/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Opdatering GPS
Fra : Pytten1510
Vist : 1597 gange
13 point
Dato : 17-03-08 23:42

Hej
Jeg har lige købt en Garmin Nüvi 200. Jeg har fundet ud af at den ikke er opdateret idet jeg afprøvede den på en strækning som jeg kendte.
Jeg er ny i dette og har læst mig frem til, at opdaterer via nettet.
Bruger man samme kabel som til et digitalkamera ?? Stikkene er det samme.....
Jeg har Vista.

Pytten

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-03-08 00:05

Ja, det er samme kabel som til nogle mobiltelefoner.
Og ja, man downloader et program og opdaterer fra nettet.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-03-08 00:07

Der står noget om det her:
http://www.garmin.dk/products/accept/0/0/4838/

Det bør virke uden problemer på Vista også

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 00:45

Du registrerer dig på my.garmin.com .
Du kan slå over på Dansk , følg vejledning og registrer den som købt først i December , så vil du blive tilbudt en gratis Kortopdatering.
Man kan IKKE hente en gratis opdatering på nettet.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 00:53

Men du kan se hvilken Kortversion du har på Navigatoren.
Tryk på Værktøjsnøglen
Tryk på Kort
Tryk påKortinfo
Står der så City navigator Europe NT v9 så er det ikke det nyeste kort,det hedder nemlig v10.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 11:48

Skal der sidde et memory-kort i GPS'en for at hente opdateringerne ??

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 11:54

Nej Kortopdateringen får man på en CD-ROM medfølgende en kode så den virker kun på en GPS.
Har du set hvilket kort du har i din GPS.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 13:35

Jeg ved ikke hvilket kort der sidder i. Jeg ved at den dækker Europa og det er alt hvad jeg har brug for....
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår teknikken. Hvis jeg har et memorykort i GPS'en, kan jeg så ikke sætte det i kortlæseren på com og hente opdateringerne ned på der ???

Eller skal jeg bare sætte stikket i "røven" af GPS'en og opdatere fra com ??

Jeg har registreret mig for køb i marts mrd. Kan jeg så ikke få de seneste opdateringer ??

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 13:49

Der står at det er City Navigator Europe NT 2008 [1] Nordics

Er det, det nyeste ?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 13:53

Først ! har du købt og reg. i 2007 eller 2008 ?
Hvis 2007 kan du ikke få en gratis opdatering.
Hvis 2008 burde den være med det nye kort.
For at vide hvilket kort du har , se mit tidl. indlæg , selv om du har version10 kan der godt være ting der ikke passer , har jeg hørt fra en som har opdateret til den nye v10.
Kortet ligger ikke på memorykort , men i den indbyggede harddisk på Nuvi modellerne ,så opdatering foregår via PC og kabel til GPS´n

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 13:58

Hvis du har lyst kan du lægge et tlf.nr. i private indlæg så vil jeg gerne ringe dig op.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 13:59

Jeg har reg. i 2008.
Der står at det er City Navigator Europe NT 2008 [1] Nordics.

Det vil med andre ord sige at, kortet ikke er nødvendigt at investere i, når den kun bruges i Europa ??

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 14:00

Jeg så først nu din seneste kommentar , ja 2008 er den nyeste version

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 14:02

Og jeg behøver ikke noget memorykort til den ??

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 14:02

Men hvis det er en Nordic version du har så dækker den ikke Europa

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 14:06

Det er heller ikke så vigtigt. Jeg kommer sjældent udenfor den danske grænse....men der skal den også være up to date...

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 14:06

Hvis du vil ha´Europa dækning kommer du nok til at købe opdatering , den sælges for 599,00 men så havde det måske været billigere at købe model 200W

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 14:11

OK..for at gøre en lang forklaring kort.....så skulle jeg bare finde ud af hvordan den opdateres.
Jeg skal bare ind via kabel og com, gå ind på Garmins hjemmeside og derefter hente de evt opdateringer der måtte være....
og det er ikke nødvendigt at købe memorykort .....har jeg ikke ret i det indtil videre ??
GPS'en skal bare være funktionel i DK.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 14:16

Der er nogle steder der ikke er blevet rettet i den nye version , eks. rundkørselen på hovedvej 13´s tilslutning til Motorvejen ved Vejle og den er da nogle år gammel , men jeg har ikke selv købt nyt kort endnu så jeg ved ikke helt hvor meget der er blevet rettet.
Jeg kører ca.120.000 km om året rundt i Jylland så når jeg har fået opdateret finder jeg jo nok ud af det.

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 13 point
Dato : 18-03-08 14:19

Der er nogle steder der ikke er blevet rettet i den nye version , eks. rundkørselen på hovedvej 13´s tilslutning til Motorvejen ved Vejle og den er da nogle år gammel , men jeg har ikke selv købt nyt kort endnu så jeg ved ikke helt hvor meget der er blevet rettet.
Jeg kører ca.120.000 km om året rundt i Jylland så når jeg har fået opdateret finder jeg jo nok ud af det.
Man kan IKKE hente kortopdateringer på Garmin´s sider uden at betale for det og er di t kort 2008 er der ikke opdatering til det.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 18-03-08 14:26

Tak for svaret muldvarp1.
Mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-08 14:38

Velbekomme håber det var til nogen hjælp