/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Langt på literen.
Fra : scooter
Vist : 547 gange
500 point
Dato : 21-03-08 09:52

Hvem ved hvilke biler der kører ca. 20 km. på en liter brændstof.... diesel eller benzin er lige meget
skal have ny bil og det er et krav den skal kunne kører ca 20 på literen... 500 poing til den der kommer med flest mærker eller modeller.

MVH. Scot.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-08 10:07

Der må da være andre krav end det?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 21-03-08 10:09
Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-08 10:14

Citat
det er et krav den skal kunne kører ca 20 på literen

Det kan du ikke bruge til særlig meget

Det er så desværre bare sådan, at det kan man ikke altid regne med, det forbrug der opgives

Rigtig mange bilmærker kører ikke tilnærmelsesvis så langt på literen som oplyst......fabrikanterne er jo ikke dummere, end at de udmærket ved, at bilejere tænker i økonomi. Og i og med, at biler nu betaler ejerafgift (grøn afgift/vægtafgift) ud fra brændstoføkonomi sammenholdt med bilens vægt...er det klart, at en bil der opgives til 20 km/literen og dermed billig at køre i og at betale ejerafgift på, ja den sælger bedre end hvis fabrikanten var ærlig og sagde bilen kun kørte 14 km/l

http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article279148.ece

Man bør ogdå tage i betragtning hvilket bilmærke der er tale om......det kan nogen gange i det lange løb bedre betale sig at købe eks. en Toyaota Avensis diesel, der går ca 17 km/l...end en Skoda opgivet til 20 km/l.......(reparations- og vedligeholdelsesudgifter)

Men okay, af nyere biler kender jeg en der lever så nogenlunde op til det lovede....en Toyota Aygo på diesel

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 21-03-08 10:58

Tak for svaret Nordsted1. Det var lige det jeg søgte.
Også tak for det andet svar.

MVH. Scot.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-08 17:14

Jamen for pokker da......det var netop det jeg forsøgte at forklare dig, at du bare slet ikke kan regne en skid med de oplysninger om "hvor langt på literen"