/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Folkevognsrugbrød
Fra : Chr-Viskinge
Vist : 11196 gange
100 point
Dato : 23-03-08 19:24

Hej Alle sammen

Er der nogen der ved om der er nogle folkevognsrugbrød til salg et eller andet sted..

Farve, alder og tilstand er lige meget. Pris må gerne være så lille som mulig.

Nogen der ved om den stadig er mulig at få, uden at skal på museum at købe den? Haha

MVH Chr-Viskinge

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-03-08 19:32
Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 23-03-08 19:38

Jeg søger desværre den helt gamle model. Den runde

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-03-08 19:46

Hvad årgang siger vi, her er en fra -83
http://www.bilzonen.dk/find-din-bil/384590/VW%20Transporter%202,0%20benzin?dt=201
Jeg er lidt klar over hvad du mener, og jeg har foreløbig fundet nogle i legetøjsmodeller, men det er vel ikke nok ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-08 19:47
Kommentar
Fra : Julemanden121

Dato : 23-03-08 19:48

Har du prøvet herinde

http://vwnettet.dk/forum/topic/397204

der er vist en del til salg

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-03-08 19:48

Kig her
VW LT Type 2
Folkevognsrugbrød - kører godt og starter hver gang. Flere oplysninger og billeder kan erhverves ...
1978 250.000 Kr. 52.000
http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=-200&dealer_ad=0&model_year_from=1972&model_year_to=1979&sort_by=2

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-08 19:52

Ellers opret dig på VW-nettet og spørg der

http://vwnettet.dk

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 23-03-08 19:53

Dova har fat i den rigtige model...

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 23-03-08 19:54

Julemanden121 kan ikke åbne dit link

Kommentar
Fra : Julemanden121

Dato : 23-03-08 19:59

Hmm forstår jeg intet af....

Jeg kan nemt åbne linket.... ellers gå ind på

http://vwnettet.dk/forum/

vælg derefter biler købes/sælges

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 23-03-08 21:00

Det er såmæn ikke så vanskeligt at finde en, om ikke andet så i Tyskland. MEN de er ved at koste penge. Som udgangspungt skal du regne med at priserne starter ved 25k for en der står foran en renovering og slutter omkring 300k for en type 1 Samba bus.
Du kan søge i Tyskland på www.mobile.de og www.autoscout24.de.

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 23-03-08 21:04

Jeg vil kun købe en dansk...

Gider ikke skal igennem alt det med at den skal reakiseres

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 23-03-08 21:28

Det kan ellers godt svare sig, da de danske ofte er meget plaget af rust. Finder du en der er over 35 år er der lav afgift ved import og iøvrigt billig veteranforsikring og lav vægtafgift. Der er iøvrigt en her i Holstebro, der importerer fra Brasilien, hvor de blev lavet på licens. Sig til hvis jeg skal formidle en kontakt.

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 23-03-08 21:33

Det kommer an på ca. prisen for den? hvad ligger de på?

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 23-03-08 21:38

Kan ikke lade være med lige at vise dig de her to......
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=37403587&__lp=8&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=31&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=5

og

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=34600396&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=31&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxFirstRegistrationDate=1975-12-31&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 23-03-08 21:40

Det ved jeg ikke. Jeg skal prøve at finde ham i morgen. Hvad må prisen være og kan du selv reparere?

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 23-03-08 21:42

Hvis jeg ikke selv kan reparere, kender jeg i hvert fald folk der kan..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 22:07

Kender du denne side Jeg syntes især de historiske billeder er spændende dog ikke lige nogle til salg men til inspiration

http://www.barndoor.dk/
og så lige denne
http://www.splitbusses.blogspot.com/

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-08 07:16

Jeg skulle nok aldrig have solgt min!!!
meget fin type 2 fra 1968, indkøbt for kr. 1000,00 + moms (i 1978)
Helt speciel, bla. med juletræ (med lys) på taget (Politiet var ikke helt vilde med det) men der var mange der vendte hovederne, når vi kørte forbi.

MVH

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 24-03-08 11:19

Viskinge... Jeg vidste ikk at du havde haft et folkevognsrugbrød...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-08 11:27

Jo da, det var min første bil!!! (havde den fra 1978 til 1980)
Og for at det ikke skal være løgn, havde min far også et "rugbrød" som sin første bil. Har oven i købet et billed af den taget i 1960.

MVH

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 24-03-08 11:28

Hvorfor solgte du den dog?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-08 11:59

Den blev brugt som udbetaling, på en anden "kassevogn". Det var en Bedford m/aut.gear og en 2,3 L motor. Den kunne køre hele 3,7 Km på 1 liter benzin, i gennemsnit. (men så kunne den også sagtens køre 160 km/t med fuld læs)

MVH

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 24-03-08 12:01

Trist...

Jeg ville gerne have købt den...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-08 12:05

Ja, jeg ville også gerne have haft købt den min far havde, men havde solgt den inden jeg blev 18.

MVH

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 24-03-08 16:41

Desværre også samme triste skæbne for mig

Annuller spørgsmålet
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 11-04-08 17:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål