/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Online butik Tyskland/Sverige
Fra : bimbobo2
Vist : 2092 gange
50 point
Dato : 20-03-08 14:12

Hej,
er der nogen som kunne anbefale en pålidelig og "billig" online butik til indkøb
af PC hardware?

Jeg har googlet lidt, men direkte erfaringer er en bedre hjælp for mig.

Mvh

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 60 point
Dato : 20-03-08 14:48
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 15:45

Jeg bruger denne butik: http://dk.wesellcd.dk/ der er ikke så meget pc hardware, det er mere forbrugs varer som CDer og blækpatroner med mere, de lidt større indkøb lægger jeg her i landet, føler mig lidt mere sikker med hensyn til garanti eventuel ombytning og sådan noget, men det er en smagssag om man tør handle i udlandet, og hvor meget kan du spare ? Husk at omregne valuta

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 20-03-08 15:56

Pixmania.com

Det er Europas største forretning på nettet
og de har alt ganske enkelt

Du skal dog være opmærksom på et par ting
de siger levering på 2-3 dage - det tager altid en uge
og returnerer du et eller andet
får du dine penge tilbage om 2 måneder

Ellers en knippelgod butik
med alverdens ting

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 16:00

Der er altså bare den minus at temmelig mange har haft nogle rigtig kedelige oplevelser med netop Pixmania, selv har jeg ikke oplevet det, jeg har handlet der en gang og fik den rigtige vare leveret hurtig

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 20-03-08 16:04

www.pixmania.com

undskyld - SEMMER

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 20-03-08 16:13

Tak for alle svar... måske skulle jeg have været mere præcis
OK... for at indskrænke lidt "resultaterne", har jeg mere brug for "hardware" og ikke medie..

Tak igen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-08 16:30

Sverige kan jeg ikke hjælpe dig med, men

her kan du købe alt i Tyskland:
http://www.ebay.de/

og her er de førende indenfor computere:
http://www.mediamarkt.de/

hilsen Svend

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-03-08 16:39

mediamarkt som Svend foreslår har forretning i Flensborg i det tidligere CitiGroes marked
jeg har været der flere gange

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 20-03-08 16:53

Mediamarkt...? Jeg kan ikke søge på noget som helst...

Hvor er deres produkt oversigt. Godt nok jeg ikke forstå tysk, men siden er ikke den bedste jeg har set..

Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-08 17:33

Hvorfor vil du absolut handle i udlandet.....

Det meste hardware er da i sidste ende billigere her

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 20-03-08 17:41

Refi.... generelt for de produkter jeg køber, kan jeg spare mere end "moms forskel"..

Jeg synes at varerne er alt for dyr i DK, ikke kun PC ting.

Service/support svarer heller ikke til den pris forskel, vi alle betaler.

Efter min opfættælse er konkurrence alt for svag, og i mange tilfælde "lugter der" af kartel/aftalte priser.

Sorry, men pengene stinker ikke i lommen.

Mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-08 02:03

Lønomkostningerne i DK er høje hvad der også påvirker prisen.
Se det fra Din egen side, Du vil helst have en god løn men tænker ikke lige over hele tiden at det påvirker prisen på de produkter eller ydelser som Din arbejdsplads tager.

Og så er der engrosprisen på varerne, hvis man tager som udgangspunkt at en fabrik sælger til den samme pris over hele Europa er det kun de enkelte grossister og butikker der kan fire op og ned på prisen, men hvor de selvfølgelig kalkulerer med de rabatter de kan opnå ved større køb.

Karteldannelse er der ikke meget af, bortset fra OPEC som nok ingen kan eller tør røre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-08 02:32

Citat
hvis man tager som udgangspunkt at en fabrik sælger til den samme pris over hele Europa er det kun de enkelte grossister og butikker
fabrikkerne sælger ikke til samme pris over hele Europa, varens pris er justeret efter købekraften i de lande hvor varen forhandles, derfor kan det være en fordel at købe online i et lavtløns land som foreksempel Grækenland, Spanien eller et af de nye EU lande i øst, nu spørges der ikke efter disse forslag, men om butikker i Sverige eller Tyskland som ikke er lavtløns lande, så hvor stor besparelse der er, er i mine øjne tvivlsom, spørgeren må længere hjemmefra hvis der virkelig skal spares

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-08 03:19

Det var også kun et udgangspunkt.

Nu vi er ved det sælger bilfabrikkerne billigt til vort kære afgiftsplagede land, ellers bliver bilerne de rene kostbarheder.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 21-03-08 09:42

Sorry, jeg er ikke enig..

Tag bilerne, de er solgte i DK til en meget levere prisen end f.eks Italien og Tyskland (netto pris) når de kommer ind i landet.

Elektroniksvare er lavet i Kina, Taiwan, o.s.v.
Sverige er på mange ting billigere end SK, og man kan ikke sige, at der er stor forskel med lønninger, skat, osv i forhold til DK, selvom valuta kurset er forskellig.

Jeg tror ikke på det.... Det med lønnen er fint, når jeg køber i en almindelig butik, men på nettet skulle der være en mere markant forskel.

Antway.. jeg takker for alle svar, men vælger at lukke tråden er...

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 21-03-08 09:43

Tak for svaret ferik.