/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af stationær PC
Fra : Hausbaer
Vist : 508 gange
200 point
Dato : 14-03-08 11:21

Hej

Jeg er gået fra at købe en bærbar som kan klare mit behov, så nu stiller jeg spørgsmålet om en stationær PC. Det skal helst ikke være en samle selv udgave. Ved godt der er penge at spare men det er længe siden jeg har rodet med at samle PC så derfor vælger jeg den nemme og lidt dyre løsning. Men jeg har brug for hjjælp til at vurdere om den er god nok.

Den skal bruges til flg:Crysis, WOW, MOH, CS, se film

Styresystem: XP (det er det jeg har)

Processor: Intel Core2Duo E4500. 800MhZ. FSB. Socket 775
Bundkort: Gigabyte G31 775, 1333FSB.
Ram: 2048MB DDR2 667
Grafik: 512MB 8800GT PCI-E X16
Harddisk: 500GB 7200rpm. 8,5 m/s S-ATA II
Netkort: 10/100/1000 Mbit netkort (onboard)
Lydkort: 7.1 Digital (onboard)
DVD brænder: 20X Dual layer Samsung
Kabinet: Apollo Crafted Series 400 watt PSU Low noise 120MM fan.

Link til konfigurationssiden.

http://computerland.dk/product-config.asp?id=1038

Hvad siger i.. hvilke opgraderinger skulle jeg tage??

Dem jeg allerede har valgt er:

- Støjreduktion

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-03-08 11:30

Allerede inden i når at svare har jeg allerede et tillæg til spørgsmålet.

Hvis jeg kører XP, kan det svare sig at opgradere fra 2 til 4 GB??

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-03-08 11:46

Du kan lige så godt opgradere CPU'en til en E6550 med det samme (minimal investering i en langt hurtigere CPU) og hvis du kører med XP er det ikke nødvendig med 4 gb ram, men da prisen osse her er i bund ville jeg udnytte tilbudet. Osse godt hvis du planlægger at køre med Vista en gang i fremtiden. Evt. ville jeg osse opgradere strømforsyningen men de skriver desværre ikke hvilket mærke det er.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-03-08 11:54

Jeg har sendt dem en mail hvor spørger om flg.

Hvilket type Gigabyte Motherbord sidder der i maskinen?
Hvilken type Power Supply er opgraderingen?

Dem venter jeg så svar på.

Mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 14-03-08 15:46

Så fik jeg svar.

Det er nr. 2 GA-G31M-S2L der er i denne.

565W PSU er pt. HKC og ikke 550W

Hvad siger i til det??

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-08 08:53

Det er en meget fin pc til de penge den vil kunne køre alt hvad der findes lige nu.
Dog ville jeg vælge at opogradere til 4GB ram, selvom xp maximalt kan håndtere 3GB, Men til den merpris på 396 kr. skal du endelig tage det med. Det kunne jo være du pludselig ville til at lege med Vista så er den jo allerede klar

Måske en stor blæser på cpu for at reducere støjen, men det er smag og behag.

Min vurdering. = Godt køb.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-03-08 12:14

Jeg ville osse opgradere strømforsyningen så

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 13-04-08 15:39

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-08 16:34

Tak tak for point, og hvordan er det så gået har du fået købt den nye pc.