/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
skal men gøre det ??
Fra : return
Vist : 1737 gange
305 point
Dato : 25-03-08 13:02

er det korrekt at man skal skrive det password og bruger navn inde i opsætningen af belkin routeren som man fik af sin internet udbyder for at det vil virke ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 13:06

Det tror jeg ikke, men det anbefales, så kan din router ikke hackes udefra, du burde kunne bruge Default altså den brugernavn og kodeord der er som standard

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 13:10

og hvad er så det for en kode og brugernavn man så skal skrive er ikke helt med ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-03-08 13:26

Det kommer an på hvilken udbyder du har.
Hvis du har en læsning f.eks kombineret med telefon, han det godt være udbyder ønsker adgang til din routers software.
Sådan er det f.eks med Fullarate.
Det skyldes at man kan komme inde i router fra begge sider. Dermed har de også mulighede for at se opsætning ved fejl på net forbindelse..
vh
Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 13:35

Du starter med at skrive http://192.168.2.1 i din browsers adresse linje, og trykke Enter, på den side som jeg har læst (kender ikke Belkin) står der at der ingen password er, så du burde gå lige ind i opsætningen, læs selv mere, det er ikke sikkert at det er din router, men adgangen til dem burde være ens: http://us.slingmedia.com/object/belkin_f5d7230-4.html?page=2 hvis den vil have et brugernavn, så forsøg med admin

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 14:01

har stofa net har prøvet at sætte det op der står at det ikke kan pinge min udbyder hvad er der så galt har fuldt rugsanvisningen men ved jo ikke om det er det rigtie at gøre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 14:08

Du skal vist have Stofa til at godkende din router, jeg har hørt at de godkender på computers mac adresse og nu er der så pludselig en router imellem, prøv at sørg Stofa om jeg har ret

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-03-08 14:19

Hvis du har stofa hvor du indtster bruernavn og kode hver gang du logger på, skal du have ændre dit abb. til "Always On".
Når det er gjort skal du have clonet din PC´s Mac adressee ind i din router.
Dette er hvis du opsætter en router der ikke er leveret af Stofa.

Hvis Router er leveret af Stofa, oplyser de brugernavn og adgangskode til din router.

vh Ben

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 14:20

stofa siger de ikke har noget med router at gøre untagen deres egne

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 14:26

forresten så kender jeg en der har sat en anden router op via et stofabredbånd og det var ikke stofas router der blev sat op

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 14:29

og hvordan gør man det altså cloner sin pc til sin router p.s er en mac add det samme som en ip add

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 14:45

Nej mac adressen er din computers "nummerplade" ingen anden computer har samme mac adresse, IP adressen er den du bliver tildelt til at få adgang til internettet, eller selv sætter op til dit intranet, nu lader jeg BenjaminHansen overtage, profilen lyder som om han ved noget mere ned jeg gør, du kloner inde i routerens opsætning

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 14:51

??????????+ i min routers opsætning hvordan gør man har fulgt den vejledning dervar med og der står intet om det du beskriver ??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-03-08 14:57

Hvad er problemet i at følge vejledningen?

Hvis der står hvad du skal taste i brugernavn og adgangskode er det er at logge ind på din router...

Dette for at få adgang til at opsætte SSID og Sikkerhedskryptering.

Hvis du ikke har fået svar på hvad du skal gøre, må du lige uddybe hvori problemet består.

vh
Benjamin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 17:37

For at komme ind i routerens menu, skal du ikke skrive noget kodeord, medmindre du selv har lavet et. Bare klik på SUBMIT

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 18:35

SÅ ER MAN HER IGEN hsr lige købt mig en hel ny router så nu må man jo så se om den vil komme til at virke mit problem er nu det er stadig en belkin men en meget nyere model mit problem er nu hvordan man slår ssid fra og hvordan man laver en nøgle så forbindelsen bliver sikker

har lige været inde i promt og skrev ipconfig men ved ikke hvad man skal kigge efter men der hvorder står standardgateway stå der ingen tal nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 18:41

Sæt et lankabel i din router. Gå ind i din browser (internet Xplorer el. lignende) og i søgefeltet skriver du
http://192.168.2.1 og trykker enter. Nu er du inde i menuen. Der trykker du ingen koden men blot klikker på submit.

