/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
renovering af gsxr 400 rr 1991
Fra : mux
Vist : 723 gange
150 point
Dato : 23-03-08 11:31

hej
Jeg er den lykkelige ejer af en gsxr 400 rr som jeg har købt for et par år siden.

nu lyder mit spørgsmål så hvor langt skal man regne med sådan en køre inden man skal have renoveret motoren helt ?
på speedometeret står ca. 65000 men det er jo svert at se om den har kørt mere en det.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 23-03-08 18:03

Hej Mux
Det er svært at sige.
Med pæn kørsel og service overholdt 100.000.
nilsg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-08 20:03

Indtil den begynder at bruge unormalt meget olie

Det er en god indikator for motorens generelle stand, selvfølgelig forudsat, at den vedligeholdes forskriftsmæssigt med oli/filterskift, justering o.s.v.

Kommentar
Fra : mux

Dato : 23-03-08 22:10

hvor meget er unormalt meget olie ?

jeg vil tro at den bruger ½-1 liter på 2000 Km.

nu skriver du justering skal den have justeret ventiler en gang imellem eller hvordan?

Har ikke en skid forstand på sådan noget det er min første cykel.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 24-03-08 08:45

når den bruger 1 l. pr 10000 km. er det tid til at renovere motoren.
Ventiljustering skal ske med visse intavaller ( fx. hv. 10.000 eller 15.000 km.) eller når du kan høre ventilerne klaprer.Se hvornår i manualen.
Olie og oliefilter skal skiftes mindst hvert år - ved sesonens slutning. Eller hver fx. 5 - 10.000 km. ( hvad som kommer først) Se hvornår i manualen.
nilsg

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 150 point
Dato : 24-03-08 09:01

Der skulle have stået:
når den bruger 1 l. pr 1000 km. er det tid til at renovere motoren.
nilsg

Godkendelse af svar
Fra : mux

Dato : 24-03-08 09:10

Tak for svaret nilsg.
Nu blev jeg skuda noget klovere der er så mange der siger dit og dat.
Mange tak.