/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Flyvetur fra Google Earth
Fra : larshau
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 15-03-08 18:23

Er det muligt at downloade en flyvetur fra Google Earth fra én position til et andet sted på kloden?
Jeg vil gerne kunne indsætte sådan en sekvens i en video.
Jeg har grundversionen af Google Earth, men opgraderer gerne hvis det er nødvendigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-08 18:28

Forstår ikke helt dit spørgsmål, har du prøvet fly simulatoren, eller er det den du vil have hjælp til ?

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 15-03-08 18:37

Jeg vil gerne vise f ex København på Google og derefter ændre adressen til Bangkok. Den "flyvetur" vil jeg gerne kunne downloade for efterfølgende at sætte sekvensen ind i en videofilm, jeg er ved at lave og redigere.
Jeg har fundet et eksempel på sådan en flyvetur i Google Earth Pro, så det må kunne lade sig gøre at downloade noget. Men jeg gerne vide om jeg kan gøre det uden at skulle investere i en pro-udgave.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-03-08 18:54

Der er jo nok en grund til de tager penge for programmet, jeg kan heller ikke finde muligheden i gratis version, men vent lidt endnu, måske kommer der eksterne forbi som kan hjælpe, det eneste jeg kan komme på, er et andet program som optager skærmen mens du flyver

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 15-03-08 19:33

Jeg har ikke noget imod at betale. M-e-n 400 $ for en pro udgave er trods alt meget for blot at hente et par enkelte filer ned.
Måske der findes en billigere løsning på mit ønske.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 15-03-08 19:43

ved ikke om det her er noget du kan bruge men kig da lige.

http://www.businessmanagementsoftware.ch/snagit/index.htm?gclid=CLK_vaDjj5ICFQ8HQwodOV0_-w

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-08 19:47

Det er et betaling program, CamStudio er gratis kan optage hele skærmen og gemmer direkte som avi film format: http://www.majorgeeks.com/CamStudio_d4646.html

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 16-03-08 11:23

o.v.n. J
eg har downloaded CamStudio og forsøgt mig med at optage en sekvens fra google Earth. Og det kan vist godt lade sig gøre. Men det kræver øvelse, at få optaget det rette udsnit af skærmbilledet og at planlægge den film der skal optages.
Mon der også findes en manual eller beskrivelse til programmet?
Men det er et spændende og sjovt program.

Jeg lader lige mit spørgsmål stå lidt endnu for at se, om der er andre forslag til løsning af mit "problem".

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 12:28

Øvelse gør mester, siger et gammelt ordsprog og et andet: Al begyndelse er svær, jeg kan ikke finde en manual, men overvejer at lave en, hvis ikke foråret og sommeren sinker mig, så jeg ikke har så megen tid ved computeren

Godkendelse af svar
Fra : larshau

Dato : 27-03-08 23:39

Tak for svaret o.v.n..
Selovom det nok ikke er den optimale løsning var det bestemt et godt hint. Og programmet har mange spændende sider der kan bruges til mange ting.
Jeg vil også prøve, om et tilbud om at prøve "Google Earth Pro" gratis i en periode kan hjælpe mig med at opfylde mit ønske om, at kunne gengive en flyvetur sammen med et slideshow.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 03:05

Selv tak, jeg håber du finder en holdbar løsning, måske som du selv foreslår, at prøve gratis du risikerer så at du ikke kan undvære den, når prøve perioden udløber