/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fejl?
Fra : Gucci1704
Vist : 540 gange
200 point
Dato : 25-03-08 11:05

Når jeg forsøger at downloade f.eks java og avg og kommer til installationen skrive den at filen ikke kunne findes.
Java vil ikke engang starte downloaden op.

Det skal siges jeg havde nedbrud i går og kan ikke genoprette pc helt som den var, men jeg kan ikke finde fejlen - har mistanke om noget med at hente og indlæse andre programer. f.eks. java ved spil på nettet.

Har nogen en idé?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 11:05

ps.
Jeg kører i xp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 11:11

Har du prøvet at afinstallere java fra Tilføj og fjern programmer ? Måske ligger der noget og blokerer ovenpå et nedbrud

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-03-08 11:14

Du skal give tilladelse - der kommer en gul linje foroven på browser, den skal du klikke på - tillad download.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 13:04

Ja, det ved jeg, men den gule linie kommer slet ikke, når jeg prøver at downloade.

Nej, jeg tør ikke slette java lige nu., da et andet program der bruger den godt kan køre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 13:15

Forsøg at hente java hjem på computeren og så installer derfra, klik på Download now og gem filen du henter: http://www.java.com/en/download/windows_xpi.jsp?locale=en&host=www.java.com:80

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 13:23

Jeg vil anbefale dig at hente Personal Software Inspector PSI, den er gratis, på dansk og den holder øje med om du har opdateret dine programmer, blandt andre java, det er bare at klikke på Download løsning under den java som ikke virker uptodate, nemmere kan det vist ikke blive: https://psi.secunia.com/

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 13:28

Det prøver jeg lige.

Har også lige prøvet at geninstallere avast men fejlmeddelsen siger:

An error 82 (00000052) has occured.
Last performed operation was:
extracting main exe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 13:42

Det lyder som et alvorlig nedbrud du har haft, prøv Systemgendannelsen der er noget på den computer der ikke er som det skal være

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 14:12

Jeg har kørt både systemgendannelse og chdsk. uden held. dog viser chdsk 96 kb i beskadige sektorer, men ikke hvor.
Igår da chdsk startede op nåede jeg ikke at se, hvor problemet var, da der desværre er flere om denne pc.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 14:20

Disk kontrollen kan både finde og reparere fejl, højre klik på C drevet og klik på Egenskaber og på fanen Funktioner klik på Undersøg nu og sæt markering i begge felter, klik på Start, der får du så at vide at disk kontrollen ikke kan køre, fordi den kræver uhindret adgang til alle filer og om du vil køre disk kontrol næste gang computeren startes, sig ja til det og genstart computeren

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 14:23

Det har jeg gjort her til morgen og den viste bare ovenstående.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 14:33

Er det en XP computer ? Så prøv at reparere med Windows CDen, genstart med CDen i skuffen, første mulighed vælger at installere, ved anden mulighed vælger du at reparere, det skulle kunne gøres uden at miste data, jeg tager nu altid sikkerheds kopier først

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 14:43

Tjaaa, det er jeg nu ikke meget for...... Har ikke lige brug for et totalt sammenbrud nu.
Lige nu arbejder jeg med avast som også giver problemer. Først nu er det lykkedes mig at afinstalleret den, så jeg skal lige se om der har været nogen konflikt der.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 14:51

Det er kun fordi at det lyder som mere omfattende problemer du har, jeg bryder kig heller ikke om den reparation, når det bliver nødvendig så formaterer jeg og begynder forfra, har du hentet alle opdateringer fra Microsoft update ? Også de frivilige (brugerdefineret) ?

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 15:09

Ja, til det sidste.

Status lige nu er at AVAST antivirus er langt om længe blevet afinstalleret og java kan nu køre - og jeg kan installere avg istedet, så jeg venter lige lidt med den store operation - også fordi jeg har en del vigtigt arbejde til at ligge på pc´en. (OG måske står den snart på en ny pc)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 25-03-08 15:20

OK bare du bliver kørende igen

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 16:50

Tak for svaret o.v.n..
Jeg vender tilbage, hvis det bliver nødvendig at starte op med cd´en.
Lige nu kører det, men jeg ved det måske vil ske igen.

Og vær lige opmærksom på at AVAST åbenbart kan lave noget rav i en gammel pc. Den gjorde nogenlunde det samme på min datters, men der nåede jeg at afinstallere inden den gik helt ned. Det er begge gange startet med problemer i mail programmerne.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-03-08 17:32

Selv tak, du kan da altid fjerne programmer i Fejlsikret tilstand også selv om de er fejlbehæftede