/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spejlvende bogstaver ?
Fra : miritdk
Vist : 6454 gange
500 point
Dato : 23-03-08 09:23

arghhhhhhhh - kan ikke huske hvordan man spejlvender et S - nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-03-08 09:30

Det har jeg aldrig set
Hvad med at trykke på tyndt papir og se det bagfra
leob

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 23-03-08 09:33

Det kan du spejlvende på mange måder.
Hold det op foran et spejl.
I mit program har jeg muligheden for at spejlvende lodret eller vandret, så let bare et tryk på en knap.
Når jeg udskriver på printer kan man klikke i "spejlvend udskrift".
Jo der er mange muligheder.

Er det kun et "S" du skal have spejlvendt?

Det kan du få på en pdf fil.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 09:38

ok - fik vist ikke forklaret det godt nok

jeg har kunnet bruge en tastekode til at spejlvende det (skal bruges online i et forum) - det er så lige den kombination jeg ikke husker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-08 09:57

Jeg har ikke lige tid til at tjekke siden ud, men prøv at kikke om dit S skulle være imellem her

http://tlt.its.psu.edu/suggestions/international/accents/codealt.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 10:05

kan ikke lige se noget nordsted - frem med googlerne

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-03-08 10:22

Hvad med et ? ?

Hvis jeg skal bruge specielle tegn bruger jeg windows charmap
(tryk start+kør, skriv charmap, og tryk enter)

Her er alle specialtegn indenfor det tegnsæt du vælger.
Og tastekoden kommer også frem, når du fremhæver et tegn.
Så er det jo bare, hvilket tegnsæt der bruges i det forum, du nævner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 10:46

Citat
ok - fik vist ikke forklaret det godt nok

jeg har kunnet bruge en tastekode til at spejlvende det (skal bruges online i et forum) - det er så lige den kombination jeg ikke husker

Det er noget "vrøvl" du skriver

Det findes ikke - så klart du ikke husker det....

At det kan lade sig gøre er så en anden sag....

Diverse desktop-programmer kan klare det - men det er et BILLEDE (af bogstavet) den vender - ikke et bogstav.

Tvivler iøvrigt på det kan lade sig gøre i "fora" - det kunne blive noget kønt volapyk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 10:47

du kan selv vrøvle refi - for det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 11:00

Ikke på den måde du mener

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 11:17

jo for så også da - vel kan man så - har kunnet men har glemt det - har for i øvrigt set nogen gøre det her på kandu for længe siden også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-08 11:22

Jamen der er sikkert mange der venter med spænding på løsningen

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-03-08 11:54

Prøv det her...01A7 Alt+X ? ? Ved ikke om det er noget.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 23-03-08 11:59

Du kan spejlvende teks og bogstaver i Publisher...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 12:20

? <-------------- fandt det

men kan ikke huske hvordan

anybody ¿¿¿¿

500 point til den der giver mig løsningen for nu er jeg TRÆT af det hmpff

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-03-08 12:30

Symbol.
Tegnkode 01A7 Alt+X Unicode (hex) Latin udvidet B giver sådan et tegn i office word.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-03-08 12:30

prøv at se her mirit, desværre koster det penge http://www.fonts.com/FindFonts/detail.htm?pid=407430

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-03-08 12:36

¿???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 12:46

miksdk - det skal bruges i et forum - der benyttes dels arial og times new roman og så dur den kode ikke -

helle_birgitte - kender den - men jeg søger måden at lave det på

og før nogen spørger for meget - jeg aner ikke ret meget om det forum men har lovet at hjælpe lidt her og der (laver blot lidt grafik til det)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 12:48

Citat
måden at lave det på
= den kode jeg VED findes og for i øvrigt kan bruges her på kandu.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-03-08 12:51

Citat
(laver blot lidt grafik til det)

Wordart kan spejlvendes

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 23-03-08 13:14

Hvis det er til selve kodningen af siden, kan dette måske bruges:
http://www.xentrik.net/css/filters.php

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-03-08 14:14

KED AF JEG IKKE KAN HJÆLPE
Men jeg kan lærer dig at skrive ° og ³ og ².
Der var en der sladrede i går til mig om det Og jeg siger IKKE hvem.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 15:35

næææ pisaskov det kan du ikke for det tror jeg at jeg har lært længe før dig

kan du så lave sådan en her:

¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦

Kommentar
Fra : SherlockHolmes

Dato : 23-03-08 16:00

Hvad er der lige ved dette? ¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦¦

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 23-03-08 16:34

¿ får du ved at holde Alt nede og skrive 168

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-03-08 16:36

? ? alt 168

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 23-03-08 17:05

Ja man bruger det jo tit på spansk, og det står jo ikke lige på tastaturet. Det samme med en hel masse specialtegn man godt vil have hurtig adgang til. Jeg bruger selv tit ° (248) og µ (230). Der er en liste her:

http://www.yellowpipe.com/yis/tools/ALT-Characters/

NB: Du skal huske at NUM LOCK skal være aktiveret, da det kun er på det numeriske tastatur det virker. På min bærbare er det bogstaverne jkluio7890 der svarer til 1234567890 - når NumLock er aktiveret.

Der er et 4-tals kodesystem også. Her er dit tegn lig med alt-0191. Det har noget med accenter at gøre, jeg har ikke lige styr på det... Men hvis du går ind i Start-Programmer-Accessories-System Tools-Character map kommer der en liste frem. Klik på et tegn og kig nede til højre, der ser du Alt-kombinationen.

Kommentar
Fra : amalieFlip

Dato : 23-03-08 17:14

Hej
Man kan nemt gøre det i Paint og så tage spejlvend, vups så er det vendt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-08 20:25

pedroso du er foreløbig tættest på - men stadig virker det ikke

Jeg har talt med dem der står for siden ganske kort og de siger : alt der bruges i forum kan bruges på oe også ( det var den korte version)

ps.. jeg har selv brugt det i forskellige anledninger før og KAN altså ikke kalde det frem i den hukommelse der sidder foran skærmen

og så igen - jeg har set en eller anden bruger benytte det her på kandu - så vi går ud fra det er et fora med stort set samme muligheder

stadig - 500 point til den der kan koden og vise det her på kandu

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-03-08 21:21

Tja, miritdk
Du har hjulpet vi andre så mange gange, så det ville være godt, om vi kunne hjælpe dig
Jeg er imidlerid bange for, at det bliver svært. Jeg har ledt og ledt ---
Det nærmeste jeg kan finde er dette
Citat
Go into Programs/Accessories/System Tools and look for Character Map. It will display all your fonts and the available ascii characters including a backwards K for some font sets. For the code, look at the bottom right of the window or the bottom left. Alternatively, you can simply use the copy and paste function.

Det er fra en anden spørger, som leder efter et bagvendt K
Jfr. citatet kan det kun lade sig gøre i visse font sets (som indeholder noget, som ligner et bagvendt K)
Din eneste (?) chance er måske at lede alle fontsettene igennem og se om der skulle være gevinst?
Du mener, at du tidligere har kunnet gøre det. Så ved du måske hvilken font du brugte?
Held og lykke - jeg giver op - men jeg vil gerne vide, hvis du engang finder løsningen
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-03-08 21:49

Jeg ser nu alligevel en mulig løsning
Du kan jo bare selv lave en ny omvendt-S-char i en eksisterende font
Der findes f.eks. dette program,. som kan downloades til en gratis prøve
leob

http://www.high-logic.com/fontcreator.html

Citat
FontCreator - the most popular font editor
This professional font editor allows you to create and edit TrueType and OpenType fonts. It has the powerful drawing tools that typographers and graphic designers require, and an intuitive interface that allows beginners to become productive immediately.
When you create or open a font, FontCreator displays an overview of all available characters. You can simply add missing characters, or select an existing character, and modify its appearance. You can import (scanned) images of your signature or company logo, or make a font from your own handwriting. With FontCreator you can also fix character mappings, font names, kerning pairs, and at all times you can preview your fonts before installing.
In the Professional Edition, font validation features enable you to improve the quality of your fonts. Tools to join contours simplify and speed up the glyph design process. Powerful transformation scripts let you create hundreds of additional characters in seconds. FontCreator's intelligent generation of composites, allows you to automatically generate outlines for more than 2,200 characters.
Whether you're a type designer or graphic artist who needs a font creation powerhouse, or a hobbyist who wants to have fun creating new fonts, FontCreator has the tools you need.
Buy FontCreator Now | Download Free Trial | User Manual

Key Features
•   Create and edit TrueType and OpenType fonts
•   Redesign existing characters
•   Add missing characters
•   Convert images (e.g. a signature, logo or handwriting) to character outlines
•   Edit and regenerate font names
•   Fix character mappings
•   Correct fonts that display incorrectly
•   Generate, modify, import, export, and clean up kerning pairs
•   Add or correct over two thousand composite glyphs
•   Transform individual glyphs or an entire font (e.g. to make a bold version)
•   Extract TrueType fonts from TrueType Collections
•   Preview fonts before installing
•   Install fonts in Windows

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 23-03-08 23:37

Citat
? <-------------- fandt det [Hihihihihi]

Nu er jeg forvirret... er det et spørgsmålstegn du er ude efter? Så er det da bare at taste

Er det et simpelt s du er ude efter, bare spejlvendt? Eller er det et omvendt spørgsmålstegn¿

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-03-08 01:01

-- og så glemte jeg, at det skulle bruges i et forum.
Det kan min løsning ikke.
Den kan kun bruges på din egen printer og derved også i pdf-dokumenter
Som pedroso:
Jeg er også i tvivl om det nu var et omvendt S eller et omvendt spørgsmåltegn, du er ude efter?
¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿ ¿
Fortæl os lige, hvad pokker det forum bruger det mystiske tegn til?

leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 03:04

Citat
Er det et simpelt s du er ude efter, bare spejlvendt
... lige akkurat men det jeg fandt duede ikke og blev til et omvendt spørgsmålstegn

sorry her kl shit kan jeg ikke overskue noget af det

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-03-08 09:06

&#206B

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-03-08 09:41

miritdk. jeg tror altså kun det kan laves med 01A7 ? i word og så kopier.

måske lave en genvejs tast...det er altså det her.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-03-08 09:43

Nej, det virkede heller ikke jeg trykkede på send og så var det væk igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 09:45

ja squ så er det svært - ingen løsning endnu desværre

det tragikomiske er så lige at jeg netop over en lang periode havde det med netop at spejlvende bogstaver og tal for den sags skyld og har svedt det helt og aldeles ud.

OM jeg dog kunne huske hvem der brugte det her på kandu et par gange !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 09:46

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-03-08 09:53

&#8238 test

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 09:57

pedro - sådan har jeg også gjort i omtalte forum gang på gang

dette forum har en lup øverst th over skrivefeltet ligesom her - og der ser det helt fint ud - men ved send BOING forandret og dur ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 09:58

undskyld - der skulle stå pedroso - selv staverollatoren er i udu

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-03-08 10:04

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 24-03-08 10:06

Nå jeg gir op. Jeg nåede til dette link, måske kan andre fortsætte:

http://digitalpbk.blogspot.com/2006/11/fun-with-unicode-and-mirroring.html

Det virker vist kun i firefox. Men held og lykke med at finde din kode

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-03-08 10:11

? test

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 10:11

åhhhh jamen jeg er temmelig opgivende i forvejen desværre.

Hvor svært kan det være for pokker da også ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 10:12

miksdk

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-03-08 10:18

sæt den ind i kør eudcedit.exe så har du noget at få dagen til at gå med.

? ?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-03-08 10:25

God morgen, miritdk
Jeg bliver ofte vækket om natten og har så svært ved at falde i søvn igen.
Istedet læser jeg Kandu og prøver at besvare nogle spørgsmål.
Det er jeg heller ikke vågen nok til, men nu prøver jeg ved dagslys

Du skrev på et tidspunkt
Citat
jeg har kunnet bruge en tastekode til at spejlvende det (skal bruges online i et forum) - det er så lige den kombination jeg ikke husker

Deraf følger, at du ikke kan have brugt et billede af et spejlvendt S .
Du kan heller ikke have brugt en lille programstump du selv har lavet (så skulle modtageren formentlig have den samme)
Du kan ikke bruge mit forslag om selv at tegne dette specialtegn for så skulle modtageren også have tegnet i sin font

Nu er det så, jeg prøver at tænke logisk:
1. Det er en tastekode. Hvis du mener en rækkefølge af forskellige taster og ikke en Alt + nogle cifre, burde det være ligegyldigt hvilken font du bruger (så lang tid den har det indledende S)
2. Hvis du derimod mener at du har brugt ALT + cifre skal både du og modtageren have samme font. Du skrev du brugte enten Arial elle Times New Roman så det er OK.
Til gengæld findes der intet tegn som det søgte i de to fonte, så det kan ikke være punkt 2, som er løsningen (skulle det være et skjult tegn, som jeg ikke tror findes, burde det vise sig ved at prøve alle Alt + 255 muligheder).
3. Tilbage er så pkt 1 med en række tastetryk i en bestemt rækkefølge, altså egentlig et shortcut/genvejsttast
4. Prøv i WORD at se hvilke genvejstaster du har lagt ind.
5. Problemet er dog at denne serie tryk må udmunde i et af de 255 mulige tegn i en given font (ellers kan du vel ikke sende det og modtageren dechiffrere det?)

--- men jeg er ikke sikker på, om du husker korrekt !!!
Selv hvis du finder en serie tastetryk som giver det søgte, skal det vel alligevel sendes over nettet.
Jeg mener principielt kun der er to måder at gøre dette på:
a. Sende det som et billede e.lign. (og det mener du vist ikke du har gjort)
b. Sende det som et ASCII tegn i en bestemt font (og da tegnet ikke findes i nogen af de to nævnte fonte, tror jeg ikke det kan være tilfældet heller)

Sommetider lider jeg af ønsketænkning. Gør du også det ind i mellem?

Jeg er stadig nysgerrig efter at vide, hvilken betydning dit S har i dit forum
Og er der ikke andre i forumet, som ved noget herom?

leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 10:38

Citat
Sommetider lider jeg af ønsketænkning. Gør du også det ind i mellem

I dette tilfælde er der ingen tvivl

Det svære er at INDRØMME det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 12:15

vel er det ej - viste faktisk en kandu bruger det igår - så hvis vedkommende vil bekræfte det så er det ok med mig - men det dur ikke i det forum NÅ

åhhh jeg giver op - men venter lige og se hvad de siger som har forum

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 12:56

Citat
men det dur ikke i det forum NÅ

Der er sikkert mange steder det ikke dur.....

Der er jo INGEN der påstår det er umuligt - men den måde du vil have det til at virke - kan/og vil ALDRIG fungere...

Visse skrifttyper har de "omvendte" bogsaver - andre IKKE
Visse fora/hjemmesider laden dig bestemme skrifttyper - andre IKKE
Visse tekstbhandlingsprogrammer lader dig vælge disse typer - andre IKKE

Og sådan kan vi blive ved....

Der findes IKKE en løsning der blot med en tastekombination lader dig spejlvende i ALLE programmer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 12:58

Så fik de det til at virke - ved ikke andet end at det var gennem

Alt-0423

?

Alt-0424

?

fra http://www.questgems.com/alt_codes.htm et link lagt af pedroso og lidt tilretning hvor det skal bruges (har ikke en pind forstand på det)

pyyyyyyyyyyyyh -- sikke en omgang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 12:59

hvor f---------------- er det link ?????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 13:02

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:04

kaster noget tungt med 350 km i timen efter refi

for det er slet ikke sjovt at give oplysninger videre og ikke kunne finde det

hjæææææææææææælp

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-03-08 13:09

?
kandu understøtter det ikke

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-03-08 13:11

Kode
?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 13:19

Husk at spejlvende det du kaster - kan være du så rammer dig selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:23

dr.dem - nej det gør det nemlig ikke - og det undrer mig i og med det burde være samme slags forum - såååeehhh ?

refi - jeg har skam dukket mig på forhånd hvis nu

Jeg kan altså ikke på nogen måde se i deres forum at det virker - men må vel vente til de er færdige - eller hvad ved jeg

jeg KAN sq da ikke give point på en udtalelse jeg ikke kan se virker

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-03-08 13:30

Som de siger i påsken
SANDELIG SIGER JEG EDER (det sker også at jeg bander)
NumLock Alt + 0423 virker i Word med Microsoft Sans Serif-fonten (undersæt Latin udvidet b samt i det græske undersæt), men ikke i Kandu som giver § og Alt + 0424 giver ¨

Så må du jo gennem WORD, vælge Microsoft Sans Serif, taste Numlock+alt+0423, dette giver ?, kopiere fra Worddokumentet og sætte ind i KanDu eller andre steder
Det er noget bøvlet, men det kan altså lade sig gøre

Hvad er det for noget, som kræver dette tegn?
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-08 13:30

Citat
jeg KAN sq da ikke give point på en udtalelse jeg ikke kan se virker

Der er INGEN der virker Kun visse steder/programmer/bogstaver

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-03-08 13:32

I kladden gav det et ? ved indsætning, men det ændrede jeg vist da jeg sendte
Jeg prøver igen
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:33

leob sorry - det er bare en sjov ide nogen har til et forum de er igang med - jeg kan ikke udlevere noget når siden ikke er ude endnu - men det er noget med mange s´er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:35

jamen hov - jeg ved det skal bruges i en form for chat funktion (ikke msn osv hvor man kan gøre det ) - kan det hjælpe til at forstå ?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-03-08 13:36

Nej, ganske rigtigt
Det spejlvendte S i kladden blev til et spørgsmålstegn ? da jeg sendte det
æv
Det må være fordi 0423 i KanDus skriftsæt er et ? og som jeg tidligere har antydet er det blot et af de 255 ASCII tegn der sendes og det bliver så oversat i KanDu til et andet skriftsæt og dermed til ?
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-03-08 13:37

haha ja - afprøvede det selv

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-03-08 13:50

Citat
Det må være fordi 0423 i KanDus skriftsæt er et ?

????? ???? 13.30 ?. ?????? 25 ?.?. ????????????????? ?????? ???????? ????????
Før tid 13.30 n i dag 25

Det som er ? tegn skulle være thai bogstaver og når jeg sætter dem ind i skriv en kommentar står de som thai bogstaver

Meeennn

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-03-08 13:52

Kandu ikke de tegnsæt liggende på deres server

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-03-08 15:20

Siden skal være kodet til det og man kan ikke
bruge det på en side der ikke er kodet til
an bruge Unicode og så skal man benytte et script
i html dokumentet,man kan ikke kopierer det ind på en side der ikke har ovnstående egenskaber,et legetøj som man ikke kan buge til en skid >>>>>
http://manse9933.dk/un_sider/humor/vend_bogstaver/vend_B.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-03-08 15:24

