/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Stort morgenbord
Fra : tararam
Vist : 999 gange
50 point
Dato : 18-03-08 19:02

Hvis du skulle overnatte et sted der reklamerer med et stort morgenbord. ( 50 kr )
Hvad vil du så mene eller forvente der hører til et stort morgenbord, eller hvad vil du ikke undvære.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:04

Til en halvtredser ville jeg ikke forvente det vilde.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 18-03-08 19:07

hvis der står stort morgenbord 50 kr.. så ville jeg sgu forvente et stort morgenbord.. ellers er det falsk rekalme... og jeg ville ikke undvære noget som helst... jo te..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:07

Men et STORT morgenbord bør indeholde:

Bacon
Røræg
Blødkogte æg
Diverse afskåren pålæg
Tre-fire slags skæreoste
Diverse smøreoste
Yougourt af forskellige slags
Diverse gryn, og andet "Serial"
Rundstykkker
Franskbrød
Rugbrød
Juice
Mælk
Kaffe
Te (flere slags)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:08

Glemte:

Honning
Flere slags syltetøj

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-08 19:13

Til en 50' ville jeg nok ikke kalde det for et stort morgenbord...........men bare dejligt morgenbord.
I sommers var vi i Jylland og det morgenbord var tilpas stort - men det var ikke annonceret som stort.......... en kro midt i Jylland.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:18

Vi fik det "halve" nordenfjords. Det var reklameret som: Morgenmad incl.

På de gamle storebæltsfærger havde de noget der ligner min beskrivelse. Kostede dengang +70 bobs.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:19

Cabin kan ligeledes stille med lidt over det halve af det beskrevne.

Bedre hoteller har noget der ligner, eller er tæt på. Koster omkring en hund.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 18-03-08 19:34

jyder er gavmilde...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 18-03-08 19:41

3773 det er ikke et morgenbord du der beskriver, men brunch og det er noget andet.

Til et morgenbord hører der:

Rundstykker - franskbrød - rugbrød
Blødkogte æg
Ost, gerne flere forskellige
Marmelade - 2 til 3 slags
Juice- kaffe- the- mælk
Smør

Det er mit bud på et stort morgenbord

the1best

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 18-03-08 19:42

Ps. kaffe vil jeg sku ikke undvære

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 18-03-08 19:43

Så er det sket. Jeg er uenig med 3773!!!
Den opremsning kan man ikke forvente. Det er jo nærmest en brunch.
Nok nærmere:

Morgenbrød.
Rugbrød.
Forskellig afskåret pålæg.
Marmelade.
2 slags ost.
Evt. Blødkogte æg.
Forskellige "morgenmadsprodukter" min. cornflakes og havregryn.
Mælk.
Juice.
Te og kaffe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:44

Så serverede Storebælt brunch når vi tog med over kl 6.30

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:45

Får iøvrigt det nævnte på flere af de "pænere" hoteller. Måske minus nogle få ting af de beskrevne. Uden at det betegnes brunch.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:49

Iøvrigt hænger vi stort set kun på det "Engelske islæt" Røræg og bacon.

Det er der iøvrigt stadig når du sejler fra Århus mod øen (og retur)! Bare til OR. Også klokken tidlig. OG kaldet "Det store morgenkomplet".

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-08 19:49

MidtJylland kromorgenmad:

Morgenbrød.
Rugbrød.
Forskellig afskåret pålæg.
Marmelade.
2 slags ost.
Evt. Blødkogte æg.
Forskellige "morgenmadsprodukter" min. cornflakes og havregryn.
Mælk.
Juice.
Te og kaffe.

og winerbassekanelsnegle..............

Og en gratis "sludder for en sladder" - herligt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:53

På "Normandiets svar på Fawlty Towers" fik man fire af tingene. På et lille bitte Hotel i NL 9 af tingene. På Cabin (lavpris-hotel) 11 af tingene. På de lidt bedre københavnerhoteller - stort set det hele. +/- det engelske islæt med røræg og bacon. Men som oftest er det der.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:55

Nemmerlig Eyvind. Men Honning, smøreost og syltetøj ar de sgu da altid i de der små plastictingester.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 19:56

Nordenfjords fik vi sgu ingen basser. Snyyyyyyyd

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 20:23

http://www.molslinien.dk/multimedia/Menu_010308.pdf glemte at de har sild og alt muligt jeg ikke æder om morgenen. Altså meget mere end jeg har beskrevet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-08 21:23

I øvrigt kunne man tage sin hund, hest eller et andet dyr med på ferie/miniferie.
Det var op og ned af Vellingskovene.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-03-08 21:24

Hej derinde.

Ja hvis der er nogle af jer der nogensinde har taget en sviptur med Oslobåden ville i ikke være i tvivl om hvad det er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-08 21:50

Ahhhh ham den gale, der har renoveret Velling-Koller. Fedt nok!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-03-08 22:27

Jeps - det er Velling-Koller.
Og veteranbanen i bryrup havde den frækhed ikke at køre på hverdage - der stod ellers en vogn mage til en jeg havde kørt med som barn.

Nå jeg må hellere stoppe med at forstyrre morgenbordet.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 18-03-08 22:43

piaskov...... jeg har været en tur med oslobåden, så jeg ved godt hvad du taler om

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-03-08 22:59

Jeps . Der er ikke noget der kan måle sig med det

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 19-03-08 07:30

Jeg har jo noget B&B kørende, og ville egentlig bare høre hvad den almindelige Dansker ønsker der skal være. Jeg er såmænd enig med Eyvind, og the1best men rugbrød var en ny ting.
Spiser mange virkelig rugbrød til morgenmad ?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 19-03-08 09:43

Ja der er en hel del. Jeg fatter ikke de kan få det ned! Men hver sin lyst. Jeg har lagt mærke til det altid er der, fordi det virker totalt frastødende på mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-08 10:56

Altså et stykke fuldkorn med ost er lige så godt som, eller endda bedre end et for luftigt rundstykke.
Men rugbrød kan ikke erstatte winerbasserne.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 19-03-08 10:58

"Hvad hører der til et stort morgenbord" ????
Minimum 2 ilægningsplader.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-08 11:20

Og et anretterbord.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-08 11:20

Se det var noget andet.

B&B stort bord:

Smør
Rundstykker
Rugbrød
Æg
Gryn/Cornflakes
Yougurt
Juice æble og appelsin
Rullepølse, spegepølse
Ost
Smøreost, Honning, Syltetøj

Evt basser

Du kan roligt hoppe det engelske og svenske over med sild, røræg og bacon,

Ovennævnte vil være et meget fint B&B / Kro morgenbord. Meget fint.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 02-04-08 16:53

Tak for svaret 3773.