/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
2 hp'er på et webhotel?
Fra : realflex
Vist : 493 gange
30 point
Dato : 23-03-08 22:54

Hej
Jeg har i øjeblikket et gratis webhotel med 1 GB plads med et domæne tilknyttet (og man kan kun have et webhotel per husstand)
Nu er det sådan at jeg er ved at lave endnu hjemmeside og tænkte på om man kunne købe et domæne til og knytte det til samme webhotel og så have to hjemmesider liggende.
Er det på en eller anden smart måde muligt?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-08 23:10

Hvor står det henne at man kun må have eet webhotel pr. husstand ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-03-08 23:10

Nej det kan du ikke hvis det er her du har det http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100

men du kan oprette et sub-domæner der så kommer til at hedde http:// subdomæne.ditdomæne .dk

navnet til subdomænet er efter frit valg og oprettes via kontrolpanelet på det webhotel jeg har linket til.

Skal du to domæner så skal du vælge det næste webhotel - der ikke koster meget pr. år.

Hos web10 kan du have 10 domæner på et webhotel og koster ca. det samme.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-03-08 23:13

Det der står er at du kun kan have et gratis webhotel pr. husstand, men som sagt kan du derudover vælge den næste pakke til 9 kr. pr. md + moms

Kommentar
Fra : realflex

Dato : 23-03-08 23:34

Citat
Hvor står det henne at man kun må have eet webhotel pr. husstand ?

Som bentjuul påpeger står det på www.domaindirect.dk

Citat
Nej det kan du ikke hvis det er her du har det http://www.domaindirect.dk/H?cmd=100

hvis du holder musen over I'et ud for 'Domæneplads' vil se at man har mulighed for at købe plads til flere.

Okay. kan forstå på dig at hvis jeg køber et domæne til kan jeg sagtens have to helt forskellige hjemmesider på det samme webhotel. Men hvordan sørger man så for omdiregeringen? Eller bliver der blot oppret en selvstændig mappe ligesom hvis man opretter et subdomæne? For så er det jo ganske enkelt og ude problemer

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-03-08 23:46

På det gratis webhotel du har kan du have 1 domæne + 3 sub-domæner dvs at du kan have 4 forskellige hjemmesider. Dine subdomæner, vælger du selv hvad navn de skal have foran dit egentlige domænenavn som jeg tidligere beskrev.

Skal du have plads til et rigtigt domæne mere således der skal være to domæner - så er det tilkøb af webhotel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-08 23:56

Der er da mange der bruger flere webhoteller, men s`følig ikke til samme domæne.

Jeg kommenterede blot den direkte tekst:
"(og man kan kun have et webhotel per husstand)"

Kommentar
Fra : realflex

Dato : 23-03-08 23:57
Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 30 point
Dato : 24-03-08 00:08

det skriver jeg jo her http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118964#1347077

For mit eget vedkommende har jeg beholdt det gratis 1 domæne - derudover har jeg købt det til 9 kr. pr. md. til 2 andre domæner. På det til 9 kr. får du 10GB plads.

Det vil nok blive det billigste.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-03-08 00:15

LuffeA > Der står nedenunder Bestil

Citat
Max 1 gratis pakke per kunde/person/husstand. Bopæl skal være i Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : realflex

Dato : 10-04-08 21:31

Tak for svaret bentjuul.