KIg i manualen fra side 46, der beskrives hvordan det gør. Er du stadig i tvivl så sig lige til igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 18:45

Du er vist helt ny og på bar bund, alt det nævner skal du ændre i routerens op sætning, brug kabelforbindelse mellem computer og router, åben din browser og skriv http://192.168.2.1/ i adresse linjen, nøglen kan du for eksempel lade Windows lave, klik på Guiden Trådløs netværk i Kontrol panel og følg den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 18:49

der er ikke så svært når man først får det lært.

Prøv dig lidt frem med indstillingerne, og spørg endelig igen. Men du er nødt til at gå i menuen for at se hvordan det ser ud. Derfra kan vi sagtens vejlede dig. Skulle der gå noget galt, reesetter du den blot og starter forfra. Reesettes ved at klikke på den lille knap bagpå i 10-15 sek.

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 18:58

hej igen

er inde på siden du beskriver
er under menuen Wireless > Security:
og der står som lyder her

disabled
64bitwep
128bitwep
wpa/wpa2-personal(psk)

hvad vælger man der og vil gerne lave min egen nøgle så håber der er nogle der kan guide mig via mine spørgsmål ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:01

WPA2

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:02

Det er det mest sikre kryptering der findes. Bare lad pcen generere en kode. HUsk at skrive den ned.

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:05

er det her man laver sin nøgle for her skal man lave et password
Administrator Password:
The Router ships with NO password entered. If you wish to add a password for more security, you can set a password here. More Info
- Type in current Password >
- Type in new Password >
- Confirm new Password >
- Login Timeout >

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 19:09

Eller overfør den til en usb memory og sæt den i routeren, så bliver den sat op med den rigtige nøgle som du så bagefter kan køre på andre trådløse som skal på, der er da en usb på en Belkin ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:09

Njaa er ikke helt sikker.

Der hvor du skal lave et password er når du vælger wpa2 og nedenunder skal du så lave dit password. Det er jo det der skal bruges for at logge på dit trådløse netværk

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:10

hvis jeg vælger wpa2 så kommer der noger mer jeg skal udfylde som lyder :

Encryption Technique >
derv er tre muligheder

TKIP+AES
TKIP
AES

HVAD VÆLGER MAN HER

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 19:10

Ja der er jo ingen password på din Belkin, så du skriver bare den nye to gange, eller lader computeren lave det for dig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:13

Bare vælg AES og den kode du skal lave skal være imellem 8 - 63 karakterer. Gerne både store og små bogstaver mixet med tal. (bare du kan huske den)

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:13

hvis jeg vælger wpa2 så kommer der noger mer jeg skal udfylde som lyder :

Encryption Technique >
derv er tre muligheder

TKIP+AES
TKIP
AES

HVAD VÆLGER MAN HER

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:13

øv øv nej der er intet usb stik på routeren desværre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:15

hvad mener du med det intet usb stik

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:16

AES siger du men kan du også hjælpe med hvorfor man skal vælge det og ikke det ander hvad er forskelen den der kan få mig sat ordenligt får alle mine point som er sat på højkant også dem fra forleden

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:18

der var en der spurgte om der var et usbstik i selve routeren men det har jeg ikke

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 305 point
Dato : 25-03-08 19:21

Hvis det skal være helt rigtigt skal du vælge WPA2-PSK. Dvs uden server. Med mindre du er i et netværk med andre pcer ude på nettet.
Så er du meget godt sikret. Husk koden skal være med bogstaverne A til Z (store eller små) og 0 til 9 og med antal 8 til 63 i vilkårlig rækkefølge

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:21

PS: hvilken model er din Belkin

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 19:23

Et usb stik kunne bruges til at sætte en printer til. En såkaldt printserver. Så kunne du printe på din printer med en hvilken som helt printer der var logget på (når først driveren til printeren er installeret på pcerne) via netværket.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 19:33

En usb stik kan bruges når og hvis du lader Windows genere din opsætning og password, det har jeg selv gjort og føler mig rimelig beskyttet, men har du ingen usb stik, så skal du skrive af hvad Windows generer eller selv finde på noget

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-03-08 19:35

Jeg har kun et ord... NAT. (Network Address Translation)

NAT. gør at stofanet kun kan se routeren. og så kan du sætte lige så mange computere op efter din router.

