/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
3 forsæder i Galaxy van
Fra : Avant85
Vist : 1906 gange
200 point
Dato : 20-03-08 15:02

Er der nogen her, der ved, om det er lovligt med 3 forsæder i en Galaxy van - altså dobbelt passagersæde - . Er der et standard sæde, som kan købes og sættes i, og kan den synes med det.
Jeg tænker her på en brugt fra '96 - '97, og første halvdel i '98

Det skal ikke være noget med nedstryger, skærebrænder og svejseværk, så duuuer det ikke.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-03-08 15:37

- den er typegodkendt til fører og én passager, så det kan ikke lade sig gøre...

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 20-03-08 15:45

Hej Stouenberg
Kan du underbygge det med en henvisning, eller hvor kan jeg evt. finde om typegodkendelser ?
Og vil det sige, dem der er til salg med 3 sæder i for, de kører ulovligt, eller kan der dispenseres fra en typegodkendelse

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-03-08 15:58

- de modeller med 3 forsæder er typegodkendt (HiAce m.v.), og dermed lovlige. Hvis du ændrer konstruktionen på et køretøj, skal det typegodkendes igen... og det koster. Dermed ikke sagt at det bliver godkendt!

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 20-03-08 16:19

Stouenberg
Jeg ved godt at Hiace, Mercedes, VW, Jumper, Jumpy, Expert og flere andre har 3 sæder og forhåbentlig også godkendt til det

Ford Galaxy 2,3
Kørt km 190.000
Første registrering 12/1997
Farve Blåmetal
Leveringsomkostninger
Pris - Momsfri Kr. 44.800

Beskrivelse
Nysynet, træk, afhentning, tagræling, servo, airbag, stofindtræk, fartpilot, el-ruder, el-spejle, c.lås, BEMÆRK! 3 siddepladser

Udstyr*
Airbags, El ruder

Forhandler Inges Auto Aps
Alle forhandlerens biler

Maribovej 123
4990 Sakskøbing

Tlf.: 40 10 52 89
Email: engrosbiler@tiscali.dk

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 200 point
Dato : 20-03-08 16:32

- find og spørg den nærmeste aut. Ford forhandler, han (eller hende hvis det er Inge!!!) kan fortælle dig hvad du vil vide...

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 23-03-08 11:08

Tak for svaret Stouenberg.
Du ska da ha point, fordi du overhovedet svarede