/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
tysk - lile oversæt-3.5 linjer
Fra : cool2000000
Vist : 461 gange
175 point
Dato : 14-03-08 14:43

Det her skal oversættese til tysk:

så vi har tænkt os at overnatte derover, siden det er så atraktiv. Hottelet hedder "X" og lægger også inde i centrumen. Stuttgart er kendt for de gammle stotte og bygningsværker som er helt tilbage fra 1500-tallet. Der er også mange flotte parker med, mange mulligheder. Er man mere til kunst og malerier, kan man besøge de mange musuem som er placeret rundt omkring, i byen.

tak.

extra 20point omorgen for den rigtige oversættelse...

tusinde tak i forevejen.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 14-03-08 16:02

"Det her skal oversættese til tysk: "

Prøv med:

Det ville hjælpe mig, hvis en kunne oversætte dette til tysk for mig.

Eller:

Jeg skal lave en opgave og gider ikke selv arbejde med dette. Er det en der vil tage arbejdet fra mig, og oversætte dette ?

_________________________

Det er en grund til at elever selv skal lave deres opgaver, man lærer noget af det.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 14-03-08 16:47

Citat
"Det her skal oversættese til tysk: "

Prøv med:

Det ville hjælpe mig, hvis en kunne oversætte dette til tysk for mig.

Eller:

Jeg skal lave en opgave og gider ikke selv arbejde med dette. Er det en der vil tage arbejdet fra mig, og oversætte dette ?

_________________________

Det er en grund til at elever selv skal lave deres opgaver, man lærer noget af det.

lol

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 175 point
Dato : 14-03-08 16:47

Hej
Og du kan rolig regne med at det er en ok oversættelse.

så vi har tænkt os at overnatte derover, siden det er så atraktiv. Hottelet hedder "X" og lægger også inde i centrumen. Stuttgart er kendt for de gammle stotte og bygningsværker som er helt tilbage fra 1500-tallet. Der er også mange flotte parker med, mange mulligheder. Er man mere til kunst og malerier, kan man besøge de mange musuem som er placeret rundt omkring, i byen.

Dann haben wir uns gedacht dort zu übernachten, weil es so attraktiv ist. Das Hotel heisst "X" und liegt auch mitten im Zentrum. Stuttgart ist bekannt für seine alten Schlösser und Bauwerken die ganz zurück aus dem 15. Jahrhundert stammen. Es gibt auch viele hübsche Parkanlagen mit vielen Möglichkeiten. Ist man eher für Kunst und Gemälden, kann man die vielen Museen besuchen, die sich rund um in der Stadt befinden.

hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-08 16:50

Hej
Der skal kun stå Bauwerke - ikke Bauwerken
Der skal kun stå Gemälde - ikke Gemälde

Gik lidt for hurtigt med afsend-knappen
Sorry Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-08 17:00

Jeg manglede dig i går Ingelein Gitte, troede du læste korrektur på mit førsøg på indledningen...

Hedder det virkeligt "eher" ikke "lieber"?; betyder det ikke mere "før"??

MFG Svend

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-08 17:30

Hej Svend
Jeg forstår ikke helt, har du haft et andet spørgsmål vedr noget tysk?

Er kam eher als ich = han kom før mig
....
Ich möchte eher sterben als ihn küssen = Jeg ville hellere dø end kysse ham (mener ikke dig

og her kunne man også på tysk sige: ich möchte lieber sterben als................

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-08 17:48

Nej, jeg svarede på spørgsmålet lige før dette på mit gamle skoletysk...Det er nu lukket.

Forstår nu "eher" i stedet for "lieber", Svend

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-08 18:16

Hej Svend
Jeg ofrede lige de 10 points for at se threaden fra i går.
Din oversættelse var ikke perfekt, men sikkert bedre end læreren ville forvente det af sin elev

I nogle tilfælde du'r alt for perfekt jo heller ikke.
Du må ha' en god weekend. Og du kan måske have lyst til at se, hvad jeg skrev til gårsdagens epistel. Så kan du jo hjælpe manden til points til flere oversættelser.

Hilsen Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : cool2000000

Dato : 15-03-08 11:00

Tusinde Tak for svaret ingelein.