For at få det til at virke sættes NAT til i routeren. og så logger du ind på stofanet via din compuer. men i virkeligheden synder du stofanet til at tro at routeren er en computer. og du vil kun få problemer hvis routeren er sluttet i længer tid..

og når dette virker kan du sætte kode på det trådløse net

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:45

nu spørger jeg nok dumt man har lige lavet den kode under wap personal og det ser ud til at virke

skal man også ind i ssid og lave noget om

og skal man også ha kode i utillies system settings ?
der har jermulighed for at lave et password og så bekræfte det to gange men skal man det og hvordan ser man egenligt om man har fået lavet sin nøgle så den virker korrekt det er vel det samme som kryptering ik men hvor tjekker man det altså om man har sat det rigtigt op kan man se en lås et eller andet sted

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 19:51

Jeg kan kun svare på det sidste, du skal logge på trådløs, højre klik på netværksikonen nede ved uret og på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, log på dit netværk og der skal du så skrive dit password/nøgle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 19:54

Jeg kørte helt uden sikring, indtil jeg fik det til at virke på de computere som skulle på, meget nemmere og så sætte sikkerheden når du er sikker på at alle kan komme på nettet men prøv nu at læse det som buch78 skriver, måske noget du bør bruge

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 19:56

nu spørger jeg nok dumt man har lige lavet den kode under wap personal og det ser ud til at virke

skal man også ind i ssid og lave noget om

og skal man også ha kode i utillies system settings ?
der har jermulighed for at lave et password og så bekræfte det to gange men skal man det og hvordan ser man egenligt om man har fået lavet sin nøgle så den virker korrekt det er vel det samme som kryptering ik men hvor tjekker man det altså om man har sat det rigtigt op kan man se en lås et eller andet sted

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 20:01

lad mig spørge på en anden måde Wireless > Security dert er der hvor jeg har sat den til wap personel og skrevt en kode

er det det eneste man skal gøre for at det er sikkert skal man ha flere koder og lavet andet for kan nemlig ikke rigtigt se om jeg mangler noget og kan da slet ikke se om det køre som krypteret ?????????????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 20:06

Hvis du har sat det op så det er krypteret så er din forbindelse krypteret, jeg vil så anbefale at du ændrer det brugernavn og password som du bruger til at komme ind i routerens opsætning, ellers kan enhver indenfor rækkevidde gå ind og ændre din opsætning

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 20:17

o.v.n ændre man det i system sættings altså her i den her menu Utilities > System Settings ??

eller rettere hvilken menu går man ind i for at ændre det

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 20:19

er det noget af der hem man skal ind i for at ændre det så ingen andre kan snage hvis du forstår

Wireless
Channel and SSID
Security
Wi-Fi Protected Setup
Use as Access Point
MAC Address Control
Firewall
Virtual Servers
Client IP Filters
MAC Address Filtering
DMZ
DDNS
WAN Ping Blocking
Security Log
Utilities
Restart Router
Restore Factory Defaults
Save/Backup Settings
Restore Previous Settings
Firmware Update
System

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 20:31

var det ikke noget med man skal slå sin ssid fra så man næsten bliver usynlig er i alle sammen get til ro eller drikker i bare kaffe vil nu gerne ha lidt hjælp

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 20:34

er det her man skal lave en kode så ingen kan komme ind i min router og ændre noget ????
Utilities > System Settings

Administrator Password:
The Router ships with NO password entered. If you wish to add a password for more security, you can set a password here. More Info
- Type in current Password >
- Type in new Password >
- Confirm new Password >
- Login Timeout > (1-99 minutes)

