/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Overdragelse af rettighedder
Fra : 75653
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 13-03-08 16:11

Hej.
Jeg har ledt vidt og bredt på nette vedr. dette.

jeg har oprette nogle grafiske logoer til et firma, disse skal så overdrages til firmaet - på juridisk vis så jeg ikke sener kan komme og kræve betaling eller lig. for dem.

Men jeg har ikke kunne finde nogle blanketter, eller andet der bare henviser til hvordan Fae* men skal gøre.. ordlyden af det.

For jeg ville jo mene at det skal være noget med at:

Undertegnet overdrager herved ihenhod til § et eller andet alle retighed jape jape bla bla.... for logo ****
Under retslig et eller andet ...... frasiger **** sig alle retigehedr jape jape bla bla....

Er der nogle her inde der kan guide mig / henvise mig til hvordan / hvor eller evt. fabriker noget til mig :)

pft.
/Rex

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 16:16
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 16:21
Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-08 16:27

Loven om ophavsret

http://www.ophavsret.dk/Ophavsret/ophavsretsloven.htm

Læs den og find de §§ du skal bruge

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-03-08 16:38

Du behøver da ingen paragraffer.

"Undertegnede overdrager herved alle rettigheder til nedenstående logoer til A Hansen og Co"

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-03-08 18:05

Dine tidligere spørgsmål.

- Ubesvarede 3
- Besvarede 10
- Annullerede 12
- Slettede 2

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-03-08 18:06

@HelleB.
Kan ikke lige finde noget på de links du har sendt :(
@Dova
Jeg har været der, men da jeg fatter hat af noget sådanne så...
@Henrikk.
Jeg er ikke sikker på at den er helt gyldig, da der så vidt jeg har forstået på loven og andre sider jeg har fundet vedr. dette emne. faktisk mange små finurligheder vedr. dette.
@Alle
Jeg er en spad* til at formulere mig på skrift :(

Men det jeg gerne vil er helt siker på at det dokument jeg laver indeholder de paragraffer jeg henviser til / frasiger mig retten til og sådanne.

/Rex

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-03-08 18:10

@Hawaii
Hvad har det med denne sag at gøre ??

Jeg har 1 Q i OS, 1 Q i hus og have samt dette == 3 Ubesvaret.
12 Annuleret, fordi at jeg oftest stiller Q's i WinOS der er for avanceret til at der kan svares på dem...
Slette 2 da de blev oprette i forkert fora...

Men takker da for informationen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 18:41

Hej igen, jeg kan godt forstå, at du er lidt usikker. En ting er at være kreativ designer, et andet er
cool business
Her kan man også købe/downloade dokumenter - men de tilbyder også:

Kontakt os
Hvis der måtte være spørgsmål vedrørende køb/download af dokumenter og paradigmer så kontakt

Dokumenter ApS
CVR.nr. 27 70 12 72
Christian X's Alle 168, 1. sal
2800 Kgs. Lyngby

Tel: +45 45 33 18 30
Fax: +45 45 33 19 30

e-mail:

kontakt@dokumenter.dk

http://www.dokumenter.dk/document/group/19/

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-03-08 19:01

En anden mulighed er Advokat-online, ikke gratis.... men billigt

Citat
Online Service er din mulighed for at få et professionelt råd fra en advokat.
Det koster 250 kr at få svar på et spørgsmål - og du skal betale inden dit spørgsmål bliver sendt.

http://www.advokaten-online.dk/service.php

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-03-08 19:56

@HelleB
Holda ferie, jeg anede ikke at der fandtes så meget info mm. på nettet vedr. dette.
Advokaterne er helt sikkert udelukket da jeg ikke vil betale for det, hverfald ikke med mindre at det er 100% nødvendigt (der for jeg smed q'et her), men måske jeg skal prøve at kontalte dokumenter.dk - hvis der ikke er en her på Kandu der lige har en hurtig tekst der kan bruges, eller som tidliger nævnt kan guide/hjælpe mig med at stykke en samme med de paragraffer dette høre under.

/Rex

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-08 20:11

Klart - good luck

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 13-03-08 20:15

Takker, oxe for alle de links du har sendt... Hvis der ikke er andre der er kommet med noget inden for de næste par dage, får du points'ne ;)

/Rex

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-03-08 05:58

Henrikkrebs har da givet dig svar på dit spørgsmål.
lad dog være med at lave en myg til en elefant.
Jeg laver og sælger også logoer til nyopstartede firmaer. Jeg har aldrig lavet noget dokument på sådanne ting.

hawaii7

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 14-03-08 18:30

@Hawaii7
Det har jeg heller aldrig gjort tidligere, men nu er de bare sådanne at denne kunde ønsker det sådanne...
Og efter at have søgt lidt på nette kan jeg godt følge kunden lidt - da uden denne dokumentation kan jeg til enhver tid komme og kræve penge for brugen af logoet...

Og for så at gøre det mest korrekt derfor dette Q.

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 23-03-08 18:36

Tak for svaret HelleBirgitte.
/Rex

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-03-08 19:09

Selv tak