/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
plexiglas
Fra : otterup1
Vist : 6819 gange
20 point
Dato : 25-03-08 10:58

Hej. Jeg har en båd med plexiglas vinduer i siden. Der er nogle ridser i nogle af dem og det ene er som om det har en hel masse små revner. Er der nogle der har en god ide til hvordan man kan reperere dem. På forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-03-08 11:42

plexiglas er ikke glas, men pmma plast. Det er ret blødt og ridses let. Pas derfor på hvad du bruuger til rengøring . Lidt snavs i kluden kan ridse.
Det hvide er nok krakkelering, som især kommer af opløssende kemikalier. Vask kun med ren sulfosæbe, og ikke noget med sprit eller andre sjove rensemidler.

Plexiglas er nok ikke så godt til båd.

ridser der kun er i overfladen kan i princippet poleres væk, med et meget fint slibend middel.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-03-08 11:47

De ridser du har fået, er små revner, som fremkommer ved belastninger, ridser vind & vejr. Du kan ikke rigtig gøre noget ved dem. Du kan skifte til nye, men de kommer igen på en båd.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-03-08 11:48

Hej !

Så lige dette link.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1714246525&n=283057977&pn=283058489

Måske det kan redusere ridserne lidt.

Der ligger en Thansen inde bag Rosengårdcenteret

Højris.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-03-08 11:55

Fandt lige det her, måske er det noget for dig
Citat
Plexus er ganske enkelt det mest effektive produkt når du vil rengøre, polere eller beskytte klart eller farvet plast. I modsætning til de konventionelle vokstyper der findes, polerer Plexus, samtidig med at det rengører. Plexus "lapper" porerne i plast og gør mindre ridser usynlige.

Kan købes over nettet her http://www.glas-direkt.dk/side3.php?p_id=53&prod_id=160

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 25-03-08 12:19

Du skal bruge polykarbonat til dine bådvinduer, du kan afmontere dine gamle og selv tilskære de nye i polykarbonat, det kan saves i ligesom du saver i plexiglasset.
http://www.plastmo.dk/Products/Top%20lighting/Materials/Polycarbonat.aspx