/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus / Spyware??
Fra : epidedymittis
Vist : 1415 gange
228 point
Dato : 23-03-08 15:32

Cirka hver anden gang jeg åbner mit internet (Firefox) Popper der en "advarsel" op.

Det ser meget prof. ud.

Det er begyndt lige efter min Norton er udløbet. - En side der hedder fiksdinpc.dk, eller noget i den stil.
Jeg kan selvfølgelig bare lukke det, men trykker jeg én gang på krydset, dukker der en ny side op, der forestiller at scanne min pc. Den finder naturligvis ud af, at der er fejl, vira og spyware.
Jeg tror nu at det er denne side der popper op der er problemet, - og ikke andet.

Nogle gode råd til at fjerne dette irriterende element?
Gode gratis programmer jeg bør downloade?

Pft.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-03-08 15:38

http://newz.dk/underlige-reklamer-paa-newz-dk

Læs her, det kan være din startside udbyder der er ramt. Prøv at skifte startside, og se om problemet er væk

Ellers ville jeg gå på www.spywarefri.dk gå i onlinescan og kør en scanning eller hent superantispyware og kør en scan. Den hentes også på deres side, under værktøjer

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-03-08 15:40
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-03-08 15:41

Citat
Vi har bl.a. observeret popups fra "fiksdinpc.com" og "performanceoptimizer.com"; der er i begge tilfælde tale om snyd og bedrag - accepter IKKE noget af det, de tilbyder.

Det ligner meget mit problem. Min startside er google, men det er ikke når jeg åbner den. Det sker bl.a. når jeg åbner kandu.dk.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-03-08 15:41

se her for en gratis total løsning

http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 15:43

Opret dig som bruger i Spywarefri forum, og lad eksperterne derinde hjælpe dig, det er gratis her på Kandu er der ikke så mange aktive sikkerheds folk i øjeblikket: http://www.spywarefri.dk/forum/ der kan være mere skidt end en online scanning kan klare, så for at være helt på den sikre side

Accepteret svar
Fra : Spyfus

Modtaget 228 point
Dato : 23-03-08 17:26

Download SAS fra www.superantispyware.com og kør programmet. Den fjerner det næsten med garanti.
Lad programmet fjerne det den finder og derefter skal du sandsynligvis genstarte computeren.

Klik også på "Preferences" og klik derefter på"Hi-Jack Protection". Her kan du indtaste adressen på den startside du vil have og programmet vil beskytte den imod at blive ændret, såfremt du ikke selv ønsker det.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 23-03-08 17:31

Har du iøvrigt afinstalleret dit Norton korrekt?
Ellers download Revo Uninstaller og afinstaller det med dette program. Klik endvide på den nederste mulighed (=meget grundig), når programmet spørger om det. Som regel foreslår den, den midterste mulighed. Nu skal du skrolle ned af listen og KUN sætte flueben i de filer, som er markeret med fed skrift.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-03-08 18:06

Spyfus - Nej, jeg har ikke afinstalleret det, - det er bare udløbet. Norton fulgte med computeren da jeg købte den, og jeg gider ikke betale 4-500 kr. om året for det.

Er der nogen grund til at afinstallere det?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 19:14

Citat
Er der nogen grund til at afinstallere det?
afgjort ja, få det afinstalleret og hent et gratis antivirus som opdaterer til de nyeste virus af sig selv, for eksempel AVG fra tippet her: http://www.kandu.dk/tip17721.aspx jeg bruger Avast på min ene computer og er godt tilfreds, Avast kan hentes på dansk og er også gratis, dog kræver den at du registrerer dig en gang hver år: http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html rul ned til linjen hvor der står Danish version

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 20:32

du har fået en variant af errorsafe familien indenbords så jeg vil også anbefale dig at smutte ind og få renset din pc for det skidt hos spywarefri.dk - du kan sagtens have raget andet til dig for når din norton er udløbet kan den ikke opdatere og sikre dig - du har faktisk ingen sikkerhed i det antivirus mere

kig lidt på dette for gratis sikkerhed - især de to første kategorier

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=590b0abdf9c98836f4c4c532ec11613c

hvad spywarefri angår så:

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-03-08 17:35

Tak for svaret Spyfus.

Dét fjernede mit problem ser det ud til.

Jeg tror jeg afinstallerer norton, og prøver et gratis antivirusprogram.

Tak for hjælpen!