/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Indspildning?
Fra : MentaFox
Vist : 605 gange
140 point
Dato : 14-03-08 16:36

Hej.
Her på det sidste kan jeg ikke få noget mikrofon til at virke på min pc. Når jeg forsøger at optage/snakke med folk på programmer som skype/msn/teamspeak/ventrilo, kan de ikke høre mig, og der er bare støj..

Det er ikke mikrofonen, for har prøvet flere forskellige..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-08 17:30

Gå i kontrolpanel system enhedshåndtering find lyddriver slet den genstart

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 14-03-08 17:43

Øh. Vil det være sundt at slette driveren helt?
Og hvilken en skal slettes?:
http://www.mentafox.com/enheds.JPG

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 140 point
Dato : 14-03-08 17:50

Nej du skal bare ind i lydmixerprogrammet, og lukke op for mikrofonindgangen.

Læs i manualen til lydkortet, hvordan man gør .

Det er i windovs noget med at klikke på højtalersymbolet for at aktivere programmet. derefter skiftes til input mode , og man fjerner krydset med blokering af mikrofonindgangen og lukker op for styrken. Eventuelt aktiveres forstærkertrinnet også.
Men metoden kan variere lidt med den software man har installeret. Nogen kalder det drivere.
Det er mest de , der ikke ved hvad de hedder,

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-08 18:31

Du kan godt slette driveren til lyd realtec sound den geninstallerer den når du genstarter maskinen Har prøvet det flere gange der bliver bar installeret en ny når der genstartes

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 20-03-08 19:53

har slettet driveren, genstartet, driveren har installeret sig selv igen, men det virker stadig ikke :(

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 20:25

Du har sikkert et realtecikon i kontrolpanel udover lydindstillerger ikonet er der åbnet for mic line der??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-08 21:38

Hej

Har du et Højtaler ikon nede til højre?
Hvis ikke, gå til Kontrolpanel>Lyde og lydenheder, Fanen Lydstyrke, marker Vis ikonet Lydstyrke.....
Når det er gjort går du til fanen Lydenheder og tjekker om dit lydkort er valgt i alle felter.
Øverste felt, tryk på Lydstyrke, her kan du se om mikrofon er slået fra.
I midten, ved mikrofon, trykker du så på Lydstyrke og vælger mikrofon.

Hjalp det?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 20-03-08 23:39

Klaudi, det hjalp desværre ikke, har allerede prøvet de der ting.. Og Sunowich, der er intet realtek ikon..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-08 09:33

Hej

Det lyder lidt mystisk, måske er dit lydkort "stået af"

Har du prøvet at kigge i Kontrolpanel efter Realtek programmet?
På den jeg har er det et blåt ikon, programmet hedder Soundman, hvis du har så'n et kan du jo se om der er nogle ting du kan ændre der.

Prøv evt at opdaterer driver.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 21-03-08 12:03

Klaudi, som sagt er der intet realtek ikon/program at se nogen steder.
Og jeg har også forsøgt at opdatere driveren..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-08 12:21

og du har selvfølgelig brugt de muligheder der ligger i dine programmer/msn osv - konfiguration af lyd og video ?

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 21-03-08 12:41

Ja :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-08 12:48

Citat
Her på det sidste

har du installeret et eller andet der har "overtaget" dine indstillinger - hvad ved du kun selv....

Kører du XP
Har du onboard lydkort eller seperat
Sætter du micro til foran eller bagpå
HVAD er det for microfon du bruger

UDEN en helt masse oplysninger er det UMULIGT at lokalisere fejlen

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 21-03-08 21:40

Kan ikke komme i tanker om et program jeg har installeret for nylig, der skulle have rodet ved det.

Ja, XP home edition, SP2.
Gætter på det er seperat, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
Har prøvet at sætte mic til både foran og bagpå.
Har prøvet 2 forskellige mikrofoner, og har testet at de virker på min bærbare..

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 24-03-08 16:01

Problemet er stadig ikke løst..

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 06-04-08 18:37

Tak for svaret transor.