/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Forstærke signal fra hotspot
Fra : twitt
Vist : 753 gange
100 point
Dato : 23-03-08 23:20

Hej

Jeg har mulighed for at trække internetforbindelse fra et feriecenter i nærheden af mit sommerhus. Problemet er bare, at signalet er ustabilt (svinger mellem 1 mbps og 11 mbps) og, at jeg skal sidde med den bærbare oppe i vinduet, for i det hele taget at modtage signalet

Har i nogle gode ideer til, hvordan jeg kan forstærke signalet, og selvfølgelig gerne til overkommelige priser

mvh
Twitt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 23:39
Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-03-08 08:35

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=126717

måske ville sådan en være løsningen.. med en usb forlænger så du kan få den lidt op i højden..

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-08 09:17

De fleste Hotspots, kræver en eller anden form for brugerID, for at få adgang. Så her ligger din første begrænsning.
Så kan du vælge at opsætte en god antenne udendørs, gerne retningsantenne, så du får et godt og stabilt signal.
Du kan også vælge at opsætte en repeater, der har optisk sigt til dette feriecenter. Herved får du en større bevægelsesfrihed i dit eget hus. - Repeateren skal dog opsættes til at vidreformidle de signaler der kommer fra Hotspottet.
Det vigtigste er at du har mulighed for en extern antenne, der kan anbringes, så den har et optisk sigt til dette hotspot.
Citat
Problemet er bare, at signalet er ustabilt (svinger mellem 1 mbps og 11 mbps)

At signalhastigheden svinger, kan du ikke gøre ret meget ved, men hvis feltstyrken varierer, er det dit modtagerforhold der er for dårligt.
Et hotspot opfører sig som en trådløs router. Alt efter hvor avanceret dette hotspot er, vil det være som en trådløs router, hvor den svageste forbindelse, vil sætte hastigheden for alle dem der er på dette hotspot.

Godkendelse af svar
Fra : twitt

Dato : 24-03-08 09:54

Tak for svaret severino. Jeg vil prøve begge dine forslag.

mvh
Twitt