/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brænderproces slog fejl
Fra : marhel
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 19-03-08 17:22

HVer gang jeg prøver at brænde noget "siger" computeren: brændeprocessen slog fejl.

Har prøvet at brænde ved forskellige hastigheder. I forskellige programmer og både musik og billeder, men ved samme resultat hver gang.

Hvad mon er galt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-03-08 19:08

Hvad hastigheder har du brændt med?

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 19-03-08 19:40

48 x 7200 kb/s

24 x 3600 kb/s

16 x 2400 kb/S

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-08 20:11

Hej

Det kan jo være brænderen der er ved at "være træt" eller du har et eller andet kørende, som bruger alle resurcer så brænder ikke kan nå at følge med, måske!

mvh
klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 20:39

Jeg har hørt om en bruger herfra kandu som rensede læsehovedet på sit drev- som hun skrev- selv om der allevegne står at det må man ikke,men nu virker det igen.

Siger ikke det er noget du skal rode med men tænker på hvor gammelt er det ?

Ryger du ??

Har du brændt på det før ??

Hvilke programmer er det du har prøvet med ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 20:41

Tryk ctrl+ alt+ delete Der kan du se hvor meget din maskine belastes mht. cpu. osv.

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 19-03-08 20:49

Nej jeg ryger ikke? (hvad har det med det at gøre?)

Ja jeg har ofte brændt på den før uden problemer.

Jeg har prøvet med nero og roxiocreator.

Mit cpu-forbrug er mellem 5% og 12% lige nu, men jeg kører også et spil i bagggrunden - det gjorde jeg ikke da jeg prøvede på at brænde.

Computeren er snart 2 år gammel.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-08 23:06

Hej

Røg har det med at sætte sig alle steder, især på laserlinsen, derfor spurgte Sunowich nok om du ryger.
Du kan købe en CD/DVD renseskive til drevet, men hvor effektiv den er ved jeg ikke.

Så'n en brænder kan jo blive slidt, men den skulle da gerne kunne holde mere end 2 år.

Det kan jo også være skiverne, dårligt fabrikat, er det et nyt mærke du har købt?

Prøv evt at brænde med 8x, det bruger jeg til musik.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-03-08 23:47

prøv at brænde med media player og ja klaudi har svaret ang røgspørgsmål

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-08 04:21

Jeg har haft brændere der kun har holdt et år med lille forbrug, og jeg gider ikke engang slås med garanti og klager da et nyt koster ned til 165 kr og tager 5 minutter at skifte.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-08 09:37

Hvis brænderen har kunnet brænde og den så pludselig begynder at lave fejlbrændinger uden du har lavet ændringer eller fået en ny sending medier, er min erfaring også:

Ud med lortet og ny i.

Min sidste brænder (en Samsung) kørte perfekt i knapt et halvt år og gik derefter fra 0 fejl til fejl hver gang, på 14 dage.
Jeg havde en renseCD at ligge, men der kunne jeg vist lige så godt have pudset frontklappen med en klud, for intet hjalp det. Har aldrig haft nogen held med de renseCDer.

Til de priser der er på brændere i dag, gider jeg i hvert fald ikke rode med sådan et problem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 10:42

Har du problemer med andre ting på din pc kunne det måske også være en ide at lave en scanning for snavs Bare en sidste ide inden du begynder at udskifte noget det Det kan jo ikke skade at få ryddet op Hvis, så er der muligheder her,www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk

God påske

Kommentar
Fra : marhel

Dato : 20-03-08 16:59

Scanner ofte både for virus, spy og malware og hvad det ellers hedder, så min computer burde være ren..

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 21-03-08 09:36

Jeg har også en brænder der lige er gået i stykker og jeg siger også ud med lortet og ind med et nyt

Godkendelse af svar
Fra : marhel

Dato : 21-03-08 19:22

Tak for svaret WinXPeter.

Jeg accepterer dit svar, erkender nederlaget og erstatter min brænder ;)

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-03-08 20:43

Selv tak, håber du finder noget godt og billigt