/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
12 v ur med lys
Fra : elselyhne
Vist : 2595 gange
100 point
Dato : 13-03-08 14:07

Jeg vil gerne have et ur i campingvognen med lys (konstant, f.eks. som lysende cifre), hvis det kan vække er det ok, men det er ikke nødvendigt. Det skal helst kunne aflæses på 2 meters afstand. Jeg har 12v cigarstik, det vil være dejligt om det kan fungere på 12v, så det også virker, når der ikke er 220 v på vognen. Jeg har søgt på nettet, bl.a. i autoudstyrsbutikker, men ikke fundet noget. Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 14:27
Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-03-08 14:27

Køb et til batteridrift .
Hvis du er lidt ferm til elektronik , eller har en ven som er er det ingen sag at fjerne batterier og sætte en lille spændingsregulator i stedet, som giver batterispændingen fra 12 V.
Materialeomkostninger kan holdes under 10 kr ( plus uret) Det med lys konstant, kommer du nok til at undvære. Ellers ville det også gå for hurtigt ned ad bakke med dit batteri i camperen.

et ur er jo ikke noget man slukker for, men skal gå i døgndrift, også når vognen er parkeret mellem ferieperioder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 14:45

Her er vist noget af det du søger dog ikke med ciggarettilslutning http://www.obhnordica.dk/OBH_-_Danmark/Produkter/Ure_og_Vejrstationer/V%C3%A6kkeure.aspx

Accepteret svar
Fra : tykkemand

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-08 15:36

jeg tror du mener digital led ur
du kan købe den som byggesæt her til billige penge og den tager ikke meget strøm
og så er der jo også lidt sjovt at man selv har bygget den

www.el-supply.dk

hilsen Tykkemand

Godkendelse af svar
Fra : elselyhne

Dato : 26-03-08 21:52

Tak for svaret tykkemand.

Der var ikke helt det jeg skulle bruge, men næsten. Jeg vil prøve at kontakte firmaet, måske de kan stykke noget sammen...