--------------------------------------------------------------------------------

Time and Time Zone: March 25, 2008 8:38:04 PM
Please set your time Zone. If you are in an area that observes daylight saving check this box.More Info
- Time Zone > (GMT-12:00) Enewetak, Kwajalein(GMT-11:00) Midway Island, Samoa(GMT-10:00) Hawaii(GMT-09:00) Alaska(GMT-08:00) Pacific Time (US & Canada); Tijuana(GMT-07:00) Arizona(GMT-07:00) Mountain Time (US & Canada)(GMT-06:00) Central Time (US & Canada)(GMT-06:00) Mexico City, Tegucigalpa(GMT-06:00) Saskatchewan(GMT-05:00) Bogota, Lima, Quito(GMT-05:00) Eastern Time (US & Canada)(GMT-05:00) Indiana (East)(GMT-04:00) Atlantic Time (Canada)(GMT-04:00) Caracas, La Paz(GMT-04:00) Santiago(GMT-03:00) Newfoundland(GMT-03:00) Brasilia(GMT-03:00) Buenos Aires, Georgetown(GMT-02:00) Mid-Atlantic(GMT-01:00) Azores, Cape Verde Is.(GMT) Casablanca, Monrovia(GMT) Greenwich Mean Time: Lisbon, London(GMT) Greenwich Mean Time: Dublin, Edinburgh(GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome(GMT+01:00) Stockholm, Vienna, Belgrade(GMT+01:00) Bratislava, Budapest, Ljubljana(GMT+01:00) Prague,Brussels, Copenhagen, Madrid(GMT+01:00) Paris, Vilnius, Sarajevo, Skopje(GMT+01:00) Sofija, Warsaw, Zagreb(GMT+02:00) Athens, Istanbul, Minsk(GMT+02:00) Bucharest(GMT+02:00) Cairo(GMT+02:00) Harare, Pretoria(GMT+02:00) Helsinki, Riga, Tallinn(GMT+02:00) Israel(GMT+03:00) Baghdad, Kuwait, Nairobi, Riyadh(GMT+03:00) Moscow, St. Petersburg(GMT+03:00) Tehran(GMT+04:00) Abu Dhabi, Muscat, Tbilisi, Kazan(GMT+04:00) Volgograd, Kabul(GMT+05:00) Islamabad, Karachi, Ekaterinburg(GMT+06:00) Almaty, Dhaka(GMT+07:00) Bangkok, Jakarta, Hanoi(GMT+08:00) Beijing, Chongqing, Urumqi(GMT+08:00) Hong Kong, Perth, Singapore, Taipei(GMT+09:00)Seoul, Toyko, Osaka, Sapporo, Yakutsk(GMT+09:00) Seoul(GMT+10:00) Brisbane(GMT+10:00) Canberra, Melbourne, Sydney(GMT+10:00) Hobart(GMT+10:00) Guam, Port Moresby, Vladivostok(GMT+11:00) Magadan, Solamon, New Caledonia(GMT+12:00) Wellington, Auckland(GMT+12:00) Fiji, Kamchatka, Marshall Is.
- Daylight Savings > Automatically Adjust Daylight Saving
- Primary NTP Server > 192.43.244.18-North America132.163.4.102-North America192.5.41.41-North America192.5.41.209-North America207.200.81.113-North America208.184.49.9-North America129.132.2.21-Europe130.149.17.8-Europe137.189.8.174-Asia Pacific128.250.36.3-Australia130.123.2.99-New Zealand
- Backup NTP Server > 192.43.244.18-North America132.163.4.102-North America192.5.41.41-North America192.5.41.209-North America207.200.81.113-North America208.184.49.9-North America129.132.2.21-Europe130.149.17.8-Europe137.189.8.174-Asia Pacific128.250.36.3-Australia130.123.2.99-New Zealand

--------------------------------------------------------------------------------

Remote Management:
ADVANCED FEATURE! Remote management allows you to make changes to your Router's settings from anywhere on the Internet. Before you enable this function, MAKE SURE YOU HAVE SET THE ADMINISTRATOR PASSWORD. More Info
Any IP address can remotely manage the router.
- Only this IP address can remotely manage the router > . . .
- Remote Access Port >

--------------------------------------------------------------------------------

UPNP Enabling:
ADVANCED FEATURE! Allows you to turn the UPNP feature of the Router on or off. If you use applications that support UPnP, enabling UPnP will allow these applications to automatically configure the router. More Info
- UPNP Enable / Disable > Enable Disable

--------------------------------------------------------------------------------

Auto Update Firmware Enabling:
ADVANCED FEATURE! Allows you to automatically check the availability of firmware updates for your router.More Info
- Auto Update Firmware Enable / Disable > Enable Disable

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 20:50

hvad er det man går ind i for atlave koden til routeren så ingen kan få adgang til min opsætning

altså hvad hedder menuen man går ind i og hvad gør man så der

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 21:00

Altså opsumering

Kryptering med WPa = OK. Tjek om det virker bved at logge ind på det og brug den kode du har lavet. Når først du er inde går det automatisk for fremtiden og du skal ikke bruge koden mere.

