/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Installation af Linux
Fra : kmb1969
Vist : 1683 gange
60 point
Dato : 22-03-08 13:56

Jeg overvejer at installere Linux styreprogram på en maskine der i forvejen er installeret med Windows 98.

Er der nogen der kan hjælpe en EDB analfabet hvad angår installering af styreprogrammer?

Hvad gør jeg, og hvor finder jeg nemmest de gratis filer der skal downloades?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-08 14:00

Hvor hurtig er den computer.
Helst 4-500 Mhz og ca. 300 MB ram

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-08 14:02

Du kan også kigge her.
http://www.kandu.dk/Tip16034.aspx

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 22-03-08 14:30

Som skrevet er jeg analfabet hvad installation angår. Er normalt kun "bruger" af programmer.

Hvor finder jeg lige ud af hvor hurtig "svinet" er?

Det er en MYcom fra 2002, og der er installeret en ekstra harddisk.

C-drev = 1,99 GB
D-drev = 35,2 GB.

Håber det kan hjælpe lidt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-08 14:54

Jeg kan ikke lige huske hvor man ser hastigheden på win 98
Men dine ram kan ses her:
Højreklik på denne comp. og vælg egenskaber - under fanen generelt står antal som der er i comp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-08 15:37

Har du noget som du vil gemme på d drevet ? Ellers vil det være oplagt at lægge den der, på c drevet er der for lidt plads til at du kan installere to styresystemer (nu kommer Eyvind snart med skufferne) det sidste var ikke til dig kmb1969

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-08 15:48

Jeg har selv haft Ubuntu Linux på en computer fra 2001, det kører udmærket og jeg installerer Ubuntu igen når nyeste distro frigives, hvis din computer ikke har kræfter til Ubuntu, så prøv en af de små Linux distroer, for eksempel Puppy som du kan læse lidt og hente her: http://www.puppylinux.org/user/viewpage.php?page_id=3 brænd den fil du henter som ISO cd og start computeren med cden i skuffen, Ubuntu som er den mest populære Linux distro, kan du hente her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download?action=show&redirect=download også en ISO fil som fylder en hel cd, vælg en lokalitet nær ved dig (Choose a location near you) og klik på Start download, lad være at sætte markering lige under knappen Start download, spørg igen for mere vejledning

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 22-03-08 20:32

Jeg har nu fået downloaded en iso fil og brændt den over. Men når jeg sætter disken i den gamle pc sker der ingen ting.

1. den starter ikke selv op, som den evt. skulle (det kan jeg nu godt selv finde ud af).
2. der kommer en advarselsboks med følgende tekst:

[B]E:\ubuntu-7.10-desktop-i386.iso.
Der er ikke associeret et program med den angivne fil til denne handling. Klik på vis, og klik derefter på Mappeindstillinger for at oprette en associering i Denne computer.[/B]

HVAD betyder det lige på alm. DANSK????????

(Maskinen er ikke koblet til nettet og (har jeg selv fundet ud af) har 240 MB Ram)

Nogen der kan hjælpe mig med en "oversættelse" af advarslen i punkt 2. Hvad gør jeg trin for trin.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-08 21:54

Du har hentet en iso fil og den skal brændes som et image.

Eks, NERO
Kopi og backup >brænd image til disk >
og så finder du filen > i søgningen sætter du filtype til alle filer
Og så skulle det kunne lykkedes.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 01:43

Som Eyvind skriver, eller brug den gratis Active ISO burner: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm med den kan du næsten ikke gøre det forkert, klik på Download ved den midterste til venstre, Active ISO-burner.exe den skal ikke installeres men kører fra den mappe du har valgt at hente til, hvis det er samme mappe som Ubuntu ligger i, så er det bare at dobbelt klikke på Active ISO burner, du vil se at Ubuntu så allerede er valgt til brænding, læg en cd i brænderen og klik på Burn ISO. Du skal også have sat computeren til at starte fra cd skuffen, under starten får du mulighed for at gå ind i BIOS og ændre, på min gamle computer står der, på sort skærm før Windows starter: Press Delete To Enter Setup, se efter noget der ligner når din computer starter, derinde manørerer du med pil tasterne ned til en linje som hedder noget i retning af: Advancet BIOS Features tryk på Enter for at komme derind, så finder du linjen First Boot Device og ændre den til CDROM, Second Boot Device kan du sætte til HDD 0, så kører computeren videre hvis der ikke er noget i cd skuffen, du gemmer dine indstillinger med F10 tasten og går tilbage og ud af BIOS ved at trykke på Esc tasten, du vil muligvis blive spurgt om: Quit Without Saving på dansk: Om du vil forlade BIOS opsætning uden at gemme, der skal du så trykke Y tasten for JA eller N tasten for Nej og derefter på Enter, hvis du vælger N så kommer du tilbage og skal trykke på F10 tasten for at gemme og forlade BIOS, hvis du vælger Y bliver dine ændringer ikke gemt og computeren starter som den plejer, den sidste mulighed bør du kun bruge hvis du er kommet i tvivl og vil spørge om det rigtig det du gør, når du har fået be- eller afkræftet om det er rigtig, så ind i BIOS igen og gem dine indstilliger, så lægger du din nybrændte ISO cd med Ubuntu i skuffen og starter, ved første skærmbillede taster du F2 for at vælge sprog, brug piltasterne op til Danish (eller Dansk) og tryk Enter, der går et stykke tid da hele styresystemet skal indlæses i computerens hukommelse, når Ubuntu er startet med den gul-brune skærm kører du live, det vil sige at intet er installeret endnu, du kan nu afprøve Ubuntu fuldstændig som hvis du havde installeret styresystemet, prøv om din printer og eventuel anden hardware virker før du bestemmer dig for at installere, hvis du bestemmer dig til at installere, så har du med din nuværende partionering ikke andre muligheder end at indstallere på dit D drev, C drevet er simpelhen for lille, hvis du vil have Ubuntu på C drevet så skal du først have skubbet lidt til dine partioner, krympet D og udvidet C, der findes udmærket gratis partionerings værktøj Gparted, desværre er der ikke blevet plads til den på cden, så den må du hente og brænde, også som ISO, den kører også som live cd uden at Windows er startet, hvis du vil ændre partioner, så spørg for mere vejledning, du kan meget nemt komme til at slette hele harddisken, jeg har prøvet at stå med en ubrugelig harddisk, men øvelse gør mester og jeg ved nu hvordan jeg bruger Gparted
Min vejledning i BIOS er fra min gamle computer, måske skal du trykke en anden tast for at komme derind og linjerne kan se lidt anderledes ud, men spørg hvis du er i tvivl

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 01:49

Jeg nærlæste lige spørgmålet, er dit C drev hele den ene harddisk ? Vil du slette Windows og udelukkende bruge Ubuntu ? Hvis ja, så kan Ubuntu vist godt puttes ind på C drevet og du sparer at flytte partioner, installationen partionerer selv til det rigtige fil format når du installere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 01:52

Ubuntu finder selv ud af hvor kraftig din computer er, så med en så gammel computer skal du ikke forvente at du får noget der ligner Windows Vista, den kan godt og har alle muligheder, men bruger dem ikke hvis computeren ikke kan trække de flotte effekter

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 13:21

Jeg har nu fundet ud af at gå ind "bagved". Jeg har fundet en menu der hedder

Main:
Primary Master: Type: None, auto, user type HDD, CD-Rom, Ls-120, ZIP, MO. Other ATAPI Device. (det er det jeg kan vælge imellem)
Primary Slave: Valgmuligheder som ovenstående.
Secondary Master: Valgmuligheder som ovenstående.

Er det her jeg skal ind og ændre First Boot device til CD-rom og Second Boot device til HDD. Og i givet fald hvilke er det så der skal stå med CD-Rom/HDD (primary master/slave, secondary master/slave)

HJÆLP en stakkels Qvinde i nød.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 13:25

Når jeg gerne vil have ubuntu til at være på c-crev og windows slettet, er det noget maskinen selv kommer og "spørger" efter?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 13:34

Det ser ud som om du er kommet til hoved menuen, hvad sker der når du går ned til Primary Master og trykker Enter ? Får du der mulighed for at ændre hvilken som skal være First Boot device ? Din menu er ikke helt som på nogle af mine computere, derfor jeg spørger du kan altid slippe ud uden at lave ulykker, ved at trykke Esc og Y + Enter for at gå ud uden at gemme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 13:37

Hvis ikke Ubuntu gør det automatisk, så skal du lige have formateret dit C drev, måske hænger Eyvind på, jeg kan ikke lige huske det, men mener du kan gøre det med Windows 98 start disketten, skal vi forsøge om ikke Ubuntu selv smider Windows ud ?

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 13:53

Jeg kan få lov til at ændre alt det jeg ønsker.

Hvis jeg sætter Primary master til CD-Rom hvilken én er det så lige der skal ændres til HDD (primary slave, secondary master eller secondary slave ?)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 14:02

Helt ærlig: Jeg ved det ikke Eyvind kom og hjælp! Ellers forsøg med Primary Slave men det er måske din anden harddisk og så skulle det have været Secondary Master, men hvis der ingenting sker, når du starter, så ind og lav det om, husk at skrive op på en lap papir, hvad og hvor du ændrer og hvordan den oprindelige indstilling var, så kan du altid gå tilbage til udgangs punktet

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 14:41

OK - Nu nærmer vi os.

Når jeg vil installere ubuntu kommer maskinen og siger at der er nogle filer den ikke kan finde - det betyder vel at jeg skal prøve at brænde filen igen fra starten af. Der må vel være et eller andet der ikke er kommet med i første omgang.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 14:45

Du har vel brændt den som ISO eller Image fil ? Ellers er det en OMer

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 14:47

Jeg har en CD med ISO og en med Image. Det er den med Image jeg har prøvet at installere fra.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 14:47

Øh jeg var måske for hurtig, er på inde og køre Ubuntu live cd ?

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 14:57

Jeg gik ind i:

Kør
Gennemse
Valgte: WUBI-CDBOOT.exe

Derefter kom den med skærmbilledet:
Ubuntu setup
Installerer Ubuntu-7.10

Samt en advarselsbox
"could not retrieve some essential files"
(ca. halvvejs gennem installeringen)

Er det en OM'er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 15:17

Sig mig lige, hvor har du du fundet den download Wubi er en Ubuntu der kører som et program under Windows ikke godt når Windows skal slettes, du skulle have hentet her: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download?action=show&redirect=download vælg en lokalitet, for eksempel den svenske server, den er sjælden ret meget belastet, og klik på Start Download, så ja det du har hentet dur ikke = en OMer, husk at brænde den hentede fil som ISO ikke pakke ud eller andet, bare brænde

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 23-03-08 18:41

Det er jo - desværre - nu engang sådan, at linux er mindre brugervenlig og mere udfordrende end windows(98)
Således kan man støde på 1000 spørgsmål, når man skal installere programmer i linux.
Men det er jo så igen min erfaring med at lægge windows og linux på hvert sit drev... Ved ikke om det blir mere smertefrit, når linux ligger I windows... Det gør det vel...

Det kan også meget vel tænkes, at man ikke behøver spekulere over hvilke windowsprogrammer der virker i linux - når blot hele molevitten ligger på samme drev... Men det var da ønskværdigt! For linux er noget der for alvor kan slå tiden ihjel...

Det eneste jeg kan sige er at man - som nybegynder i EDB - ikke skal kaste sig ud i linux-verdenen, hvis styresystemerne blir installeret hver for sig!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-08 19:05

Vigtigt ved brug af nye programmer er at følge evt. vejledninger slavisk.
Virker det så ikke...................er vejledningerne så ikke gode nok.
Ved brug af den gratis tilsendte CD med ubuntu - og kørsel i "live" tilstand og måske senere installere i stedet for den "kørende" windows....................er pære nemt for en begynder.
Det er starks mere svært med dualboot enten i windows miljø eller i windows/linux miljø.

Til gengæld har man så et helt gratis styresystem som opdateres jævnligt.
Og så lige alle de mange gratis programmer bl.a. Openoffice som arbejder sammen med windows.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 19:23

Det er et mystisk indlæg som Mystik kommer med, da jeg installerede Ubuntu kørte den af sig selv, efter at have svaret på fire lette spørgsmål i begyndelsen, om hvilken drev den skulle ligge på og lignende, Ubuntu er ikke spor svær nu om dage, næsten det hele foregår fra en grafisk brugerflade som i Windows, det er meget sjælden at jeg behøver bruge kommandoer for at installere eller køre noget, så hvis du lige vil forklare dit indlæg Mystik her skal vi ikke køre med to styresystemer, vi sletter Windows og lægger Ubuntu ind i stedet

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 23-03-08 20:10

Det er muligt at ubuntu er mere brugervenligt end xubuntu(som jeg har arbejdet med). Jeg erfarede så, at hvis man tog nogle windows-baserede programmer, ku man ikke altid installere dem blot ved at klikke på ikonerne... Af denne grund kan jeg f.eks. ikke få Internet Xplorer til at virke i xubuntu, og xplorer skal jeg bruge for at ku se programmer på dr.dk - gennem linux

o.v.n., det lyder da helt fedt, hvis man helt kan undgå windows... Det kan man måske med ubuntu..? I xubuntu skal man hen og download både wine osv. for at kunne få windows-programmer til at virke bare nogenlunde... samt skrive kommandoer og ikke bare klikke.
Den nemmeste måde at undgå windows på, er vel hvis man bruger "Add/Remove" i linux´en ? Men så skal man jo igen hen og lære nogle nye programmer at kende...

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 20:21

OK - nu har jeg så helt tabt tråden - hvad er det lige I snakker om. Det er vist ikke noget for en som mig der ikke har en S... forstand op selve opsætningen af en PC.

Det korte af det lange er, at jeg nu atter har hentet det download som O.V.N. anbefalede kl. 15.17. Det er nøjagtigt det samme som jeg havde hentet i forvejen.
Når jeg sætter denne CD i den gamle pc sker der ikke en disse - udover at ubunto starter op i live-cd versionen, med Mozilla Firefox, Thunderbird og Abiword.

Skal jeg slå mig til tåls med Windows og glemme alt om ubuntu?????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 20:26

Ubuntu er en helt selvstændig styresystem, den har overhovedet ikke brug for noget Windows halløj, måske overdrevet men man kan lære at leve uden de Windows programmer, der er ingen problemer med at se noget fra DR eller andre steder jeg har været, nogle steder kræver et pluginn, men man bliver guidet under installationen, exe programmer kan ikke køre under Linux uden at bruge Wine, men Ubuntu har erstatninger så jeg ikke har savnet noget, der et utal af programmer som kan installers det indbyggede pakke håndterings program, Firefox som er indbygget kan ikke håndtere ActiveX som bruges af blandt andet netbanker, men min bank og sikkert også andre, tilbyder alternative løsninger til at bruge netbank, jeg har ikke slettet Windows men har svært ved at finde argumenter for ikke at gøre det, Ubuntu kan det samme og mere til, jeg skal blot lære at bruge de mange muligheder, og som før nævnt: Stort set alt er med grafisk brugerflade

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 20:37

Nej nej du skal ikke slå dig til tåls med Windows 98 forsøg igen, for at ridse situationen op: Du har hentet en ISO fil som du har brændt som ISO (eller Image) du har sat computeren op til at starte fra cd skuffen, du har lagt Ubuntu cden i skuffen og startet fra cd ? Første skærm billede, du trykker F2 og vælger Dansk sprog og trykker Enter, så indlæses Ubuntu styresystemet i computerens hukommelse og efter en tid kommer den gul-brune skærm, er dette korrekt opfattet ? Så kører du nemlig live og skal have installeret, det gør du ved at dobbelt klikke på ikonen Install som ligger på skrivebordet, er du kommet så langt ?
Du skal have netforbindelse, Ubuntu skal ud og hente nogle pakker på internettet, er det her det går i stå for dig ?
Jeg venter på en aktuel situations rapport fra dig nu ihh hvor ville jeg gerne stå og kigge dig over skulderen lige nu, så skulle det helt sikkert komme til at virke

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 23-03-08 21:01

Til o.v.n

Jeg tror ski stadig at pcén starter fra harddisken. (primary Master = User Type HDD, Primary slave = CD-Rom) indstiller jeg dem anderledes failer PCén.

Der kommer ikke noget "første skærmbillede" den går direkte til Windows skrivebordet.

For at få ubuto live til at køre, skal jeg vælge Kør og start.exe.

Derfra kan jeg godt installere Mozilla Firefox, Thunderbird samt abiword. Så langt så godt - er jeg på rette spor?

Det der går galt er nok netforbindelsen - den gamle pc er ikke koblet på nettet!!!!!!!! (har nævnt det før)

Men jeg må vel prøve om jeg kan få koblet maskinen til nettet i morgen, GIDER ikke mere i dag.

Så må vi tage den derfra. (du skulle vel ikke tilfældigvis bo i nærheden af Frederikshavn

Tak for i dag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 21:12

Jeg tror også at du starter fra harddisken, på de nyere og måske også på andre computere, er der en funktion som hedder Boot menu, på min HP computer er den under F9 i starten, hvis du har en sådan mulighed, så er det bare med piltaster at flytte til CDROM og trykke Enter, indtil i morgen vil jeg prøve om jeg kan gennemskue hvad du skal ændre i BIOS, det er ikke som på nogen af mine computere.
Jeg har godt nok et stykke vej til Frederikshavn, jeg bor helt ovre på den anden side, i Thy

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 21:21

Du skal have den til at starte fra cd skuffen, det andet vil ikke lykkes og du skal også have internettet tilsluttet, jeg havde ikke bemærket at du ikke var på nettet, allerede under installationen skal der hentes nogle pakker og efter installationen skal der opdateres, ikke mindst for at få alle danske oversættelser med, alle programmer du vil installere skal også hentes som pakker på nettet, du har kun link til pakkerne i selve Ubuntu.
Jeg slutter også for i dag, vi ses i morgen langt op på formiddagen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 23:45

Nu skal du bare se her, jeg fandt faktisk ud af at min bærbare har BIOS indstillinger lignende det du skriver, jeg har taget nogle billeder med kameraet og lagt dem op på Peecee, de er pakket i en zip fil som du pakker ud, Billede 001 er første skærm, Billede 002 er jeg henne under fanen Advancet og trykker Enter for at se hvad jeg kan ændre, Billede 003 kan du se at den står på Auto, Billede 004 der har jeg trykket flere gange på F5 tasten, indtil der står CD-Rom, jeg gemmer med F10 og får Billede 005, trykker Enter og computeren genstarter og starter nu fra cd drevet, Billede 006 der HAR jeg trykket på F2 og er ved at vælge Dansk, jeg trykker Enter to gange og Ubuntu starter indlæsningen, på Billede 007 ser du den gule bjælke, den farer fra side til side i en rum tid (det går væsenlig hurtigere når vi får installeret og Ubuntu starter fra harddisken) på Billede 008 er jeg kommet ind på skrivebordet, læg mærke til ikonen Installer, oppe til venstre, den skal du dobbelt klikke på for at installere, husk du skal have netforbindelse, den live cd er ikke speciel meget dansk men det kommer med de pakker som bliver hentet under installationen.
Jeg beklager at jeg ikke har fået læst dine indlæg ordentlig du skriver jo højt og larmende at den ikke er på nettet, men det kommer den jo nu, Ikke ? og den advarsel som du gerne vil have oversat, den er simpelhen en meddelelse om at du IKKE kan installere fra Windows, beklager meget at jeg rullede hurtig hen over den, det kunne have sparet os for en del tid.
Link til billederne er her, jeg håber du kan genkende noget og bruge det til at få sat din computer op til at starte fra cd skuffen, det andet kan simpelhen ikke lade sig gøre: http://peecee.dk/upload/view/105416

