/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
først gang med php.
Fra : xraycat
Vist : 273 gange
30 point
Dato : 24-02-03 21:09

Det er første gang jeg skal til at lave noget php...og en gang skal være den første. Vil sige at min hjemmeside at på amok.dk phpMyAdmin 2.3.3pl1 og de kører linux. Men der var sådan en tagwall jeg så inde på dkscripts.tk og der stod nomySQL så jeg troede bare man skulle smide php tagwallen ind i wwwroot på min ftp og så virkede det fint. Men så kom det her: http://www.x-raycat.amok.dk/wstagwall.php .. i kan selv se. OG det er ik det eneste phpscript det står det ved.
Men nogen der vil hjælpe mig,,,det er aller første gang jeg prøver PHPadmin ...så hjælp mig lige =] ..og forklar de lige sådan jeg kan forstå det..JEG ER TOTAL NEWBIE TIL DET-

Kommentar
Fra : sms1

Dato : 05-03-03 08:25

Du skulle prøve at kikke på www.webcafe.dk. Der er en masse om php, mysql. o.lign.

Kommentar
Fra : doodoo.dk

Dato : 25-03-03 13:29

Prøv disse:
www.razor.dk
www.solutions2all.dk
www.script.dk
www.netcoders.dk
www.scheafner.dk

der er mange gode artikler... :)

Kommentar
Fra : claus_larsen

Dato : 07-04-03 10:09

Nu siger du at du er helt ny, og principielt vil jeg sige at du burde læse dig frem til en løsning, men her kommer lidt hjælp til vejen, da jeg kender din situation! :)

Først skal det siges at dit script ikke er "NOMySQL", men det er du jo nok blevet klar over.

Filen WSTagWall.php indeholder informationer om hvordan der forbindes til databasen. De står i øjeblikket til standard brugernavnet "root" og til ikke at benytte password.

Før sciptet kan få fat i databasen, skal ændre det i filen, så det stemmer overens med det webhotel du har. Administratoren kan oprette/oplyse dig om brugernavn/password.

Som fejlmeddelelserne antyder er det linie 10 og 11 det drejer sig om.

Angående PhPMyAdmin, så skal du oprette datastrukturen for din database. Den ligger 99% sikkert sammen med scriptet hvor du har downloaded det.

Håber dette hjælper dig på vej!