Hvis du ønsker kan du selv bestemme om der skal MAC filtrering på. Det er den "nummerplade" som tidligere blev nævnt. Altså din pc specifekke macadresse. For at finde den kan du Dobbeltklikke de 2 skærme ved uret (netværket) Klikke på Understøttelse - Detaljer og under Fysisk adresse er MAC adressen. De adresser du ønsker skal kunne logge på netværket tildeler du i routerens opsætning, men der er ingen nødvendighed bare yderligere sikkerhed.

Skjule SSID. Når nu det hele det virker som det skal kan du vælge at skjule SSID (netværksnavnet) For hvis ikke der er et navn er detr ikke noget at logge ind på for fremmede.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 21:02

Alle de andre muligheder der er i menuen er ikke nødvendige at bruge lige nu. Dem kan du altis sidde og lege med når du bliver lidt mere dreven i det med netværk.

Hvis din trådløse forbindelse skulle være lidt ustabil, kan du prøve at skifte kanal da den måske kan konflikte med fx. naboens, eller hvem det nu kunne være. Normalt giver det ikjke problemer, men den kan altså skiftes.

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-08 21:22

fijala - har logget ind med den kode jeg lavede aller først og den virker så den er ok altså den med wap er ok såer er der lig e ssid den skal jo været slået fra ik og så er det jo lige hvordan man laver koden og hvad man går ind i for at lave den så ingen andre kan ændre min opsætning på min router kan du hjælpe med det

og så lige en sidste ting inden jeg logger af for i DAG hvordan tjækker man om ens tråd løse forbindelse ikke kan ses af andre kan da selv se der stadig står belkin ud for mit nætværk men det skal der måske stå ???? også selv om det burde være krypteret ved faktisk ikke om det er det men der står bare sikkerhed wap2-personal synes bare der i xp plejer at være en hænge lås men bruger godt nok vista selv så måske der for den ikke er der ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 21:41

Du skal have en anden til at prøve at se dit netværk og prøve at logge på for at teste jo du kan skjule ssid, efter at du har gjort det, kan du selv prøve med at klikke på netværks ikonen ved uret og Vis tilgængelige netværk, der skulle din så helst ikke vises, det administrator password du bør ændre JA, sådan at du næste gang du vil ændre i din opsætning skal skrive http://192.168.2.1 og så skrive dit nye brugernavn og password, ikke som det er nu med admin og ingen pasword, jeg holder nogen pauser ind imellem men kigger ind en gang imellem for at se hvordan det går med dig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-08 21:59

Skjule SSID ja nemlig fior at ikke ANDRE skal kunne se dit netværk.

Du kan jo teste det med din egen pc, ved at logge af og se om du kan logge på igen. Nøjagtig som o.v.n beskrev. Kode mig her og koder mig der, de er der jo til sikkerhed. Så ja jeg ville også give dit netværks adgang en kode (som kun du kan huske)

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 09:15

hej igen i skriver man skal skjule sin ssid men kan i også fortælle mig hvordan man gør i praksis
tænker på hvor jeg skal klikke for at lave det om og lige nu kan jeg sagtens se mit eget netværk
når jeg logger af og vil logge på ja så kommer min net værksforbindelse frem så jeg kan klikke på den og aktivere den så det er jo så forkert ik ??????????????

p.s hvad betyder det når man nulstiller sin router på den lille knap bagpå skal man så starte helt forfra men hele opsætningen ?????????+

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 10:44

Når du nulstiller routeren, så sletter du alle de ændringer du eller andre har lavet, og er tilbage ved fabriks indstillinger, hvordan du skjuler ssid det må stå i manualen, er du ikke stødt på den mulighed undervejs i opsætningen ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 11:01

jo er jeg da men vil først slå det fra når jeg ved det køre som det skal lige nu virker alt som det skal men fik jeg det også til i går aftes men så her til morgen da man atter tændte ja så kunne man kun logge på med kabel så har prøvet at skifte kanaler 5 gange og vupti nu er man så på kun trd lås men frygter nu nok at hvis man slukker så tilter den igen men nu får vi se vil jo snart af med alle de point der er på højkant

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 11:10

Øvelse gør mester jeg håber at du ikke får så mange problemer hver gang du skal logge på

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 15:25

så hanr man atter problemer

har ellers været online trådløs i formiddags og loggede så af og slukkede det hele og så nu hvor jeg vil logge på igen ja så kan jeg ikke komme online via trådløs hvad pokker er der så galt ????????

