/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
iso fil og hvad så?
Fra : trudslevperle
Vist : 2635 gange
50 point
Dato : 25-03-08 18:59

Nu sidder jeg med en iso fil, der så skal brændes, nero siger filen er få stor, hvad gør jeg med den isofil, efter udpakning, når jeg bare gerne vil brænde den til min wii

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 19:04

Du skal ikke pakke den ud, brænd den originale som en Image fil, hedder det vistnok i Nero

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-08 19:25

Nero > kopi > brænd image til disk > find din gemte iso fil > åbn > brænd.

Du skal evt. lige vælge > filtype alle når du leder efter den iso fil som du har hentet og gemt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-08 19:33

Er den "stadig" for stor - skyldes det den er lavet fra en cd der var "overburned"

For det er vel ikke en DVD.....

Ellers må du bruge "større" cder

http://www.matrixx-media.com/catalog/cdr-min-900-mo-media-range-full-size-inkjet-imprimable-52x-vitesse-25-pieces-p-437.html?language=dk

Accepteret svar
Fra : michaelsp

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-08 23:52

Du skriver ikke, hvor stor iso-filen er, eller hvad du vil have på skiven (CD eller DVD), men jeg forestiller mig, at det er indhold, som ikke er beregnet til standard cd. Ganske som Refi også skriver. Hvis du er rigtig uheldig, er selve formatet helt sit eget, og så skal du virkelig have fat i de langhårede eksperter.

Hvis indholdet ligger i normalt fil-format, men bare fylder for meget, så kan du gøre et forsøg inden du køber ind af "store" cd'er:

1. Installer daemon tools
2. Attach din iso-fil som drev i daemon tools. Det er nemt.
(søg daemon på Kandu - senest har Mathiasdrengen ordret kopieret et ældre tip )
3. Kopier indhold til midlertidig mappe på harddisk
4. Find filer du forhåbentlig kan undvære (f.eks. videoklip) og slet dem, indtil du når normal max fil-indhold for en cd
5. Brænd mappe-indholdet til en cd
6. Test om cd'en virker

Hvis cd'en virker, så skal du nok ikke regne med, at den ikke vil fejle på et eller andet tidspunkt pga. de manglende filer, men så er det tid til at bestille "over-cd'ere" - men vel at mærke kun, hvis størrelsen på den oprindelige iso-fil kan være på den. Det er jo to værdier, der er til at sammenligne, men som du ikke har skrevet om.

God fornøjelse. Og husk, hvis det lykkes, så er det Refi, der gav dig svaret.

Mvh. MichaelSP

Godkendelse af svar
Fra : trudslevperle

Dato : 27-03-08 21:16

Tak for svaret michaelsp.