vis hr. Olsen blev præsident i Costa Rica; og da Michael Melchior blev minister i Israel. Begge d'herrer af dansk afstamning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 11:45

Ja og vi havde en dansker som blev udnævnt til general af den belgiske kong Leopold, da Belgien havde Congo som koloni. Generalen - det svin - var med til at slagte 6 mio congolesere.... halvdelen af befolkningen. De holdt dem som slaver til tvangsarbejde i diamantminer og lignende og kongen forlangte en afskåret hånd for hver kugle de affyrede. Man så kurve med afhuggede hænder og gamle billeder, hvor det meste af en landsby manglede en hånd Perverse stodder.

Hvad fanden har det med sagen at gøre Så det bare lige i TV i går og blev ret harm. Tilbage på sporet.....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-03-08 13:48

jeg tænker bare.. Gad vide og Fjogh ville ringe til mig hvis jeg boede i Tyrkiet og min dreng var blevet slået til døde??? Klumme.. jeg kan egentlig ikke ta stilling til spørgsmålet, udover at jeg syntes det virker besynderligt... Er der valg dernede nu???

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 26-03-08 13:50

Erdogan mente forresten, at vi burde opkalde en gade efter offeret #

Nåh ja... og til sidst hedder hele danmark noget på tyrkisk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 14:41

Og pakistansk

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-03-08 15:34

Tro sku næppe Fogh har ringet til de soldaters familier, som har mistet deres kærei Irak og Afghanistan

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 26-03-08 15:47

Det synes jeg heller ikke han skal. Der er andre i deres system, som tager sig af sån noget. Måske forsvarsministeren.....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-03-08 16:22

Hej i tråden.

Mon ikke der er blevet ringet på grund af den enorme omtale i medierne, af det her drab?

Og ja - så ønsker den Herre nok at fremstå som en omsorgsfuld og menneskevenlig gut - og på denne måde, med det her opkald, er han da helt sikker på at komme i medierne og dét sikkert både i de danske, tyrkiske og mange andre landes medier.
De er SÅ opmærksomme og SÅ omsorgsfulde i Tyrkiet....det ville da være alle tiders overskrift i en tyrkisk avis.

Når dette er sagt, så vil jeg også lige tilføje at den her tragedie, virkelig er noget der har ramt og påvirket mig og jeg kan ikke forklare hvorfor, for vi bliver jo, i medierne, nærmest tvangsfodret med alverdens modbydelige voldshandlinger, hver eneste dag og efterhånden føler man at man er ved at være immun.
Men det her har altså, for mig, været noget som ikke bare sådan lige går i glemmebogen. Det er vold - ene og alene for voldens skyld

Vh. Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 27-03-08 19:34

Der sker vist ikke så meget mere i denne sag, så jeg lukker. Traditionen tro er man jo tilbøjelig til at tildele point til den, som deler meninger med en, så det blir Mosebaek.

Men mærk jer mine ord.... Erdogans handling er suspekt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-03-08 07:55

Tak for det Klumme.
Det er ikke så tit jeg får et svar accepteret.Så det varmer jo mit gamle hjerte,når det sker.

V.H. Mosebaek.