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 15:49

kan fortælle at der nu står adgang :begrænset forbindelse

hvad betyder det hvad er der mon galt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 16:09

Husker du at gemme ændringerne i routeren når du er færdig med opsærning. Ja undskyld men jeg var nødt til at spørge

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 16:10

ved ikke lige hvad der sker men slukkede pc og genstartede den og skulle så logge på den en konto hos stofa stod der på min signon side da man jo kun kan logge på med en pc pr forbindelse
så når man har kabel i er det åbenbart en anden konto nogen der kan hjælpe hvad der er der gør at det tilter for mig mht at fo den sat op så den virker hver gang man tænder sin pc har jo sat min forbindelse til all ways on så forstå ikke det med de to konto

ville ønske man var nørd

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 16:13

hvis du mener om hvis jeg retter og skifter kanal i routeren på siden ja så husker jeg at at trykke på knappen APPLY CHANGES hvis det er det du mener

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 16:24

Det var det jeg mente.
Hvis du har sat din forbindelse til ALWAYS ON skulle det hele altså virke. Det gegynder altså at lyde lidt mærkeligt. Hvis det driller som det lyder til det gør der så kan det næsten ikke være andet end at routeren ikke kan finde ud af at stofa skifter ipadresse, for du har vel ikke fast ipadresse eller hvad

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 16:39

øh øh fast ip add har bare ganske alm stofa net så ved ikke om det er fast eller hvad man nu ellers kalder der men du skriver at det måske er routeren der ikke kan finde ud af hvis det er stofa der skifter ip add men hvordan løser man så det så hvis det er routeren der ter sig kan man få den på andre tanker så den kan følge med hvis det er det der er problemet altså det med at stofa skifter ip add

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-03-08 16:47

Stofanet skifter ikke din ip mens du er på.. så lad vær med at slukke for routeren

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 16:56

slukker heller ikke routeren mens jer er på men gør det jo når jeg ikke skal bruge forbindelsen når man sover osv men troede nu at hvis det var sat op og virkede hvorfor kan den så ikke logge på når man atter tnder for det altså noget møg

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 16:59

Hvis din forbindelse er sat til Alwayes on er der jo ingen grund til at logge af. Så kan du da bare ælade den være på hele tiden, eller er der noget jeg har misforstået.

Fast ip er ikke nødvendigt men jeg ved bare ikke lige hvordan Stofa gør det , så derfor var jeg i tvivl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 17:01

Måske skulle du forsøge at fortælle din router, at du har dynamisk IP adresse, så vil den ikke ihærdig forsøge at koble på den IP du sidst var på med

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 17:37

under opsætningen inde på opsætnings siden af routeren men skal det stå under menuen internet settings står der det her

WAN MAC Addr
Connection Type her under denne her står der Dynamic

Subnet Maskess
WAN IP
Default Gatewayder
DNS Address

altså er det så her man skal fortælle den at man har dynamisk ip add

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 17:40

fjala nej jeg logger ikke af når jeg har satr den til allways on men slukker bare for pc og router samt modem så problemet er når man tænder for det igen så kan man ikke komme på via trådløs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 17:54

Når du slukker routeren logger du også af. Det ser rigtig ud det du har fundet

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 18:06

men hvordan får jeg det så til at virke korrekt for routeren skal vel ikke stå tændt døgnet rundt for at det virker vel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 19:44

Er det har noget du har set på: http://www.kandu.dk/spg119034.aspx#1348478 min router er tændt døgnet rundt, medmindre jeg ikke er hjemme i flere dage, men det burde ikke være et problem at slukke hver aften, men måske er Stofa specielle, jeg bruger TDC

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 19:50

Min router er ALDRIG slukket og det volder ingen problemer. Bare lad den stå tændt hele tiden. Den smule watt koster ikke meget på et år.

