/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
videokamera til stillbilleder?
Fra : solling
Vist : 1162 gange
200 point
Dato : 15-03-08 12:44

Hej Hej
jeg skal bruge et videokamera som også tager rimelige still billeder..... og lad det være sagt med det samme.... JEG VED GODT AT DET IKKE BLIVER DET SAMME RESULTAT SOM ALM KAMERA!!! og behøver altså ingen besvarelser som fortæller mig at det bedst kan betale sig at købe hver for sig... nå men det skal bare være rimelige stillbilleder til ferie og lign....ikke noget profflign.
jeg er sådan set lige glad med om det er dv, hd, flash eller hvad det nu hedder, så længe at kameraet kan kobles til min pc så jeg kan overfører mine optagelser! ved godt at der er forskel på overførelsestiden og vil helst have et hd (har en rimlig god pc..det kræves vist også) selvom det vist nok er lidt mere klodset og dyrere.
det skal også kunne optage rimelig godt indendørs (har vist noget med ccd størrelse at gøre, skal heslt ikke op på 1/6 )

jeg har læst tænk og test´s test som sagde at canon mvx25ie og panasonic nvgs200eg var bedst til still, men kan ikke rigtig finde dem til salg nogen steder... canons er vist udgået så testen må være gammel.

nå men er der nogen der kan komme med nogle gode bud... gerne links til test eller noget du selv har prøvet.
max 10.000 kr.

på forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 15-03-08 13:09

Følger interesseret med...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-08 13:18

Jeg vil alligevel blande mig med råd.
hvis man en gang har prøvet at stå med en gang optagelser, som man har brugt megen møje med, og som ikke kan gøres om- og de så forsvinder på grund af en fejl på mediet.- så vil man lægge vægt på den del.
bånd er det sikre. Det er er opgaget kan altid findes uanset om der senere sker fejl. med de andre medier du nævner kan alt blige tabt, bare på grund af en sk... loille fejl.

Jeg har aldrig oplevet et videokamera, som tog bare nogenlunde brugbare stillbilleder. Men derfor kan det da godt være at de findes.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 15-03-08 13:36

Der er ingen videokamera der tager gode stillbilleder, men den anden vej rundt er en mulighed....

Canon Powershot S5IS.......godt kamera, hvor videofunktionen er fuldt på højde med et decideret videokamera

Kommentar
Fra : solling

Dato : 15-03-08 13:43

hmm der er da mærkeligt at tænk og test mener at der det kan lade sige gøre
jeg skal straks tjekke canon ud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-08 14:07

Har et Canon Ixus 75 som tager rimelig video. Er dog ikke på højde med Canon Powershot S5IS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 14:07

Min Ixus 950 IS tager en rimelig god "film" og blænder op og ned fra lys til mørke.
Og nogle lækre stillbilleder, så hestehår kommer med. C. 2000 kr.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-03-08 15:07

Hej!
Lige for tiden er jeg selv på udkig efter et rimeligt godt videokamera, hvor jeg også har studeret tests, samt læst spalte op og spalte ned af de forskellige mærker indenfor videokameraer. Når du nu nævner max. 10.000,- kroner, vil jeg mene du allerede er over i de mere avanserede videokameraer. Her har PC Worlds testet tre af de bedste i denne kategori og næsten ens kameraer indenfor mærkerne Sony, JVC og Canon. Her er nogle links:

http://www.pcworld.dk/art/9298?page=1 Test af tre videokameraer.

http://www.canon.dk/Images/Hardware_tcm81-182323.pdf Canons vejledende priser.

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camcorders/flash_memory/FS100/index.asp?specs=1 Canon FS Flash Memory

http://www.canon.dk/For_Home/newproducts/index.asp Oversigt over de nyeste produkter fra Canon.

(Der ud over har jeg Medion, Mini DV Camcorder til salg, brugt i 3 år. Kan også tage still billeder.

Skal lige først have overført de to sidste film til pc-en, så er det klar til ny ejer.

MVH Akle

Kommentar
Fra : solling

Dato : 15-03-08 16:00

indtil videre vil jeg sige at Canon Powershot S5IS er et super godt bud.... det koster næsten ingen penge i usa, men har desværre ikke kunnet finde nogle webshops der vil sende til danmark ØV
men god ide med at gå den anden vej... altså kamera med god videofunktion.

til akle... når jeg skriver 10000 kr er det absolut som et max.. i danske priser.. plejer aldrig at købe min elektronik i dk. Det går absolut ingenting at det koster mindre.... er nemlig en sparegris
og går såmen ikke så meget op om billeder er totalt skapre..hverken video eller still, jeg går mest op i at det er nemt, altså alt i et, og nemt at overføre til pc og er måske nok kommet til den konklusion at jeg også er til et med harddisk... men er nu ikke overbevist helt på det punkt endnu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 16:53

I DK får du Dansk manual til Canon.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 15-03-08 17:50

Jeg er nu ligeglad med dansk manual

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 22:07

Ok - det var også bare en oplysning.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 15-03-08 22:27

Den dag et videokamera tager rigtig gode stills fra en optaget film, er det skkert slut med kameraet. Man kan jo så næsten ikke undgå at få de lækreste billeder i kassen, med den helt rigtige vinkel og motiv..

Kommentar
Fra : solling

Dato : 16-03-08 08:11

ja det kan der være noget om til jer der har nævnt canon powershot s5 is... kender i til nogen steder på nettet hvor man kan se test af video funktionen...

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 19-03-08 12:10

Tak for svaret dova.
JUBIII HAR NETOP BESTILT MIT CANON POWERSHOT S5 IS .... kan næsten ikke vente på at det ankommer. mange tak for svaret dova