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 23:49

Citat
Main:
Primary Master: Type: None, auto, user type HDD, CD-Rom, Ls-120, ZIP, MO. Other ATAPI Device
koncentrer dig om den linje og med F5 gå hen til CD-ROM, gem med F10 og jeg tror det kører for dig, sæt selv en streg under TROR nu orker jeg ikke mere i dag, vi ses i morgen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-08 23:52

Jeg hader at give op, derfor de mange forslag, men ikke mere før i morgen

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 24-03-08 07:48

Go´morgen eller skal vi sige go´formiddag.

Lige et dumt spørgsmål:

Er der en mulighed for at koble 2 maskiner sammen med USB, og så komme på nettet på den måde med den gamle maskine. Det modemstik der er på den gamle maskine passer ikke med stikket på det modem jeg benytter nu om dage.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-08 11:43

Go`formiddag jeg har et lige så dumt svar til dit spørgsmål: Det ved jeg ikke, men en ganske almidelig telefon ledning passer i telefon stikket ? Gætter jeg rigtig når jeg gætter på at computeren ikke har været på nettet siden de gamle 56K dage ? Før bredbånd med mere blev moderne, det er lidt øv hvis du ikke kan opdatere fra nettet, men du skulle kunne installere det der er på CDen, ikke så dansk som man kunne ønske og ingen mulighed for at installere ekstra programmer, ikke med min hjælp, det ved jeg slet ikke nok om Ubuntu, til at kunne gøre fra en anden computer, men senere kan du købe et netkort, sætte i og komme på nettet, og så bare komme i gang nu ?
Kan du få bæstet til at starte fra cd drevet ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-08 11:48

Hvad hedder den computer.
Navn og model.

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 24-03-08 14:45

(Har lige været lidt optaget af ungerne og den smeltende sne der endlig er kommet)

Helt korrekt.

PCén har ikke været på nettet siden 56K modem tiden (ca. for 1 1/2 år siden)(Vi var nok ikke lige de hurtigste til at få bredbånd). Og modemstikket er et af de "gamle" skæve med 9 ben.

Det er ikke lykkedes mig at få den til at starte fra CD-drev.

Det er en model MYcom nr. 69111000120

Hvis ikke der er en "meget" nem løsning, siger vi at det var så det i denne omgang. Gider ikke at bruge mere tid på det gamle bæst.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 24-03-08 16:08

Jeg kan desværre ikke lige hitte en nem løsning men vent til Eyvind kommer igen, profilen ved en del mere og har brugt computere siden Ruder Konge var knægt.
Nu må du ikke vælte ned af stolen, men hvad med at sende kassen med posten og få den retur med Ubuntu på ? Er det et helt vildt forslag fragten kan du finde ud af hos Post Danmark

Godkendelse af svar
Fra : kmb1969

Dato : 24-03-08 19:10

Tak for svaret o.v.n..

Selv om det ikke lykkedes, synes jeg du har gjort et stort stykke arbejde. Særlig når man tager i betragtning at min viden om styreprogrammer er = 0.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-08 19:14

Tak for din anerkendelse, opgiver du ? Det er ikke meneskets lod at give op

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-08 19:29

Jeg har heller ikke nogen nem løsning.