/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Svend Otto Vinther,Løkumkloste
Fra : thoustrup
Vist : 640 gange
200 point
Dato : 21-03-08 21:26

Jeg søger oplysninger om en Svend Otto Vinther, født den 21/5 1909.
I kirkebogen ved hans datters dåb, står der at han var vognmand fra Tønder Landevej ved Løgumkloster.
Han blev ikke gift med datterens mor Marie Hansen født Gregersen.
Jeg har hørt, at nogen i familien mener at Svend Otto boede i København.
Det passer i hvert fald også med at Marie boede i hovedstaden, hvor hun i 1942 fik en søn, med en Københavner.
Svend Otto og Maries datter blev født 31/12 1944 i Middelfart.

mvh.
Thoustrup

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-03-08 10:39

Det er jo alt for nyt til at vi kan finde det på nettet...

Loa her fra sognetræf forsker i samme område:
http://www.sognetraef.dk/index.asp?a=result&SognId=1642

Måske kender hun din Vinther? Her hendes Email, Svend
Loa90@hotmail.com

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-08 17:05

Der findes 8 nulevende Vinther i Løgumkloster, fordelt på 4 familier...
du kan finde dem her:

http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/resultat.do?twoFieldName=Vinther&twoFieldAddr=L%F8gumkloster&x=50&y=15

Måske kender en af dem din Svend Otto Vinther?

Engang jeg var i en tilsvarende situation ringede jeg til en tilfældig borger i den lille by,
var så heldig at få fat i den gamle pensionerede præst, der kendte alle og fik hjælp, Svend

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 01-04-08 19:34

Tak for svaret svendgiversen.
jeg har fået at vide at der aldrig boet en Svend Otto Vinther på Tønder Landevej, så kirkebogen er vildledende og ikke vejledende.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-08 19:41

Selv tak,
jeg er nu pensioneret og hjælper gerne fremover, Svend