/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
KAmpens hede 6gb windows kan
Fra : rudik
Vist : 402 gange
25 point
Dato : 14-03-08 17:41

Hej folkens...
I kampens hede for at finde den korrekte stationær faldt jeg over ordene "windows kan ikke håndtere mere end 4gb" Arh! Er dette sandt, der er jo ingen, og jeg mener INGEN, der vil benytte vista windows.
Så nå spørger jeg rent ud, er der ål i spanden, eller er der træer nok i skoven til at den kan hugges. eller er huset stabilt på den grund. Med andre ord: Er orden "Windiws kan ikke håndtere mere end 4gb" rigtigt.
Den computer jeg har set på er en inde fra www.fcomputer.dk, og nu hvor vi er på emnet, selvom at det er oppe og runde her inde på kandu.dk iforvejen. http://kandu.dk/Spg118471.aspx så må i da godt lige kommenter den jeg har fundet her: http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=38664
hvis i kommenter den computer, jeg lige har linket til, i den andet tråd. så læg linket ved. Så kan i jo også lige få de 200point med på vejen, hvis svaret er godt.

Tusind tak for hjælpen

//mvh. rudik

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 17:48

Det er Windows XP der ikke kan håndtere mere end 2 GB, Vista kan godt, den bruger faktisk de fleste selv, bare for at køre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-08 17:55

At windows ikke kan håndterer mere end 4 gb ?? øhh ikke helt forstået Windows vista fylder meget mere end windovs xp hvis det er det du mener og med et beløb på 7.000,- kan du skam få en udemærket maskine og er der 2 gb ram eller mere dækker den nok dit behov og at G hertz er et højt tal er også godt så er der harddisk størrelse hvad du kan have af programmer osv. Grafikkort med meget rap på hvis du skal spille og nyeste teknologi indenfor processor så er du bare kørende

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 17:57

arg... det kan håndtere 3,2 gb har jeg lige hørt fra fcomputer.com. men selvfølgelig, kan godt være at de bare vil sælge mig ram. :P

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 17:58

javista er noget møj, derfor skal jeg bruge xp.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 18:00

ja det er ram jeg mener. Og jeg mente goså at vista godt kunne, men xp ikke. :)
ar. 2gbram, føler jeg også er lige på grænsen. vil gerne op over. men selvfølgelig hvis 32bit styresystem modvirker dette. Så giver jeg op, og går tilbage til dos (bare en joke, en dårlig en)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-08 18:01

Hvis du køber en XP computer, så er der ingen grund til at fylde den med RAM som den alligevel ikke kan udnytte

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 18:09

det er efterhånden en debat med mi selv
jeg har lige været inde og sætte en ny sammen, http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=38721 . Den har 2gb ram, 3ghz et bundkort ved navn gigabyte istedet for biostar,
Men nu er spørgsmålet, grafik kortet er 512 ddr3 ram, det har windows xp vel ikke indvirkning på, sån som det har på de alm. ram.

undskyld, men jeg er lidt parnoid omkring dette her. det er jo 8måneders SU

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 18:10

O.V.N du har fuldstændig ret. derfor den nye post.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 35 point
Dato : 14-03-08 18:29

Det er udemærket det du der har fundet rudik.

Nu er det faktisk sådan at XP kan klare 3GB ram men så heller ikke mere. Men det er også rigeligt for du vil aldrig kunne udnytte mere.
Grafikkort med 512 MB DDR3 er lynhurtigt oh burde kunne klare alle nye spil, hvis det understøtter DirectX10. Og det er helt uafhængig af de andre ram.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 18:33

Fijala det var en lettelse at hører. :) Nu håber jeg ikke at du er en af sælgende ind fra fcomputer.com "høhø"
Bare afligt at man ikke kan vælge 2gb ramblok og 1gb ramblok inde på deres hjemmeside, er dette i øvrigt muligt. eller skaber det ubalance.?
undskyld det er ikke rimeligt med så mange spørgsmål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-08 19:34

Nu siger jeg jo ikke at det er godt at vælge 3GB men det jeg siger er jo at XP max kan håndtere det. Hvis du sætter 4 GB i vil den sidste GB så bare stå "uberørt" hen. Men du kan da sagtend gøre det der sker jo intet ved det. Og pludselig finder du vel også på at skulle begynde at snuse til Vista, så skader det jo ikke med 4gb-

Hvis det er kan du jo altid bestille de samme ram et andet sted hvor de har en 1GB blok

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-08 19:37

Selvfølgelig hasr de 1 GB blokke se bare her
http://fcomputer.dk/iframe.php?show=sa_vareinfo&vid=1672&fromsite=true

men se lige prisen samtidig med. 690,- Den koster jo næsten det samme som hvis du putter 2 stænger a 1GB i under konfigurationen 713,-.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 14-03-08 19:53

jahjah.. men det er også det, hivs jeg kontakter dem, og siger at sån skal det være. så kan det da sikkert lade sig gøre. men det er ikke noget man kan vælge ud fra deres standart skema, når man sætter den computer jeg har valgt op. altså man kan kun vælge 2 , 4 , 6 eller 8 gb. :P og ikke 3.

så kommer der x-faktor. go aften til alle :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-03-08 00:07

Om fem år bliver der....måske....brug for over 4 gb, lige nu er det bare lir

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 18-03-08 01:52

Tak for svaret til folket..