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 19:57

me ndet må da kunne lade sig gøre at kunne slukke helt for det uden det tilter når man atter tænder for det

hvad er NAT I netværks øjemed ???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-03-08 20:02
Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 20:03

vil smutte for idag men vender tilbage i morgen med nyt om mit problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 20:17

Citat
vender tilbage i morgen med nyt om mit problem
der skulle helst ikke være et problem når vi er færdige

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-03-08 21:45

er ikke helt væk kigge lige bold i tosse kassen

er kommet til at tænke på om det kan være at det skal sættes op via WAN > Connection Type > PPPoE og ikke

Dynamic
Including ISPs that require a host name and ISPs that bind the connection to a specific MAC address.

Static IP address
The Router supports a connection to an ISP which assigns a static IP address.

PPPoE
The Router supports a dynamic connection type which requires a PPPoE login for authentication.

PPTP
For European users ONLY. The Router supports connections to European ISP's which connect via PPTP.
ppoe er det ikke den stofa bruger synes det har jeg læst på en anden belkin router men om det også gælder den jeg er ved at opsætte ved jeg ikke helt men er det måske en mulighed at det kan være der fejlen ligger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-08 23:43

Citat
Dynamic IP Address    Choose this option to obtain an IP address automatically from your ISP. (For most Cable modem users)
sådan står min D-Link router og der er aldrig problemer, heller ikke hvis den har været slukket, routeren har fundet en IP adresse før computeren er varmet og kan gå på nettet, jeg kender overhovedet ikke til Stofa og har ikke nogen stor erfaring i det hele taget, men de gange jeg har hjulpet med at sætte netværk op, der er det kommet til at virke efter hensigten, jeg har ikke mac adresse filtrering, jeg har heller ikke skjult ssid og jeg har valgt web kryptering, men jeg bor langt ude på landet og der er ikke så stor sandsynlighed for at nogen kommer indenfor mit netværks rækkevidde.
Dynamisk IP adresse er at foretrække hvis du skifter engang imellem, ved du om du har samme IP adresse hver gang, du kan nogle dage se efter på: http://www.myip.dk/ når du slukker hver aften er der stor sandsynlighed for at du får en ny IP adresse næste gang du går på nettet, hvis det altid er samme adresse du får, så kan vi begynde at se på andre indstillinger.
Hvis jeg var dig, så tror jeg nok at jeg ville køre helt uden sikkerhed i nogle dage, indtil at vi er sikker på at forbindelsen virker ud af huset, af sikkerheds hensyn bør du så slukke for routeren når du ikke er på nettet, når så netforfindelse virker og er stabil, så kan vi begynde at sætte sikkerheden op, det er kun et forslag, du bør ikke følge forslaget hvis du er nervøs for om andre skal logge på dit netværk, i øvrig kan jeg fortælle dig, at da jeg i sommer var i byen og hjælpe nogle venner med netværket, da gik vi en lille tur med en bærbar computer tændt og søgte på netværk, der var hele tiden mindst 2-3 pivåbne netværk, så folk i almindelighed sikrer sig ikke særlig godt, hvis de bare havde haft skjult ssid, så havde jeg ikke kunnet se at der var et netværk, hvis de bare havde sat den simpleste kryptering op, så havde jeg skullet gætte deres netværks nøgle for at logge på, hvis de havde haft filter på mac adresse så havde det slet ikke kunnet lade sig gøre, jeg vil skynde mig at understrege JEG VAR IKKE INDE PÅ NOGEN NET testede bare om det kunne lade sig gøre.
Det var et sidespring, lad os høre hvordan det går når du logger på til morgen og lad eventuel spørgsmålet køre weekenden over, for at se om du altid får samme IP adresse når du starter

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 07:33

go morgen gab vist ikke udsovet

her til morgen er der så atter ikke til at logge på så bliver da helt i tvivl om min nye belkin som køre det nye Nsystem også under støtter mig trådløs net kort hvordan finder man ud af om de passer sammen ???

og tror ikke jeg har fast ip for betaler ikke for det og det koster vist ekstra

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 08:11

sidder lige og læser på kassen den var i da jeg købte den
der står bla

VPN Support
PPTP
IPSec pass through men hvad betyde det har det noget med ip add at gøre ?

