/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
linux ubuntu 7.10 - beryl
Fra : er_lige_meget
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 13-03-08 19:54

Hej jeg er helt ny i linux ubuntu eller hvad det kalles!
Men mit spørglsmål lyder.
Er der nogle der ved hvordan jeg kan få beryl på min version? (har set nogle rat fede film på youtube.com, det ser meget smart ud syntes jeg)
har set noget hvor man skal kopier nogle koder men det var ikke til min version, og har ledt uden held efter koder til min version!
Er der nogle der kan hjælpe?

ps har en computer der er ca 3 år gammel ved ikke mo det ville være noget problem!

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-08 21:00

Prøv denne løsning.
Her er både downloading mirror og installationsvejledning.

http://www.louis.dk/?p=11

Kommentar
Fra : abekongen

Dato : 21-03-08 23:45

Dit spoergsmaal er ikke helt klart.

Beryl var en gammel udgave, der til ubuntu 7.10 er blevet slaaet sammen med compiz.
Det er installeret som standard, bare ikke aktiveret.

Foer du kan activerer den skal du undersoege om der er 3d acceleration installeret paa din maskine.
Det nemmeste er at skrive

Kode
glxinfo|grep direct

og se om den er 3d ellers skal du til at installerer drivers.

Godkendelse af svar
Fra : er_lige_meget

Dato : 01-04-08 16:39

Tak for svaret krestenklit.