/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
opsætning af fliser.
Fra : casper0606
Vist : 1082 gange
100 point
Dato : 13-03-08 18:01

Hej allesammen.

Nu bliver jeg nød til at gøre noget ved mit bad, så har jeg jo også noget at lave i påsken. Problemet er at flisefugerne i brusekabinen er revnet flere steder, så jeg bliver nød til at pille de gamle fliser ned og muligvis udskifte beskadigt træværk.

Jeg har tænkt mig derefter at sætte vådrumsgipsplader på væggene, og derefter vådrumssikring og fliser.

Men hvad med gulvet der ligger på strøer, kan jeg ligge en x-finerplade og støbe faldet derpå. eller skal betonen have en bestemt tykkelse for ikke at knække når træet giver sig.

mvh.

Casper Aaen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-08 18:43

Beton 5-7 cm. på FAST underlag med rionet til forstærkning.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-08 19:18

Hej Casper.
Det lyder udmærket med dine planer med væggene, husk at påføre en ordentlig vådrumsmembran omhyggeligt inden du opsætter fliser.
Med hensyn til gulvet, så har Eyvind allerede sagt det, du kan godt støbe ovenpå en kraftig krydfinerplade, men du skal for det første sørge for at der er stabil understøtning af dine strøer, og du skal op på mindst 5 cm beton der hvor det er tyndest, sørg for en god "stærk" blanding.
Du skal også udlægge et rionet på nogle afstandsklodser således at det kommer lidt op i betonen og ikke ligger helt nede på træpladen - det kommer lidt an på hvor stort dit gulv er, hvor tykt et net du skal vælge, men sandsynligvis vil et 6 mm net være godt nok. Desuden skal du sørge for at betonen bliver vibreret godt ned når du støber, så der ikke kommer luftlommer eller bliver "svage" steder - så skulle det ellers være OK.
Held og lykke med projektet - og god arbejdslyst i Paasken
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 20:12

Og hvis du så skal i gang med den process på gulvet kunne det jo være at du skulle ligge varme i det ved samme leglighed Bare en ide

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 13-03-08 23:23

Bruge svale hale profil stål plader .under støbte beton gulvet.(nemt at arbejde med)
Du behøver ikke bruge nogen net eller klosser. Koster ikke mere

pømske

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 22-03-08 08:55

undskyld at jeg ikke har været på på det sidste har været en lille tur i kolonihaven, hvor projektet i øvrigt også er, så gulvvarme er lidt overdimensioneret....

Jeg ved ikke hvad en svale haleprofil er for noget det vil jeg lige kigge nærmere på....

Casper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-03-08 10:42

Nå ok jae så er det jo en anden sludder men hvis der skal varme til en gang imellem så er det at foretrække i gulvet og så lille et gulv er da ikke noget problem og kræver ikke mange materialer.
Det ender jo med at det så er der i sidder og varmer røv om efteråret Hi hi

God Påske

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 22-03-08 22:54

caspar 0606

Plader heder også Lewisplader kik lig på denne link:
http://www.reppel.nl/?gclid=CIbTtJjaoZICFQhE1Aod-hMwQg
kan få i Danmark
pømske

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 12-04-08 11:27

Tak for svaret bennymanden. super duper ding dong

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-04-08 11:41

Selvtak Casper - det lyder som om projektet er gået rigtig godt, det er dejligt at høre.
God week-end
Bennymanden