møg router man vist har fået købt sig modellen er belkin f5d8233-4v3 nogen af jer der måske bruger den samme måske på stofanet vil jeg meget gerne høre om i har problemer osv

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 08:44

tror desværre ikk det kun er mig der har problemer med den router
her er et link hvor folk skriver at de også har problemer f..... tage belkin

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 09:15
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-08 11:28

Dit eget trådløse net og dine problemer med at komme på internettet, er to forskellige ting, prøv at holde dem adskilt og løs et ad gangen

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 18:33

ok men hvad er så lige forskelen ovn??

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 18:35

har lige været inde og bytte min router til en linksys for og se om det måske var routeren der var noget galt med

dynamic IP ADDer det det samme som DHCP???

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-03-08 18:53

har som sagt stofanet

i linksys opsætning står der man skal skrive Host Name: og Domain Name

betyder det at host name er ens signon kode og domain name er det password men har for at kunne logge på stofa ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 02:05

Du må have nogle oplysniger om dit Stofanet ? Dynamisk eller statisk IP ? Nu du bytter router, har du overvejet at købe router af Stofa ? Så kan du sandsynligvis får hjælp til opsætningen af dem, jeg ved desværre intet om Stofa, Hvad er forskellen spørger du, kort fortalt er internettet uden for huset og dit interne net inden for, mellem de to netværk er der en modem og en router, modemet modtager signal fra internettet og omdanner signalet til noget computere kan bruge, din udbyder ISP tildeler dig en IP adresse som modemet sender til routeren, IP adressen på internettet kan for eksempel som min begynde med 83.xx.xxx.xxx, den behøver ikke være den samme altid, hvis den skifter så har du en dynamisk IP, routeren deler den IP adresse op så der kan komme flere computere på den samme IP adresse ud af huset, routeren giver hver tilkoblet computer en IP adresse, disse IP adresser er til dit interne net, alle interne IPadresser er altid 192.168.2.1 for din gamle Belkin, det må stå i din manual hvad den er for Linksys, nu vil der gå rod i forbindelserne hvis alle computere havde fået nøjagtig den samme IP adresse, så der er en lille forskel, for Belkin kunne det se sådan ud 192.168.2.100 for første computer og 192.168.2.101 for næste og 192.168.2.103 for den tredie og så videre, altså er det to helt forskellige typer IP adresser du har, enten det er inde i huset eller forbindelsen ud af huset, hvis du så har 2 netkort i dine computere så kunne vi begynde selv at lave IP adresser til et intranet, det kan vi ikke til internettet, der skal vi finde os i dem computer selv er sat op til at finde og udbyder og router tildeler.
Når du køber sådan en ny router og er nybegynder, ville det så ikke være en god ide at læse lidt i manualen først ?, Er der en cd med som du skal køre på alle computere før du sætter routeren til ? (det var der til min D-Link) og første gang du går ind i opsætningen, er der så ikke mulighed for at køre en guide/wizard som hjælper dig i gang ?
Spørgsmålet her synes jeg efterhånden er blevet så rodet at jeg ikke kan hitte ud af hvad du kan og hvad du ikke kan, fortæl helt nøjagtig hvad du ved om din Stofa forbindelse og trin for trin hvad du har gjort da du satte den nye Linksys til

Kommentar
Fra : return

Dato : 28-03-08 07:22

godmorgen til alle sammen som har forsøgt at hjælpe kan nu fortælle jer alle sammen at det ikke var mig eller computeren der var noget galt med det var belkin routeren men linksys den drøner bare derud af skønt at man nu er trådløs takker jer alle for den hjælp i har ydet har da lært en del af det i har skrevet tak for

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 28-03-08 07:33

Tak for svaret Fijala. her har du så de point man lovede dig igår kan fortælle at men den nye router så virker alt som det skal nu så belkin routeren det var den der var noget galt med linksys drøner bare derud af endnu engang tak ffor hjælpen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-03-08 17:33

Åhh hvor er det godt at høre at det virker. Det er jo altid mystisk med den slags fejl for om det hedder Belkin eller Linksys burde jo være ligegyldigt.
Jeg må dog indrømme at jeg selv kører med Linksys

Tak for point