/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Er du et pc Misbruger
Fra : lazy1
Vist : 430 gange
10 point
Dato : 24-02-03 22:07

Jeg har siddet og tænkt på om nogen af jer herude er afhængige af computeren ?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-02-03 22:13

jeps osse i den grad

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 24-02-03 22:16

Hej "Lazy 1"

Nej, vi er blot "afhængige" af at hjælpe alle disse stakkels mennesker der ikke kan finde ud af at bruge deres pc'er derude i det store Dannevang. Det er simpelthen derfor nogle af os har viet vort liv til evig hjælpsomhed -- nogle ville kalde dette en form for "frivillig" samfundstjeneste...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 24-02-03 22:19

LOL et par gode indlæg fra h_blunck og mango, selv er jeg bare pc junkie med stort....ar efter at have skudt min puter ind i årene på mig selv.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 24-02-03 22:30

Jeg er meeeeegeeeeet afhængig, og kunne ikke forestille mig et liv uden

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-02-03 22:37

Hej lazy1

h-blunck's (Henrik's) svar, tror jeg dækker godt.
Jeg har det på nøjagtigt samme måde, men egentlig tror jeg du har ret. Jeg har selv tænkt den samme tanke, her i week-enden.
Man skal nok passe på, at denne "frivillige samfundstjeneste" ikke bliver en last som kan sammenlignes med f.eks. ludomani og anden form for spillelidenskab. Jeg kan da oplyse dig, at jeg selv p.t. nok bruger for meget af min fritid, til at være her på Kandu.
Så dit spørgsmål, synes jeg er meget relevant.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-03 22:43

Man bliver helt salig... og mindes de go'e gamle DOS dage - gul eller hvid skrift på sort skærm

Fader vor, du som er i datamaten.
Helliget vorde dit operativsystem,
komme dit flerbrugersystem,
ske din vilje som på skærmen,
således også i printeren.
Led os ikke i systemfejl,
men fri os for de lange svartider.
Giv os i dag vores daglige udskrift, og tilgiv os vore tastefejl,
selv om vi aldrig tilgiver nogen for programfejl.
Thi dit er systemet,
og magten over personalet i evighed
[Enter]

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 24-02-03 22:52

Hej Søren

Den har jeg aldrig hørt før, men den er i hvert fald sød og meget rammende for mange af os. Lidt uhyggeligt, måske.

Med venlig hilsen Franksp

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 24-02-03 23:13

Mange sjæle samme tanker - også hos mig. Det kan være svært at lette sig fra stolen, komme ud af døren. Selv i et pragtfuldt vejr som det har været i dag.

Jeg bliver nødt til at tage mig selv i nakken for at komme ud og møde rigtige levende mennesker ansigt til ansigt - men man skal jo bare lige se, om der nu er noget spændende i indbakken.

hilsen rfou

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 25-02-03 01:51

Kan bare ikke lade vær - selv om jeg mange gange siger til mig selv "Nu gider jeg s.. ikke mere" - når der er for mange, der ingen gang gider svare på det man har forsøgt at hjælpe med.

Ja - jeg er meget afhængig (det siger min familie) og især af Kandu og kan tilslutte mig mange af de andre kommentarer.

Og m.h.t. programmer, er jeg bare nødt til at afprøve og finde ud af hvad de kan og ikke kan.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 25-02-03 04:04

i har nok ret alle sammen, jeg har da lært meget her ved at sidde og lure men da jeg er på babystadiet er det svært at deltage aktivt men det kommer jo nok.
mvh.*OLE*

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-02-03 20:12

Puha hvor Bjarne_H rammer plet på mit normale fixe sted på psyken *LOL* jeg er shareware junkie så det batter, og nu også blevet spil junkie, d.v.s. 3D first person shooters ala Delta Force 1-4, Project IGI 1+2 og Soldier of Fortune 1+2. Jeg har sågar også været seriøst afhængig af chat, levede hele mit liv på og gennem chatten, så måtte simpelthen tage en kold tyrker nøjagtig ligesom narkomaner gør det, det var enormt hårdt, men da jeg kom ud på den anden side så jeg at jeg faktisk selv havde kontrollen over chatten og ikke omvendt.

//Kenneth

Kommentar
Fra : marmic

Dato : 04-03-03 21:56

Tjaaa.... Min kærste sage engang at jeg måtte vælge - hende eller den f.... computer
Jeg sagde farvel....
Og hun smække ikke endgang med døren.
Nu er jeg gift med en nørd, og hun kan assembler

/Michael

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-03-03 22:33

Et sort tillykke til Michael fra mig Frank
For en 5-6 år siden sagde min kone det samme til mig. Jeg blev ked af det. Kunne godt forstå hende, men kunne ikke forlade computeren. Jeg har brugt mange hundrede/ nok tusinde timer ved tastaturet. Jeg fik noget ud af det, jeg blev, på min arbejdsplads (et pengeinstitut) tilbudt jobbet som "EDB-superbruger" og EDB ansvarlig. Det job har jeg endnu, og er stadig meget glad for det.
For et års tid siden, skete det der pludselig noget. Jeg blev lidt træt af, altid at høre fra min kone, at jeg brugte alt for meget tid på computeren.
Jeg spurgte hende, om hun var lidt "jaloux" på computeren? Hun svarede, ja måske lidt. Jeg spurgte om det ville hjælpe, hvis jeg forærede hende en bærbar PC. Først svarede hun ikke rigtigt, men efter et par dage, sagde hun: "Ja, sådan en ville hun godt ha'". Jeg købte én til hende. Efter den tid, har jeg ingen problemer. Hun er blevet en rigtig "amatør-nørd"

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : bok_slash

Dato : 08-03-03 11:39

"Hun er blevet en rigtig "amatør-nørd" heh lol

Mig afhængige nej fanme nej, jeg kan godt rejse mig fra denne stol hvis jeg vil (hmm nej gu kan jeg ej, jeg sidder sku fast)

"Nej, vi er blot "afhængige" af at hjælpe alle disse stakkels mennesker der ikke kan finde ud af at bruge deres pc'er derude i det store Dannevang. Det er simpelthen derfor nogle af os har viet vort liv til evig hjælpsomhed -- nogle ville kalde dette en form for "frivillig" samfundstjeneste" Det kan jeg sku kun give dig ret i

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 08-03-03 14:21

[citat]
Tyvstjålet fra bok_slash

"Nej, vi er blot "afhængige" af at hjælpe alle disse stakkels mennesker der ikke kan finde ud af at bruge deres pc'er derude i det store Dannevang. Det er simpelthen derfor nogle af os har viet vort liv til evig hjælpsomhed -- nogle ville kalde dette en form for "frivillig" samfundstjeneste" Det kan jeg sku kun give dig ret i [citat/]

Ja; men for mig er det nok mere for at prøve mine egne evner af, og så for at have noget fornuftigt at bruge min computer til og en god undskyldning for at blive siddende ved den. Og samtidig er det jo lærerigt