/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
DL problemer
Fra : tide77
Vist : 543 gange
20 point
Dato : 23-03-08 16:20

Hej derude.

Jeg har lige fået en 6Mbit internetforbindelse hos CC.
Det er forbundet med en Router (Zyxel 660 D1) og trådløs Netgear WG11v3

Problemet er: Downloader fra Azureus men den kører kun med maks 50 kilo

Jeg har slavisk fulgt guiden på portforward.com og CC egen guide.

Sat min router op til at forwarding til Azureus (start port 65535 - End port 65535 - Server IP adr. 10.0.0.2) har også prøvet med 10.0.0.2 ... også lavet/rettet indstillinger i Azureus så det skulle passe sammne.

Lavet en statisk IP adr... 10.0.0.2 ... Undernetmaske 255.255.255.0 ... osv

Default Server Setup er sat til 10.0.0.2 i min router.

Ang. Azureus så har jeg prøvet at tage en speedtest på up & download men den melder fejl. Hænger det sammen med mine andre førnævnte problemer?

Jeg har prøvet og prøvet i snart 3 dage men nej

Håber der er hjælp!!!!!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-03-08 17:11

nu kender jeg ikke så meget til P2P, men kommer det ikke an på hvor mange Leechers der er ? eller Seeders, eller hvad det nu hedder

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 23-03-08 17:23

Hvor stor er din upload..

du kan teste den på http://www.speedtest.net/

Kommentar
Fra : tide77

Dato : 23-03-08 17:37

Min hastighed er 6044/512 så jeg skal kunne Dl med ca 600 kilo i sekundet. Men tror problemet ligger i mine indstillinger hos Router.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 20 point
Dato : 23-03-08 19:26

Hvid du går ind i din router så kig efter et sted hvor der står DMZ og sæt ipén din computer bruger ind. der.. det svare til at du køre uden om routeren..

Men du kommer ikke til at kunne downloade med 6 Mb. da din computer opdatere alle de åbner forbindelser til de andre brugere hele tiden..

Jeg mener at hvis du installer du meter. så kan du se hvor meget din forbindelse bliver udnyttet..
http://www.hageltech.com/dumeter/

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 24-03-08 15:11

Citat
Min hastighed er 6044/512 så jeg skal kunne Dl med ca 600 kilo i sekundet

NOPE_
hvis der KUN er en der uploader til P2P og
hans hastighed ikke er mere end 12 op
skal du ikke forvente at du kan hente mere
end der kommer ud af den anden ende.

Men er der mange, kan hastigheden blive større.
det står som regel ud for hver torrent du har,
hvor mange der uploader, og hastigheden fra hver af dem.

Godkendelse af svar
Fra : tide77

Dato : 24-03-08 18:56

Tak for svaret buch78. Det var ikke helt det der skulle til, men tæt på. Hvad jeg ikke viste var at der derinde (opsætning af router) var en anden Ip adresse jeg skulle bruge i min opsætning. Så nu har jeg ingen problemer med at hamre derud af . Jeg takker også alle i andre for de mange input. Altid rart at lærer noget nyt .

P.S. Håber i alle har haft en god Påske

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 24-03-08 19:04

BTW__husk http://www.antipirat.dk/ lytter med_