/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Danmarks største kræmmermarked
Fra : ivanovic1
Vist : 7917 gange
50 point
Dato : 20-03-08 11:04

Hej Alle,

Er der nogen der kan fortælle hvilke fem kræmmermarkeder der er de største i Danmark..

Mvh.
Ivanovic

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-08 11:07

Det komer jo an på hvordan du definerer det største?

Er det den geografiske udbredelse?
Antallet af stader?
Antallet af besøgende?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 11:07

Kender et af de store det er" Det blå marked "i Haslev

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-08 11:10

Folketinget....

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 20-03-08 11:10

Vorbasse marked

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 11:11

Dølle fjælle mussemarked

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-03-08 11:13

Hjallerup marked

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 11:14

Der er jo også forkel på indendørs udendørs se lige her

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=118791

Eller her 6.960 sider at søge på om emnet
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Kr%C3%A6mmermarkeder&meta=

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 20-03-08 11:15

Gelsted marked, Store Brønderslev Marked.. Se www.markedslisten.dk

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 20-03-08 11:15

Hillerød Kræmmermarked den sidste week-end i august/første i september

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-03-08 11:44

Vores marked i Nørre Snede med tre borde og to stader på parkeringen
er ikke at foragte.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-03-08 11:46

Hjallerup marked er det størst hestematked - siger de selv. Jeg bor midtvejs mellem Brønderslev og Hjallerup. Jeg har gennem årene besøgt dem begge to. Det tager dobbelt så lang tid at gå langs boderne i Hjallerup som påå store -Brønderslev marked.
Navnet "Store foran brønderslev kommer af, at Brønderslev holdt hestemarked den første mandag i hver månler og store brønderslev marked den første mandag i september. Efter at hestene stort set er forsvundet fra landet, holdes der ikke mere marked hver månede men kun den første mandag i september. Det er så blevet til hele weekenden. Der står så tre heste i et hjørne resten er kræmmerboder tivoli og markedsgøgl.

Men Hjallerup marked er langt det største - påstår man i Hjallerup og i radio , tv og landets aviser.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-03-08 11:57

Ved størst mener jeg flest antal besøgende

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-03-08 12:20
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-03-08 12:29

Her står at hjallerup marked sidste år havde 200.000 gæster
http://www.hjallerup.info/view.asp?soc=47

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-03-08 13:48

Her er et link om store Brønerslev marked, De kalder sig "Danmarks hyggeligste markeg"

Et andet sted "Et marked af de store"
http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=store+Br%c3%b8nderslev+marked

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-03-08 13:50

Suno har ret !!!!!!!!!!
Det er dølle markedet uden diskution

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-03-08 14:22

Så tror jeg Teil med i konkurangsen igen med Nørre snede marked

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 20-03-08 14:23

Ingen som kan henvise til et sted hvor man kan se de besøgende fra de forskellige markeder???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-03-08 14:29

Danmark, de besøgende på de forskellige markeder er som regel her fra landet...

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 20-03-08 14:35

Citat
Indsæt din tekst her
Ingen som kan henvise til et sted hvor man kan se de besøgende fra de forskellige markeder???

Nej og det er fordi man ikkeskal løse billet for at komme ind.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-03-08 14:42
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 17:56

Det er også normade-kræmmerfolk der rejser rundt fra det ene til det andet.På begge sider af boderne Og så kan man jo også begynde at diskuterer hvad er et kræmmermarked ?? Er det nye t.shirts med tryk på elller plasticlegetøj med prismærker på eller er det gamle aflagte ting og sager fra dødsboer og folks gemmer ?? Jeg syns nu helt klart om det sidste og kan godt undvære Ankers tivoli eller lignende

Hav en God påske alle sammen Måske på et marked i snestorm eller SunoFisk

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-08 20:12

www.markedskalenderen.dk/
Her kan du finde en hel del oplysninger

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 31-03-08 01:17

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-03-08 09:56

hvad for et marked var så størst?