/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs sikkerhed???
Fra : w-coast26
Vist : 446 gange
20 point
Dato : 25-03-08 22:26

Hvordan får jeg sat sikkerhed på mit trådløse netværk,så andre ikk bare ka bruge det???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 22:30

Skjul ssid, skriv dit eget brugernavn og password til opsætningen, krypter forbindelsen, hvad er dit udstyr ? Router og styresystemer på tilsluttede computere

Kommentar
Fra : w-coast26

Dato : 26-03-08 09:35

oki,må prøve at se om jeg ka finde ud af det,jeg har windows vista på min bærbare og windows xp på den stationære,men den er så tilsluttet routeren så det ikk er trådløs der er på den......min router er en philips snb 5600...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 10:41

Du kan sikkert godt finde ud af det, har du manualen og har du læst den ? Er der problemer så igen her, så vil vi forsøge at se på dem

Kommentar
Fra : w-coast26

Dato : 26-03-08 10:51

Jeg har fundet et sted hvor jeg slår netærkssikkerhed til,men hver gang jeg slår det til mister jeg forbindelsen og den kan ikk oprettes igen før jeg har slået det fra igen...ja har manualen og har læst i den,men der står jeg ska kigge i en anden manual,men der fulgte ikk andre med...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 11:06

Prøv på producentens hjemmeside (Philips) min netværks erfaring er begrænset, så jeg må selv ind og prøve at finde manualen hvis jeg skal hjælpe, når du ikke kan logge på skyldes det sikkerheden, prøv at højre klikke på netværks ikonen nede ved uret og klik på Vis tilgængelige trådløse net, og log på din egen, der får du så oplyst at netværket er beskyttet, og nu skal du skrive den nøgle (password) som du valgte inde i opsætningen for at logge på

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-08 17:46

Når du slår sikkerheden til i routeren, så skal du huske, at dine PC'er også følger den indstillede sikkerheds standard.
Hvis du har indtastet en krypteringskode i routeren, så skal du også indtaste denne kode i dine PC'er, ellers bliver du hægtet af!

Godkendelse af svar
Fra : w-coast26

Dato : 30-03-08 09:47

Tak for svaret severino.