Scriptet ser sådan ud>

Kode
function flip() {
var result = flipString(document.f.original.value.toLowerCase());
document.f.flipped.value = result;
}

function flipString(aString) {
var last = aString.length - 1;

var result = new Array(aString.length)
for (var i = last; i >= 0; --i) {
var c = aString.charAt(i)
var r = flipTable[c]
result[last - i] = r != undefined ? r : c
}
return result.join('')
}

var flipTable = {
a : '\u0250',
b : 'q',
c : '\u0254', //open o -- from pne
d : 'p',
e : '\u01DD',
f : '\u025F', //from pne
g : '\u0183',
h : '\u0265',
i : '\u0131', //from pne
j : '\u027E',
k : '\u029E',
//l : '\u0283',
m : '\u026F',
n : 'u',
r : '\u0279',
t : '\u0287',
v : '\u028C',
w : '\u028D',
y : '\u028E',
'.' : '\u02D9',
'[' : ']',
'(' : ')',
'{' : '}',
'?' : '\u00BF', //from pne
'!' : '\u00A1',
"\'" : ',',
'<' : '>',
'_' : '\u203E',
';' : '\u061B',
'\u203F' : '\u2040',
'\u2045' : '\u2046',
'\u2234' : '\u2235',
'\r' : '\n'
}

for (i in flipTable) {
flipTable[flipTable[i]] = i
}

Kommentar
Fra : leob

Dato : 25-03-08 08:54

Som afsluttende bemærkning fra min side:

Som Gotha Andersen ( http://www.danskefilm.dk/index2.html ) så ofte sagde: Og hvad kan vi så lære af det?

Der synes kun at være 3 muligheder for at sende et spejlvendt S eller andre specialtegn til en modtager (mens der er flere, hvis det kun skal på egen computer eller printes ud):

1. Lav tegnet på egen computer (på en af de metoder, som flere af os har anvist) og lav det derefter om til et billede, som derefter kan sendes. Det kræver, at modtageren i et forum nu også accepterer billeder i modsætning til KanDu.
2. Udskriv tegnet på en PDF fil, som derefter sendes til modtageren. Det kræver tilsvarende at modtageren er klar til at bruge PDFere.
3. Lav tegnet via NumLock + Alt + f.eks. 0423 fra en passende font eksempelvis Microsoft Sans Serif (og som umiddebart kan ses på egen skærm og dermed udskrives på forskellig måde). Dernæst skal man sikre, at modtageren også har denne font i sit font-bibliotek. Så kan man sende og modtageren kan læse tegnet korrekt.
(Hvis man sender tegnet og modtageren ikke har fonten, ja, så bliver tegnet simpelthen lavet om til hvad f.eks. 0423 betyder i den font modtageren benytter).

leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-03-08 09:26

Kort fortalt....

Det kan kun lade sig gøre under visse forudsætninger...

Der er INGEN generel løsning

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-03-08 21:59

?

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 500 point
Dato : 25-03-08 22:02

Jeg tror også at Kandu ikke har aktiveret de codepages der skal til for at vise specialtegn. Flere af de "normale" virker heller ikke.

Men jeg har fundet dit tegn nu tror jeg. Prøv at kigge her: http://www.questgems.com/alt_codes.htm, og så find Alt-0423. Det bliver nu bare til et spørgsmålstegn, jf. mit forrige indlæg.

Og NU gi'r jeg op

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-08 22:12

tjahh pedroso - det var dit link (det link) som jeg ikke kunne finde her de henviste til og stadig gør - men jeg har ikke hørt fra dem siden igår - så jeg kan ikke helt gøre noget ved det indtil videre.

hvor fanden har de dit navn og det link fra så ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-08 11:29

NÅ - det er åbenbart lykkedes for dem at finde en måde at bruge det spejlvendte s på - og de holder fast i at det er via dette tips

http://kandu.dk/tip17725.aspx

mit arbejde med grafikken er slut så jeg har ikke mere forbindelse til siden så jeg kan se det (den er ikke offentlig tilgængelig endnu får jeg at vide)

men ok - hvis de har fundet det på den måde så godt nok

Jeg er forvirret

men der er lovet point her så det må så tilfalde pedroso

tusind tak for hjælpen til jer andre

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-08 11:31

Tak for svaret pedroso. Jeg har også givet op

til gengæld er der gået lidt leg i at forsøge at drille venner og bekendte lidt af og til

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 04-04-08 14:29

Tak for pointene. Beklager at dit omvendte S ikke rigtig kom frem, men jeg tror stadig at det er pga Kandu's opsætning