/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
DLINK router - Bedste billige
Fra : meiland
Vist : 573 gange
100 point
Dato : 25-03-08 09:31

Hej Alle !

Jeg er den næsten (u)lykkelige ejer af en Dlink DI-624 router, som driller mig en hel del. Tidligere havde den tendens til at fryse. Nu kan jeg overhovedet ikke komme i kontakt med den.
Når der sættes strøm til den , skal den resettes. Jeg følger installationsproceduren og routeren reagerer som den skal (dioder og blik), bortset fra at der ikke kommer hul igennem.

Er der andre der har haft samme problem ?

Hvis jeg skal have en ny - hvad skal jeg så vælge ??
Jeg skal have adgang til 2 bærbare og en internet radio (alle max. 54 Mbit) og så 1 stationær.
Jeg regner med at kunne "nøjes" med 802.11g op til SuperG (som DI-624 har kørt med)
Jeg vil ikke ofre tusinde kroner på en ny hvis det bliver nødvendigt.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-03-08 09:33

Linksys WRT54GL - det er bare noget der dur

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-08 10:18

DLink 624 er god nok. Den skal styres via browser og kabelforbindelse. Metoden til at koble den trådløse del er at først at lade den bærbare komme ind og så sætte macfilter og bagefter kryptering.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-08 10:21

Hovedrouteren i vores netværk er en Hawking wireless G. som fungerer godt og er rimelig nem at styre via browser og kabel.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 25-03-08 10:36

Tak for jeres kommentarer.

Hvor tit "fryser" eller låser jeres routere ?? Min DI-624 "låser" ca. 1 gang hver 14. dag.

Og kan jeg nøjes med en trådløs hastighed 54 MBit (teoretisk) ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-08 11:01

Hawking = det har jeg ikke observeret i 1½ år - men jeg genstarter og tømmer logfiler en gang i mellem.
DLink 624 = det har jeg ikke hørt om og den har kørt i 1 år.
(den er koblet på netværket Hawking og dækker et hus for sig selv)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-08 11:06

Min D-Link DI-524UP fryser aldrig, den virker bare og har gjort det i over 2 år nu, det er en af de billigste som du kan købe, hvis du køber den uden print server: DI-524

Kommentar
Fra : myg

Dato : 25-03-08 11:43

Linksys'en fryser aldrig. Har kun haft den genstartet fordi min udbyder lave lo... i den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-08 13:20

Vi har en D-link Dir 655 Og den fungerer upåklageligt og fryser ikke og har heller ikke gjort det i de 7 måneder vi har haft den.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 27-03-08 10:49

Tak for alle jeres svar.

Jeg har meget svært ved at give points til et bestemt svar, da I alle giver god feedback på mine spørgsmål. Skal jeg give dem til den mest aktive blogger eller......

Jeg har valgt at give pointene til o.v.n. da hans router har "kørt" længst, da jeg er nu gerne vil have en stabil router.

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 27-03-08 10:50

Tak for svaret o.v.n. og endnu en gang tak til alle I andre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-08 11:35

Selv tak, jeg håber du bliver glad for dit valg af D-Link, det er jeg