/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
WD Passport Portable væk
Fra : Disi
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 14-03-08 16:29

WD Passport Portable - 250GB - 250GB kapacitet, farve: sort, 12ms søgetid, 5400rpm (omdrejningstal), 2MB buffer, 480Mbps overføringshastighed, 2.5" ekstern harddisk. USB 1.1/2.0 tilslutning. Google software, Synkronisering og krypteringssoftware,. PC/Mac kompatibel. Mål: 80x130x15mm (BxDxH). Vægt: 105g. 3 års indleveringsgaranti. USB 2.0 kabel, strøm via USB porten. (WDXMS2500TE)
Sådan en har jeg og den har fungeret fint men nu kan min bærbar ikke finde den via usb stik kun på min datters pc som kører med mac ?
Hvad er der galt
Der fulgte ikke nogen cd med den startede selv op og installere sig selv på Dansk,hvor kan jeg finde det igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-08 16:40

Jeg går ud fra at du sætter den til en pc med win 2000 / XP / Vista

start comp.
sæt USB hD til og tænd for strømmen til den HD

Vent

Højreklik på denne computer og vælg administrer
og så diskhåndtering

Kan du nu se den.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 14-03-08 17:20

Nej det kan jeg ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-08 17:26

Når du sætter den harddisk til - kan du høre at den starter.
Har du prøvet en anden USB port
Er der slet ingen reaktion på skærmen når den sættes til

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 14-03-08 17:45

Jeg kan hører der er liv i Wd men ingen kontakt til Pc har byttet rundt på stikkene og prøvet med et andet kabel
Det eneste jeg syndes er mærkeligt er at nede i proslin er der et icon hvor der stårSikker fjernelse af hardvare

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-08 19:56

Nede ved uret er der en grøn pil - højreklik på den og der står

"sikker fjernelse af harddisken" > venstre klik på den og der kommer en popup
hvor der er mulighed for at stoppe din USB harddisk............gør det.
( vær lige sikker på at det er den rigtige du stopper hvis der er flere)

genstart comp og sæt så din harddisk til igen sådan:

Comp kører
USB stikket først ind.
tænd for strøm

Og se så om den vises i > administration > diskhåndtering

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 15-03-08 09:32

Der er jo mange hvordan kan jeg værer sikker på det er den rigtige

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 10:13

AHA - du har mange USB-ting kørende på en masse USB porte.
Så kan det være at der er lidt kludder i USB-registreringen.

Det er muligt at det kan svare sig at pille det meste fra, undtagen den harddisk.
Og så "afmontere" den harddisk ved hjælp af den grønne pil nede ved uret.

Nogle USB HD kan ikke lide at blive afbrudt midt i det hele fordi harddisken "snakker" med comp en gang i mellem, når den er tilsluttet.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 15-03-08 10:29

Jeg gir op
har du mulighed for fjern hjælp via Msn

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 10:51

Desværre - min MSN er sat i karantæne.

Men så tager vi lidt ad gangen.
Din harddisk har et navn eller en størrelse som du kender.
(Samsung / Seagate / Maxtor / eller andet)

Din comp er kørende.
Højreklik på den grønne pil/grøn prik nede ved uret og klik på "sikker fjernelse af hardware"
Nu får du mulighed for at vælge en enhed og klik på [stop]
Inden du nu klikker på [ OK ] skal du kontrollere om der er markeret på den rigtige USB (harddisk)
Se efter navn og eller størrelse (eks. 80 GB vises som 74 GB)
klik så ok og vent du får tilladelse til at fjerne den harddisk.

genstart computeren

sæt stikket ind til din harddisk og tænd for strømmen til USB harddisken.

Hvad sker der nu nede ved uret...........................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-03-08 10:53

Øh - nu ser jeg lige at du har en bærbar.............så jeg forstår godt at du blev forvirret.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-08 05:19

Hvis den er blevet mac-formateret ser du den ikke af den årsag.

Hvis den er FAT32 formateret kan der være opstået problemer p.g.a størrelsen.

Omformatter til NTFS.. Brug Diskhåndtering (se efter disk af ca 250GB størrelse)
Husk at sikre data først - Brug mac en til det.

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 18-03-08 18:22

Det hjælper ikke en klaphat noget af det

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 29-03-08 08:20

Tak for svaret JensT.
det var noget med det det 32 fat har været ude ved min pc mand med den.Alt dat gik tabt
men nu virker den igen
100 cd gik tabt

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-03-08 14:27

UPS... meget en skam, hvor meget er der skrevet på disken nu ?
www.diskhelp.dk kan måske finde dine tabte data. - Spørg !!